Heysan :D

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af strynboen »

ser en vz rædselsfuld ud..siden et rædselsfuldt styr passer til den..
.syntes selv at ms så rædselsfuld ud..men de fungerede bare så godt at man blev glad for den . den model er også fra starten af 50"erne..ser man på nsu og diesella fra samme tid er den utrolig tids løs et stort plus med ms var at man kunne fint have pigerne med bagpå.... ..vz"eren er entelig den samme..men ser bare flottere ud..med de mindre hjul og lukkede hul mellem tanken og sædet..og den større tank...det bedste ved dem var at de kunne stå ude i regnvejr i en uge ...og stadig starte...noget ingen japanere kan,,de er bare robuste
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev:ser en vz rædselsfuld ud..siden et rædselsfuldt styr passer til den..
.syntes selv at ms så rædselsfuld ud..men de fungerede bare så godt at man blev glad for den . den model er også fra starten af 50"erne..ser man på nsu og diesella fra samme tid er den utrolig tids løs et stort plus med ms var at man kunne fint have pigerne med bagpå.... ..vz"eren er entelig den samme..men ser bare flottere ud..med de mindre hjul og lukkede hul mellem tanken og sædet..og den større tank...det bedste ved dem var at de kunne stå ude i regnvejr i en uge ...og stadig starte...noget ingen japanere kan,,de er bare robuste
nej nej nej !!! du misforstår ! En VZ er Feeeed og den har en helt anden sjæl end en Yamaha... Jeg syntes det er 2 så vidt forskellige knallerter at man ikke kan sammenligne dem. Yamaha'en (eller japanere generelt) virker mere "moderne" og afrundede i designet syntes jeg, derfor passer det firkantede og stive styr efter min mening ikke ind i Yamaha'ens geometri / design.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af strynboen »

hej fårstår dig godt..men puch er entelig rund og dråbeformet..så styret som er kantet passer entelig ikke til resten...men vi har set så mange af dem at man har vænnet sig til dem...tror at det er gamle minder og genkendelse af ting vi har set før som gør at de ser ud til at passe fint til den ene...og ikke på en anden...det er jo ikke orginalt til nogen type

en honda cd 50,,er entelig gammeldags og grim. som en ms 50..men aligevel en perle..men de ser ud til at være fra en anden tid end yamahaerne....yamaha ser bare moderne ud
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af Yamahaivan »

strynboen skrev:ja vent med at skifte noget...prøv at få den til at fungere som den er..måske får du skiftet noget du fortryder..eller skildt for meget af..så den er svær at samle igen...tag det roligt..og reparer en ting af gangen..
er der nogen fra forum som bor i nærheden af dig...vi er ikke bange for at køre over en formidag og hjælpe dig lidt vidre,,hvis du er kørt lidt fast..det er ikke lige let al sammen...jeg er tit selv i tvivl..men ringer til henrik n..hvis forum ikke kan hjælpe mig vidre

hvis du skriver din komune på profilen kan vi se hvem der er tættest på dig
Jeg tager altid en ting af gangen ;) Men min hukommelse er så god at jeg altid kan huske hvor tingene skal være :P
Lige nu er jeg i gang med den kobling der skal af... hvis det så kan køre perfekt derefter vil jeg begynde at kigge på udseendet med styr og div. rust ;) tænkte bare at styret kunne være et lille forårs projekt så den kan se mere original ud til sommer :)
Håndtaget til min forbremse er egentligt også knækket og så vidst jeg ved er det aluminium så der skal et helt nyt ''greb'' til?
Altså alt det hvor der er knapper og div skal skiftes ;)
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
Macel
Stor knallert
Indlæg: 293
Tilmeldt: tirs 10. mar 2009 21:13
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af Macel »

strynboen skrev:hej fårstår dig godt..men puch er entelig rund og dråbeformet..så styret som er kantet passer entelig ikke til resten...men vi har set så mange af dem at man har vænnet sig til dem...tror at det er gamle minder og genkendelse af ting vi har set før som gør at de ser ud til at passe fint til den ene...og ikke på en anden...det er jo ikke orginalt til nogen type

en honda cd 50,,er entelig gammeldags og grim. som en ms 50..men aligevel en perle..men de ser ud til at være fra en anden tid end yamahaerne....yamaha ser bare moderne ud
VZ, MS og CD 50 ser ældre ud ja, men det gør ikke noget synes jeg, så længe de kører mindst lige så godt som FS1erne. :D

Det kan godt være dem der kørte FS1 grinede af CD 50 i starten, men når de så blev overhalet af en CD var det måske ikke så sjovt mere. :thunge

Jeg glæder mig til at følge med i din '75ers udvikling, det skal nok blive godt. :)
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af jbn »

Yamahaivan skrev:Så kom der lidt billeder...

Ikke den bedste kvalitet men man kan da se den ;)
der har du godt nok været heldig,den er meget fin og original.... :what2 der er vist nogle herinde som godt kunne være lidt misundelig på den der....(læs mig selv), den bliver sjov at følge :(y)
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af Yamahaivan »

Hvis der lige skal være lidt blær...
Så har jeg original instruktionsbog, garanti-noget, klistermærker med noget inspektion og den pose det hele ankom i med Yamaha logo udenpå :)

Lidt blæret hvis jeg selv må sige det ! :D
Vedhæftede filer
IMAG0189-1024.jpg
IMAG0189-1024.jpg (45.22 KiB) Vist 7625 gange
IMAG0191-1024.jpg
IMAG0191-1024.jpg (22.46 KiB) Vist 7625 gange
IMAG0192-1024.jpg
IMAG0192-1024.jpg (31.66 KiB) Vist 7625 gange
IMAG0194-1024.jpg
IMAG0194-1024.jpg (36.09 KiB) Vist 7625 gange
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af Dewil »

Wauw :dust pas nu godt på den guldklump.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Ivan.

Klistermærkerne blev typisk anbragt på luftfiltret og pas endelig på det hele. Jeg har også mine bøger og mærker tilhørende SS'eren fra ny... :D
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af Yamahaivan »

Så har jeg faktisk også en Vespa Bravo (med pedaler) til at stå, men den høre vidst ikke ind under denne her side ;)
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
Elkjaer
Junior knallert
Indlæg: 82
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 21:26
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af Elkjaer »

Er den bravo noget du vil sælge? jeg har mulighvis en kammerat der er interesseret :)
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af Yamahaivan »

Desværre nej ;)
Mig og min halvbror køre ræs med den og Yamaha'en så det vil være for trist at gøre det ;)
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Brugeravatar
Yamahaivan
Stor knallert
Indlæg: 148
Tilmeldt: tors 8. apr 2010 19:27
Kontakt:

Re: Heysan :D

Indlæg af Yamahaivan »

Lige lidt stemningsbilleder ;)
Vedhæftede filer
IMAG0253-1024.jpg
IMAG0253-1024.jpg (30.82 KiB) Vist 7548 gange
IMAG0248-1024.jpg
IMAG0248-1024.jpg (33.01 KiB) Vist 7548 gange
IMAG0251-1024.jpg
IMAG0251-1024.jpg (32.1 KiB) Vist 7548 gange
IMAG0275-1024.jpg
IMAG0275-1024.jpg (33.12 KiB) Vist 7548 gange
legends never die - They refuel

Stolt ejer af en Yamaha fs1 4 gears fra 75 :D 90% original
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"