Førstegangs FS1 4g ejer

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
bettebror
Junior knallert
Indlæg: 27
Tilmeldt: man 22. feb 2010 19:44
Kontakt:

Førstegangs FS1 4g ejer

Indlæg af bettebror »

Ja, så kom dagen, dog 14 år for sent, men nu skulle jeg altså bare have en Yamaha :D
Og det lykkedes, et gammelt lig, fra 1978 blev opkøbt svine billigt, og nu er en let renovation begyndt.
Lidt om mig inden i ser dyret:
Jeg er 29 år gammel
Far til 3, plus en steddatter
Bor ved Tybjerg på midtsjælland
Er Faglærer på Næstved Produktionsskole, på Motorlinjen, til trods for at jeg er uddannet landmand med speciale i svin :lol:
Interessen for disse 2 hjulede kommer fra min far, han er en gammel rod, der styrede Næstved hårdt i sin unge dage, på deres everton og sco'er, til stor belastning for politiet..
Jeg har, da jeg var 16-18, haft et par knallerter, det startede med en Suzuki K50 med tromlebrems for, 16mm karburator/indsugningsdæksel, 45mm cylinder, og den lækre Boss udstødning, Volvo T5 gul og alt i krom, uha, men bliver jo helt opstemt :D , den byttede jeg så for en Yamaha FS1 2 gear, med fs1 cylinder og 16mm karburator og indsugning, den er godt nok sjov sådan en, meeeeeget langt første gear..
Derefter gik det helt galt med en Kreidler Florett, den havde jeg kun en uge, så valgte jeg at cykle :lol:
Udover knallert hygge, har jeg også en Honda CBR900RR fra 1999 som jeg gå og hygger lidt med, samt min Mondeo, som også trænger til en mindre overhaling.
Nu kommer dyret..
Billede

den er PT totalt adskilt, motor er totalt renoveret med alle nye lejer, krumtap, kobling osv, den får 43mm støbe, 16mm karburator, 32mm forrør og Proma udstødning, samt 14-34 gearing, bliver Yamaha R1 blå, med gråt stel, men senere lægger jeg hele renovationen op her på siden :D
Evt følg lidt af det her:
http://scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=255136
Yamaha DX 1976 Morten Edition
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Førstegangs FS1 4g ejer

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Bettebror,,,

Velkommen her på forum :D ,,, fint procjekt du har gang i ,,, glæder mig til flere billeder af den ,,, og har smug kigget på sg :mrgreen: ,,,, :D
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Førstegangs FS1 4g ejer

Indlæg af claus olieklud »

hejsa og velkommen til... du bliver ikke ked af sådan en yamaha 4 gears - de kører bare godt, men jeg er noget uenig i dit valg af gearing, men den kan jo altid passes til... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Førstegangs FS1 4g ejer

Indlæg af Kim B S »

Hej bettebror.
Velkommen på forum. :D Jeg håber at du må få meget gavn og glæde af det. :D
Og fint projekt du har gang i. :D Jeg glæder mig til at se flere billeder efterhånden som det skrider frem. :D
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
bettebror
Junior knallert
Indlæg: 27
Tilmeldt: man 22. feb 2010 19:44
Kontakt:

Re: Førstegangs FS1 4g ejer

Indlæg af bettebror »

tak tak for venlig modtagelse :D
Angående gearing, så er det kun et forsøg, men oså fordi jeg ikke kan lide designet på det originale bagtandhjul, så hellere et uden huller, det bliver selvfølgelig malet i knalleretens farve, for at friske det lidt op.
Planen er jo heller ikke at holde det standard og originalt, men lave den efter mit eget hoved og ønske, den rammer ikke alles smag, men det er der sjældent noget der gør :lol:
Yamaha DX 1976 Morten Edition
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Førstegangs FS1 4g ejer

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Der skal godt nok NOGEN HK til at slæbe den gearing :? ,,,, den bliver sløv som et æsel,,, ,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: Førstegangs FS1 4g ejer

Indlæg af nielsfup »

Hej
Og velkommen til
Godt du har fået en 4G.
Man bliver et par år yngre når man er ude at køre på sådan en fyr. :D :D Det er bare dejligt
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
bettebror
Junior knallert
Indlæg: 27
Tilmeldt: man 22. feb 2010 19:44
Kontakt:

Re: Førstegangs FS1 4g ejer

Indlæg af bettebror »

Yamaha FS1 50SS skrev:Der skal godt nok NOGEN HK til at slæbe den gearing :? ,,,, den bliver sløv som et æsel,,, ,,,
Så må der bare flere kræfter til:-) går det helt galt med 43mm, så må jeg finde en 45mm, evt noget fra noget scooterværk, har set nogen syge svenskere der har smidt 45mm fra en Yamaha BWS, samt 21mm karburator på, de trækker fornuftigt.. men jeg prøver mig lidt frem, meningen er ikke at skulle kører på den så meget..
Yamaha DX 1976 Morten Edition
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"