Dansk i Sydtyskland med Kineser købt i Polen

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
sabaitoo
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 4. feb 2015 21:37
Kontakt:

Dansk i Sydtyskland med Kineser købt i Polen

Indlæg af sabaitoo »

Ja overskriften forklarer alt :roll:

Jeg er Dansker :flag og bor de sidste 22 år i det sydlige Tyskland, oprindelig Vendelbo med stort V
Jeg var oprindelig Falckredder, men rejste som ung ud i verden hvor jeg har levet af Brand & Redning, Grønland, USA, Asien og slog mig til sidst ned her i Tyskland i et sikkert job, men regner med at vende snuden hjemad engang i fremtiden.
Min Knaller er en såkaldt EU-Knallert dvs med CoC, som jeg købte for over 2 år siden i Polen, ny med garanti 510 Euro
Den er lavet i Kina af Wonjan..men er reelt en tro kopie af en gammel Honda, motoren er den samme som fx på Dax,en, så reservedele får man næsten smidt i hovedet. De forcromede skærme, fodstøtter, motorbeskyttelse kostede 40 Euro..dem købte jeg i Lithauen..dvs totalt har knallerten stået i 550 Euro. dertil skal lægges nye dæk da de kinesiske ikke var de bedste, nu har den Schwalbe Dæk..

Nu tænker de fleste vel..hvad vil sådan en gammel idiot i et knallert forum..en del af forklaringen er at jeg er ved at planlægge en lille knallerttur her fra Sydtyskland til Nordjylland engang til sommer, via småveje o.l, så jeg ville lige ind og snuse rundt, desuden kørte jeg i min ungdom, den eneste der kunne noget...Puch fra VZ50, Flagskib, Grand Prix, Monza og der var ikke en af dem der ikke var boret, gearet eller på anden måde lovlig..

Min nuværende Riskoger har et elektrisk problem, jeg tror at CDI, en ikke virker, dyret kører omkring 70 uden medvind og jeg har slet ikke pillet ved noget..regner med at finde en CDI der begrænser lidt og eventuel lave en kontakt der kan bruges mellem privatvej & off. vej..så her ville jeg lige se efter danske løsninger på problemet :?

Tja, det var vel det meste..jeg planlægger at lade knallerten blive i Danmark, dvs lade min søn få den og indregistrere den da han bor deroppe
Vedhæftede filer
image_11.jpg
toros (2).jpg
toros (2).jpg (121.94 KiB) Vist 3816 gange
Brugeravatar
Midgaardsorm
Junior knallert
Indlæg: 37
Tilmeldt: man 10. mar 2014 11:05
Kontakt:

Re: Dansk i Sydtyskland med Kineser købt i Polen

Indlæg af Midgaardsorm »

Velkommen til og jeg håber da at du får en rigtig god tur til sommer.
Kører på : Tomos Flexer A35 fra 2001.
Knægten kører på : Tomos Quadro A35 fra 1996.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Dansk i Sydtyskland med Kineser købt i Polen

Indlæg af juhl-drengen »

Hej Sabaitoo

Prøv at kigge på CDI'en på nogle af kineser modellerne er der en skrue under en prop som man kan skrue på for at af/begrænse den

Men du skal da være hjertelig velkommen i det nordjyske, hvis du tager turen ind i Aalborg giver jeg gerne en kop kaffe :-)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"