Passola-entusiasten er ankommet.

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Lehmann »

Anede ikke at Passolaen også var vellidt herinde før nu. Så må uvægerligt kunne bruge en masse fornuftigt tid herinde med ligesindede, som Jer.

Har selv haft rigtig mange af dem, og har stadig mit første eksemplar jeg købte brugt i 93 bl.a. Har altid haft en vis forkærlighed for den model, siden jeg fik min første. Siden har jeg taget uddannelsen som cykel og knallertmekaniker, og rodet rigtig meget med de tohjulede.

Så skal I ha nogen form for hjælp med Passolaen, så hiv fat i mig, inden jeg hiver fat i Jer.

Er næsten altid interesseret i brugte, hele som delvise. Interessen for at holde dem kørende, vil altid eksistere for mit vedkomne. Kan den som min egen bukselomme. Og så kører de så fantastisk, at det ikke kan beskrives med ord...
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
tøffe
Gummi rocker
Indlæg: 802
Tilmeldt: tirs 7. okt 2008 08:45
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af tøffe »

hejsa velkomen her inde og aldtidt rart at se nye mensker her inde mvh tøffe
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af claus olieklud »

hej lehmann... velkommen på forum - yamaha er godt - måske du en dag også bliver nød til at eje en yamaha 4 gear ? hilsen olieklud...
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Henrik N »

Mojn Lehmann og velkommen til.

jeg skal nok bruge din hjælp har nemlig en passola med patina stående som skal have en tur på et tidspunkt :D
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
Reedvalve
Fuldblods knallert
Indlæg: 415
Tilmeldt: ons 5. nov 2008 20:50
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Reedvalve »

Hej Lehmann

Velkommen til. Dejligt med en expert i Passola. Det mangler vi herinde. Passola`en er en virkelig god knallert. Jeg har kørt mange tusind kilometer, på min gamle passola. Uden så meget ,at skifte et tændrør.

Hilsen Kenneth
Yamaha årg. 1976 dx (under opbygning) Samles af renoverede brugte dele.

Yamaha årg. 1976 k1 special med cromtank. 5 gearet med drejeventil. 18" race hjul (under opbygning)
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Kim B S »

Hej Lehmann.
Velkommen på forum. :D Dejligt med en som har forstand på Passolaen, da vi jo er flere som også har Passola i vores samling. :wink: :D
PS: Vi ses jo senere i dag. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Lehmann »

Tak skal I ha allesammen. Det var da en vældig feedback på under 12 timer. :)

Kim B S: Det var din skyld jeg fandt herind. Fandt linket under dit værkstedsprojekt.
Og ja vi ses om lidt. Du kan godt glæde dig. ;) Men husk KUN tage billeder af dem!!!

(Har tre guldklumper stående gemt væk. Den ene har kun kørt 510 km! Flytter snarligt i nyt værksted, så kommer de frem og jeg napper billeder af dem, så I også kan nyde synet af dem.)
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Nabo Jan »

Hej Lehmann og velkommen til.

Så er det måske dig at jeg skal have fat i ang et lednings diagram til Passola?
Jeg vil lige sige at jeg ikke har en Passola, men er ved at bygge tændingen over i min FS1, så jeg slipper for platiner og får avanceringen.

//Nabo Jan.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af strynboen »

hej og velkommen til...en ægte mc mekaniker,,skønt,,lige hvad vi manglede herinde,,godt klaret af kim at støve dig op,,eller omvendt :?: ...ja det er skønt at kunne springe ud af knallert skabet,,og være sammen med ligesinnede... :lol: :lol: 8)
det er jo ikke alle som forstår hvad vi har gang i,,,men de går virkelig glip af noget...håber vi ses til træf
lars strynboen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Lehmann »

Nabo Jan skrev:Hej Lehmann og velkommen til.

Så er det måske dig at jeg skal have fat i ang et lednings diagram til Passola?
Jeg vil lige sige at jeg ikke har en Passola, men er ved at bygge tændingen over i min FS1, så jeg slipper for platiner og får avanceringen.

//Nabo Jan.
Jeg har diagrammer til Passolaen, men hvad mangler du svar på? Kan tage billeder af dem senere idag og lægge op. De er fra Yamaha's egen manual.

Og hvad tænker du på når du skriver du vil ha avanceringen? Mig bekendt kører de med fast tændingstidspunkt? Har du evt. et link til, hvor debatten kører?
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Lehmann »

Strynboen: Jeg er skam hoppet ud af knallert skabet for mange år siden. :lol: Anede bare (desværre) ikke at siden også omhandlede Passolaen.. Troede den var gjort til skamme på en side omhandlende FS1. Men det skulle også helst ændre sig (hvis i så fald) i takt med at Kineserscooterne vinder indpas. Yamaha det ved man hvad er. ;)

Ville elske at komme til træf en dag på en af mine guldklumper. Må ind at se, hvad I kan finde på herinde. ;)
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Jensmc »

Til Webmasteren:
Det er nok en fin ide, hvis du laver en afdeling med Passola-oplysninger, så det ikke bliver for rodet.
Det er jo mest et FS1-forum. Trods alt.
Jeg synes osse, at SA50 er sjov.
///
jensmc
Senest rettet af Jensmc søn 3. jan 2010 11:56, rettet i alt 1 gang.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Nabo Jan »

Lehmann skrev:
Nabo Jan skrev:Hej Lehmann og velkommen til.

Så er det måske dig at jeg skal have fat i ang et lednings diagram til Passola?
Jeg vil lige sige at jeg ikke har en Passola, men er ved at bygge tændingen over i min FS1, så jeg slipper for platiner og får avanceringen.

//Nabo Jan.
Jeg har diagrammer til Passolaen, men hvad mangler du svar på? Kan tage billeder af dem senere idag og lægge op. De er fra Yamaha's egen manual.

Og hvad tænker du på når du skriver du vil ha avanceringen? Mig bekendt kører de med fast tændingstidspunkt? Har du evt. et link til, hvor debatten kører?
Hej.

Har lige opdaget at jeg har diagram til Yamaha Sting som er det samme bare i 12 volt.
Den sorte cdi box er såvidt jeg er orienteret med avancering og uden begrændsning, men jeg vil muligvis bruge en anden tændspole også med avancering.


//Nabo Jan.
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Brugeravatar
Guess who
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1207
Tilmeldt: lør 11. aug 2007 00:45
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Guess who »

Hej Lehmann

Velkommen til på vores altid behagelige forum, jeg har selv et fint eksemplar som har kørt 8500km og er meget driftsikkert.Desuden har jeg en del originale smådele til passolaen, men de kan være svære at placere på knallerten - der kunne du jo måske knække koden? :D :D

Læg endelig nogle billeder ind af dine maskinen. Her er et af min.

Passolaen har et stort rum herinde :D :D Prøv at se Karrebæksmindefilmen under træf og køreture - der kører min kone på den :lol: :lol:

Ja, Jens MC - det kunne godt være en ide at oprette en Passola, samt en Sting Kategori?

Mvh
Benny
Ejer af Yamahafs1.dk
Vedhæftede filer
Passola 003 (Small).jpg
Passola 003 (Small).jpg (61.97 KiB) Vist 10237 gange
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Lehmann »

Nabo Jan skrev: Hej.

Har lige opdaget at jeg har diagram til Yamaha Sting som er det samme bare i 12 volt.
Den sorte cdi box er såvidt jeg er orienteret med avancering og uden begrændsning, men jeg vil muligvis bruge en anden tændspole også med avancering.


//Nabo Jan.
Jeg ved de ikke er med avancering, men blot med et fast tændingstidspunkt. Har selv haft en adskildt, da jeg gik på teknisk skole i Nyk. F. Og diagrammet er meget simplificeret omkring én thyristor med et par dioder og en større kondensator. På den måde er de optimeret til et bestemt omdrejningstal, hvor de kører bedst. Og nej ingen begrænsning i dem. :)
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Lehmann »

Guess who skrev:Hej Lehmann

Velkommen til på vores altid behagelige forum, jeg har selv et fint eksemplar som har kørt 8500km og er meget driftsikkert.Desuden har jeg en del originale smådele til passolaen, men de kan være svære at placere på knallerten - der kunne du jo måske knække koden? :D :D
Hvis det er til Passola, så kan jeg helt sikkert. ;)
Guess who skrev:Læg endelig nogle billeder ind af dine maskinen. Her er et af min.

Passolaen har et stort rum herinde :D :D Prøv at se Karrebæksmindefilmen under træf og køreture - der kører min kone på den :lol: :lol:

Ja, Jens MC - det kunne godt være en ide at oprette en Passola, samt en Sting Kategori?

Mvh
Benny
Ejer af Yamahafs1.dk
Er glad for at høre I også godt kan li den. Din Passola er rigtig flot original, dog med lidt af tidens tand "mærker". :) Vent til I ser mine Passolaer, og I vil synes bedre om dem. Lover at tage billeder af dem så snart jeg kan. Har haft begrænset med plads de sidste 7 år, så har bare haft dem gemt væk så længe. Nu skal 40 kvm. spredes ud på 170 kvm. i løbet af de næste 14 dage. Blir SÅ lækkert. 8)
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Lehmann

Velkommen her på forum :D ,,,,, det er altid rart med nye oliefingre herinde :D ,,,,

Og ja ,,, ja det er et Yamaha FS1 forum,,, men jeg tror at alle os Yamaha nørder herinde,,, uden undtagelse elsker alt hvad der er GAMLE knallerter af jern,,, passolla fra Yamaha og melody`n og cd50 og dax fra honda er da rigt repræcenteret herinde,,, ligesom mange andre ældre mærker er det :D ,,, og ja det er FS1`rne som er den fælles passion for os,,, men vi elsker alle billeder af en vel restauret gammel knallert uanset mærke og fabrikat,,, og glæder os over at endnu en gl. veteran knallert er redet fra skrothandleren 8) ,,, se forumet andre klassikere,,, :D ,,,, og kinøjser raketterne de holder ikke så længe at de når at blive veteraner :roll: ,,, endnu engang velkommen :D ,,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej, og velkommen til !

Vi må lige kigge på hvordan vi skal gribe en passola kategori an... forsiden er rigelig lang efterhånden, måske der skal laves lidt om på strukturen generelt !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Thomas P. »

Hej Lehmann.

Velkommen til på forum :)

Passola´en er skam en fin knallert, og er efter min overbevisning mere end velkommen her på forum.
Brugeravatar
Carsten R
Stor knallert
Indlæg: 130
Tilmeldt: man 10. mar 2008 19:37
Kontakt:

Re: Passola-entusiasten er ankommet.

Indlæg af Carsten R »

hej velkommen

jamen hvelkommen til forum 8) :P hobber du får mange sjove timer her inde :lol:
Fra Carsten R


jeg har en Yamaha 1976 k1 rød
yamaha ? 1990 2 gear blå

Model af MAN TGX trækker i skala 1/14 R/C (DSV) med trailer
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"