En lille præsentation

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
LouiseVesti
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 20. apr 2013 22:32
Kontakt:

Re: En lille præsentation

Indlæg af LouiseVesti »

kreidlerhansen skrev:Feeeed Tomos! Afsted til Teufelskerle med dig - der kan du med garanti også hente lidt hjælp, om nødvendigt... ikke så meget med bremser, men i hvert fald med at få den til at gå lidt stærkere :P
Ved du hvordan jeg kommer i kontakt med Teufelskerle? Jeg har tænkt på at jeg måske kunne få lidt hjælp derude..
Da jeg fik knallerten syntes jeg det kørte aalt for hurtigt, men nu er jeg godt nok begyndt at synes at det går lidt langsom :D Men jeg har læst mig frem til at man kan få ret store bøder hvis de kan køre forhurtigt?
LouiseVesti
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 20. apr 2013 22:32
Kontakt:

Re: En lille præsentation

Indlæg af LouiseVesti »

Jensmc skrev:Jeg havde forventet en nyere model.
Denne her er, som Kreidlerhansen skriver, rigtig lækker.
Velkommen til for øvrigt.
Tak :) Det er godt at høre at I synes den ser fin ud!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: En lille præsentation

Indlæg af kreidlerhansen »

LouiseVesti skrev:
kreidlerhansen skrev:Feeeed Tomos! Afsted til Teufelskerle med dig - der kan du med garanti også hente lidt hjælp, om nødvendigt... ikke så meget med bremser, men i hvert fald med at få den til at gå lidt stærkere :P
Ved du hvordan jeg kommer i kontakt med Teufelskerle? Jeg har tænkt på at jeg måske kunne få lidt hjælp derude..
Da jeg fik knallerten syntes jeg det kørte aalt for hurtigt, men nu er jeg godt nok begyndt at synes at det går lidt langsom :D Men jeg har læst mig frem til at man kan få ret store bøder hvis de kan køre forhurtigt?
De er at finde på Facebook, og så er der http://teufelskerle.blogspot.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;


Vedr. kørsel med konstruktive ændringer, så er bødestørrelsen ikke specielt voldsom, men 2. gang man bliver snuppet, konfiskeres knallerten. Læg dertil bøde for konstruktive ændringer og evt. fartbøde, hvis de er ude med laser, radar eller bare sniger sig afsted bag føreren. :)

MC-kørekort, anmod om syn uden registreringsattest, kryds fingre... det er efterhånden kun et spørgsmål om, hvorvidt synsmanden forlanger typegodkendelse eller ej. (Det er ment som en joke, så sæt ikke næsen op efter det!)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
LouiseVesti
Junior knallert
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 20. apr 2013 22:32
Kontakt:

Re: En lille præsentation

Indlæg af LouiseVesti »

kreidlerhansen skrev:
LouiseVesti skrev:
kreidlerhansen skrev:Feeeed Tomos! Afsted til Teufelskerle med dig - der kan du med garanti også hente lidt hjælp, om nødvendigt... ikke så meget med bremser, men i hvert fald med at få den til at gå lidt stærkere :P
Ved du hvordan jeg kommer i kontakt med Teufelskerle? Jeg har tænkt på at jeg måske kunne få lidt hjælp derude..
Da jeg fik knallerten syntes jeg det kørte aalt for hurtigt, men nu er jeg godt nok begyndt at synes at det går lidt langsom :D Men jeg har læst mig frem til at man kan få ret store bøder hvis de kan køre forhurtigt?
De er at finde på Facebook, og så er der http://teufelskerle.blogspot.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;


Vedr. kørsel med konstruktive ændringer, så er bødestørrelsen ikke specielt voldsom, men 2. gang man bliver snuppet, konfiskeres knallerten. Læg dertil bøde for konstruktive ændringer og evt. fartbøde, hvis de er ude med laser, radar eller bare sniger sig afsted bag føreren. :)

MC-kørekort, anmod om syn uden registreringsattest, kryds fingre... det er efterhånden kun et spørgsmål om, hvorvidt synsmanden forlanger typegodkendelse eller ej. (Det er ment som en joke, så sæt ikke næsen op efter det!)
Jeg forstår ikke hvad du skriver i det sidste afsnit :D Men jeg tror bare jeg nøjes med den 30 den kan køre nu ;)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: En lille præsentation

Indlæg af kreidlerhansen »

Konstruktiv ændring = bevidst at trimme motoren, så maskineriet render over de lovlige 30km/t...

Vedr. MC, så spiller jeg på, at man kan få indregistreret lidt af hvert, efterhånden. Principielt handler det kun om at søge om tilladelse til at køre til syn med en maskine uden forudliggende registreringsattest, som ethvert indregistreret motorkøretøj skal have.
En knallert fra før 2006 er ikke registreringspligtigt, og den har dermed ingen dokumenterer identitet, hvis man ser bort fra typegodkendelsen, som nogle synsmænd sjældent beskæftiger sig med.
Altså kan man i grove træk måske udnytte det som et hul i lovgivningen... det kræver sådan set kun, at ingen af de involverede instanser ved, hvad de har med at gøre, for man kan syne og indregistrere selv en Puch Maxi.
I reglen skal der blot være tilstrækkeligt med lys, tophastighed på minimum 40km/t og bremselængden må max være 6m fra 30km/t.

Det er en selvfølgelig formodning på basis af 'hvis og hvis...', at man under visse forhold kan få hvilken som helst knallert indregistreret som motorcykel, blot tilstrækkeligt mange af de offentligt ansatte + en enkelt synsmand ikke ved, hvad de har med at gøre.

Forestil dig en Puch Maxi på motorvejen... lovligt! Rent tankespind, men den slags kan jeg altså godt hygge mig over. Men jeg er også speciel... :)
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Thomas Østrup
Junior knallert
Indlæg: 40
Tilmeldt: tirs 3. dec 2013 09:46
Kontakt:

Re: En lille præsentation

Indlæg af Thomas Østrup »

Hej.

Mit navn er Thomas Østrup, 41 år, bor i Gedved ved Horsens. Jeg har for nylig købt en Yamaha Fs1 Dx model fra 1976 sammen med min søn, som vi skal hygge os med vinteren over. Det er ren nostalgi, da jeg selv har haft to stk. af samme slags som knægt.
Jeg vidste ikke umiddelbart at det var en Dx´er da vi købte den, idet den er monteret med trommelbremse foran. Det fandt jeg efterfølgende ud af via stelnummeret.
Jeg kunne godt tænke mig at føre den tilbage til skivebremse men der er en del ubekendte faktorer for mig, herunder:
- Forgaflen. Skal hele forgaflen skiftes ell. kan man nøjes med de nederste yderben ???
- Renoveringskit: Fåes alle dimser og pakninger til renovering af væskebeholder, kaliber m.v.

På forhånd tak

Thomas Østrup
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: En lille præsentation

Indlæg af hybber »

Thomas Østrup skrev:Hej.

Mit navn er Thomas Østrup, 41 år, bor i Gedved ved Horsens. Jeg har for nylig købt en Yamaha Fs1 Dx model fra 1976 sammen med min søn, som vi skal hygge os med vinteren over. Det er ren nostalgi, da jeg selv har haft to stk. af samme slags som knægt.
Jeg vidste ikke umiddelbart at det var en Dx´er da vi købte den, idet den er monteret med trommelbremse foran. Det fandt jeg efterfølgende ud af via stelnummeret.
Jeg kunne godt tænke mig at føre den tilbage til skivebremse men der er en del ubekendte faktorer for mig, herunder:
- Forgaflen. Skal hele forgaflen skiftes ell. kan man nøjes med de nederste yderben ???
- Renoveringskit: Fåes alle dimser og pakninger til renovering af væskebeholder, kaliber m.v.

På forhånd tak

Thomas Østrup
Hej Thomas

Velkommen til Forum, fedt med et hygge projekt for far & Søn

Ja, du skal skifte hele forgaflen, og vær opmærksom på, at når det er en årgang 76, skal det være den med de tykke gaffelben (yder). Hvis i går efter originalitet, skal kaliberen også være specifik til 76, med en underdrejet flade på siden af kaliberen og ikke "Yamaha" præget i godset. Vædskebeholderen er også anderledes, da den er rund på årgang 76. Mere info om dette, kan du finde hvis du søger på forum, 76 dx har mange specifikke detaljer, men det er jo kun relevant hvis det skal være helt originalt.

Du kan stadig få repkit til både kalilber og bremsecylinder.

Mvh Jesper
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"