Knallert igen efter 35 år, bliver feeeedt

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Brugeravatar
peruhrskov
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 8. jul 2016 16:31
Kontakt:

Knallert igen efter 35 år, bliver feeeedt

Indlæg af peruhrskov »

Skal hente en Yamaha FS1 DX idag, glæder mig som et lille barn.
Det er et renoveringsprojekt, som jeg skal bruge hele vinteren på.
Jeg har en opvarmet garage på 90 m2 med klinker på gulvet.

Det er en årg. 77. Den jeg selv havde fra ny af var en årg. 78 sølvgrå og med skivebremse.

Der kommer mere senere.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Knallert igen efter 35 år, bliver feeeedt

Indlæg af claus olieklud »

pænt goddag & velkommen til...

ja jeg kan godt forstå du er spændt på at hente knallert, det er efterhånden blevet ret populært at istandsætte en gammel knallert, og sådan en Yamaha er en fed knallert, jeg har selv 3 yamahaer med skivebremse.

ja kom endelig med nogle billeder af hvad du henter i dag, det er altid så spændende.

hilsen olieklud
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Knallert igen efter 35 år, bliver feeeedt

Indlæg af 12V »

Velkommen til, vi glæder os til at følge projektet!
Brugeravatar
peruhrskov
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 8. jul 2016 16:31
Kontakt:

Re: Knallert igen efter 35 år, bliver feeeedt

Indlæg af peruhrskov »

Tak for velkomsten.

Jeg vil prøve om jeg kan uploade lidt foto.
Vedhæftede filer
IMG_7416.JPG
IMG_7416.JPG (726.85 KiB) Vist 4622 gange
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Knallert igen efter 35 år, bliver feeeedt

Indlæg af claus olieklud »

hej igen... jammen så fik du Yamaha igen - der bliver dælme noget at lave på den, men så ved du også hvordan den er når den er færdig.

man kan købe rigtig meget til sådan en Yamaha hvis man kan acceptere det er uoriginalt, desuden findes der rigtig mange brugte stumper til sådan en... nu ved jeg ikke hvad din plan er, men det er kæmpe dyrt og også besværligt at skaffe originale stumper til genopbygning som original.

det letteste & også billigste er nok bare at istandsætte den som en god og pænt kørende special - special betyder at den ikke er original.

du vil sikkert få meget gavn af knallertforum som kan give gode råd & fiduser + muligheden for at handle nogle brugte dele.

et spørgsmål der altid kommer når der er en ny Yamaha = er den med nummermatch ? dvs motoren er den som hører til stellet fra knallerten var ny - motornummer og stelnummer skal så være ens.

når man køber en Yamaha i den stand som din, er det fordi man har lyst til at rode & istandsætte, klø endelig bare på, det kan sagtens lade sig gøre at få en fin knallert ud af det... dog skal det siges at rent økonomisk er man som regel bedre tjent med at købe en der allerede er istandsat, men ved at lave tingene selv kommer du til at kende hver eneste detalje på din knallert.

du har helt sikkert ikke givet ret meget for den Yamaha, en mulighed for at få nogle stumper er faktisk at købe en Yamaha mere, evt kraftig adskilt ( papkasse model ), jeg kan se du bla mangler de rigtige stumper til skivebremse systemet, det er nogle af de rigtig dyre enkelt stumper af finde.

hilsen olieklud
Brugeravatar
peruhrskov
Helt ny i flokken
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 8. jul 2016 16:31
Kontakt:

Re: Knallert igen efter 35 år, bliver feeeedt

Indlæg af peruhrskov »

Hej Olieklud,
Jeg har dog allerede for meget få kr. købt org. kaliber til skivebremsen, og JA det er et projekt, men j´regner da med at den kommer til at stå rigtig flot, når den er færdig. Den er ikke med nr. match. Motoren er fra en nyere model 78-er, pyt, det betyder ikke noget for mig, bare den er iorden og kan køre.
Jeg vil lægge flere billeder ind løbende, når jeg går igang med projektet til vinter.
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Knallert igen efter 35 år, bliver feeeedt

Indlæg af Kim B S »

Hej peruhrskov.
Velkommen på forum.
Herligt med endnu et Yamaha Projekt man kan følge med i. :wink: Har du nogen plan angående udseende? :?: Eller skal vi vente i spænding? :?:
Man kan jo også sige at i første omgang er det vigtigste at få stel og motor lavet i orden, så man er kørende, der efter kan man jo skifte dele og forbedre efterhånden som man finder de rigtige dele. :wink: Jeg glæder mig til at følge udviklingen. :(y)
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: Knallert igen efter 35 år, bliver feeeedt

Indlæg af juhl-drengen »

peruhrskov skrev:Hej Olieklud,
Jeg har dog allerede for meget få kr. købt org. kaliber til skivebremsen, og JA det er et projekt, men j´regner da med at den kommer til at stå rigtig flot, når den er færdig. Den er ikke med nr. match. Motoren er fra en nyere model 78-er, pyt, det betyder ikke noget for mig, bare den er iorden og kan køre.
Jeg vil lægge flere billeder ind løbende, når jeg går igang med projektet til vinter.
Du kan da bare sende den uoriginale kaliber i min retning, skal nok finde brug for den :hihi
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"