Dalgaard

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Dalgaard

Indlæg af dalgaard »

Lidt om ham siiil

Mit navn er Kristian Dalgaard
Til daglig bor og arbejder jeg i den lille klat,som ligger midt imellem Århus og Silkeborg,som hedder Galten
Jeg er udlært cykel mekaniker hos fri cykler i galten i 2001 og arbejder der stadig. Jeg har igennem flere år haft ansvaret for reperationer af knallerter og scootere.
Mine interesser er selvfølgelig FS1 samt andet gammelt teknik,RC biler,fly og både samt mande sporten kaldet NFL

Som de fleste andre begyndte min interesse for fizzyen i de tidlige ungdomsår, en yamaha ska man ha, og den første byttede jeg mig til med en gl 100cc yamaha crosser. Den var guld da jeg overtog den men den blev hurtigt renoveret og malet i min ynglings farve,grøn med sølv kant. (se billede 1)
Den blev desværre stjålet :crying og ja den kørte fantastisk med den hjemmelavede udstødning.. sikkert rent held.

Men ikke et liv uden en yamse, så jeg købte en ny brugt hos Fri cykler i galten,dengang Galten knallert og cykel værksted,Den var blå og faktisk væsentlig bedre på mange punkter end min første. (se billede 2) Brugte hele min børneopsparing... Den blev senere malet i en flot ren blandings farve gul,med gotiske bogstaver som det skulle være dengang, meget ala den gule kenny roberts fra 76.
Senere solgte jeg den til en kammerat som også var vældig glad for den,og jeg købte en XJ 600 årgang 92 i hvid/grå. Den sidste af de "rigtige" Xjer inden den forfærdelige Diversion model.

I en alder af 30 år var jeg så heldig at der kom en ung gut forbi butikken og spurgte om jeg ikke ville købe hans fs1 for 2000,- Haps. Min kone havde nær slået mig ihjel da jeg glad kom kørende hjem med et bredt smil fra øre til øre,hun kunne slet ikke se hvad jeg skulle med det gamle lort når jeg nu også havde en R6er.

Men det skulle hun jo ikke blande sig i, så renoveringen startede og det gik fint. mange fine dele blev støvet op og jeg nåede da også at være med til Grenå træf i 2008 sammen med Erik. Men natten til min fødselsdag den 13 oktober 2008 havde vi glemt at låse døren til skuret og nogle møj hvalper kunne ikke kende forskel på dit og mit :sad. Igennem lokale medier efterlyste jeg min lilla yamse med kort rusten bagskærm,og sandelig om ikke den dukkede op i Hørning aka gun city. Den rare lokal betjent måtte desværre inormere mig om at den var blevet smidt på et bål og brændt af :crying Men hentes det skulle den. (se billede 3)

I mellem tiden har jeg købt et gl lorte hus fra 59, det er lig med minus tid til yamahaen,og fokus på rede byggeriet. Med det i mende overtalte jeg Erik fs1originalen til at renovere mit afbrændte lig,det var ikke nemt, men hold da op et resultat TAK FOR DET. Den dag Erik ringede og sagde jeg kunne hente den var bare fantastisk. (se billede 4)

Kommende projekter er at få monteret de sidste manglende dele bla. bagaebære og værktøjskasse m.m.
Renovering af 2takts benzin stander,scoret ved den lokale shell (gratis) :teeth2
Evt en fs1 chopper hvis jeg kan få lov at købe den.
Vedhæftede filer
Den 1. efter det man dengang kaldte hovedrenovering og maling i ynglingsfarven
Den 1. efter det man dengang kaldte hovedrenovering og maling i ynglingsfarven
Fs1gronlav.jpg (130.97 KiB) Vist 8551 gange
Den 2. Fin blå maskine,og nej jeg er bestemt ikke igang med at fjerne plomben ;-)
Den 2. Fin blå maskine,og nej jeg er bestemt ikke igang med at fjerne plomben ;-)
Fs1blaalav.jpg (142.07 KiB) Vist 8551 gange
Den 3. efter tyveri og afbrænding
Den 3. efter tyveri og afbrænding
77erburn2lav.jpg (113.83 KiB) Vist 8551 gange
Den 3. efter grundig renovering ved FS1originalen Erik
Den 3. efter grundig renovering ved FS1originalen Erik
FS1002.jpg (237.79 KiB) Vist 8551 gange
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af FS1originalen »

Hej Krtistian,

Herligt at der er en der "tager tråden op" og fortæller lidt om sig selv - tråden har været lidt stille i den senere tid :oops:

Og sørgeligt at gense billedet at den afbrændte guldklump :cry: :cry: :cry: Der er jo ikke meget tilbage af de gode nye originaldele du lige havde anskaffet - sideskjold, tændingslås og speedometer nåede jo ikke engang at blive et halvt år gamle!!!
De skulle ha nogen BAAAAAAANK!!!

Heldigvis overlevede det meste af forgaflen (lygteørerne er ikke engang omlakeret) og kromdelene klarede også "grillfesten"...

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af Kim B S »

Hej Kristian.
Dejligt med en fin lille livs/FS1-historie. :bravo Men kedeligt at du lige frem har oplevet tyveri af 2 af dine fine FS1ere. :( Men fantastisk så flot din blå 77er er blevet. :dust
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af Reedvalve »

Hej Kristian

Fin historie :(y) Godt den er endt hjemme hos dig igen. Den er blevet super flot efter en renovering af Erik.

Ps. Er lidt vild med den hjemmelavet udstødning den er da bare cool :dust

Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af dalgaard »

Ja har lært at man skal passe godt på sin yamse ! Har derfor anskaffet mig et jagt tegn og rigeligt med våben,kombineret med p-pladsen i køkken alrummet så kan de sku bare komme an ! Konen mener dog ikke at pladsen i alrummet er permanent ;0( men netop derfor har jeg købt dette dejlige møj hus fra 59 ! Der er nemlig værksted inde i huset med direkte adgang fra bryggerset !

Mvh Dalgaard
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af strynboen »

så lugter der rigtig dejligt i hele huset når du testkøre saturn raketten...jeg har lært ikke at test køre motore når der hænger nyvasket tøj i baggangen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Krelleh
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:54
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af Krelleh »

strynboen skrev:så lugter der rigtig dejligt i hele huset når du testkøre saturn raketten...jeg har lært ikke at test køre motore når der hænger nyvasket tøj i baggangen
Det er rigtig Lars, så er helved løs :oops: :hihi

Men det er rart med lidt nyt i dette emne ;) Jeg synes nu den sidste Yamaha falder bedst i min smag :bravo
Mvh. Christian
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af dalgaard »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: er ikke færdig med at grine endnu.
Må indrømme at den også pænt fik lov at "dampe" af i en længere peiode udenfor i søndags inden jeg turde slæbe den ind i køkkenet igen !

Bliver nødt til at blære mig lidt med mit køkken kunst på væggen ! Det var konens forslag,i starten var jeg faktisk ikke meget for at skulle af med det fine yamaha skilt som jeg havde planlagt skulle hænge i mit værksted. MEN det er faktisk meget fedt at det hænger i køkkenet.
Vedhæftede filer
Vores køkken alrum set fra køkken siden ;-)
Vores køkken alrum set fra køkken siden ;-)
Yamahaikokken.jpg (89.46 KiB) Vist 8423 gange
Senest rettet af dalgaard fre 24. feb 2012 10:25, rettet i alt 1 gang.
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af Dewil »

Dét er der skisme stil over... :dust
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Thoms

Re: Dalgaard

Indlæg af Thoms »

:dust :dust :dust

Historien melder ikke rigtig noget om hvor mange penge du smider hos Interflora for at kunne køre den ellers ret så maskuline indretning af hjemmet :lol:
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af dalgaard »

:whew
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Brugeravatar
Peterma
Fuldblods knallert
Indlæg: 442
Tilmeldt: lør 18. jul 2009 22:38
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af Peterma »

Det er jo ovre hos Knallert Søren/Cykel Søren - det kaldte vi indehaveren af Galten knallert og cykler tilbage i 90érne
da jeg kørte på knallert i området. (Er født og opvokset i Nr. Vissing 3 km. fra Galten)
Ikke tilfreds = pengene retur.

Billede
Brugeravatar
dalgaard
Stor knallert
Indlæg: 137
Tilmeldt: man 7. apr 2008 00:14
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af dalgaard »

Det er helt korrekt. Der var også nogle der kaldte ham guldsmeden en gang men det er en anden historie ! :hihi
K1 1977 restaureret,køn og næsten original
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Dalgaard

Indlæg af Kim B S »

Hej Kristian.
Fed indretning af køkken-allerum. :bravo Det får jeg aldrig lov til her. :roll:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"