hejsa fra fyns land

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Besvar
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

hejsa fra fyns land

Indlæg af jbn »

:BALLOONS Hej nu synes jeg at det må være på tide at jeg præsenterer mig efter at have smugkigget og konverseret lidt herinde på dette fremragende forum for ligesindede. Mit navn er Jan, er fra Nyborg og født ca i det herrens år ´68 og har i tidens løb fået et par børn(eller 2 par :oops: ) min første knallert var en dejlig blå ´78,er Yamaha dx som jeg havde i 3 år inden jeg (som så mange andre ubetænksomme) solgte og siden fortrød det mange gange, har dog fornyligt genoptaget den gamle interesse i form af 3 mere eller mindre "håbløse" projekter som der efterhånden snart er blevet en hel(næsten) knallert ud af, den bliver nok ikke helt original men dog bygget op af gode så vidt muligt originale dele fra forskellige modeller og gendannet som den gode gamle blå var. regner med at sætte et par billeder ind under projekter en af dagene. Med venlig fynsk hilsen JBN :(y)
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af Morten - Webmaster »

Officielt velkommen til !! det er sjovt som alle fortryder at de solgte dem.... gad vide om de unge der køber en yamaha fs1 idag også fortryder det en dag hvis de sælger dem ??
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af jbn »

Morten - Webmaster skrev:Officielt velkommen til !! det er sjovt som alle fortryder at de solgte dem.... gad vide om de unge der køber en yamaha fs1 idag også fortryder det en dag hvis de sælger dem ??
det burde ede hvis der er lidt retfærdighed til :shutup
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej Jan

Velkommen her på forum :(y) ,,,, og ja mange har fortrudt at de solgte deres første knallert / Yamaha ,,, min den blev ikke solgt,,, men efter 9 års ejerskab af den trofaste og stadigvæk helt originale Yamaha,,, var der dsv nogen langfingerede som syntes at de havde mere brug for den,,,jeg havde helt sikkert haft den endnu hvis de ikke havde taget,,, dengang :crying ,,,, da jeg aldrig har været god til at skulle af med nogen af mine kørtøjer,,, den stod tørt og godt og kørte lidt om sommeren de sidste 6 år jeg havde den,,, men holdkæf... hvor jeg savner den stadigvæk :crying ,,, efter alle de år og jeg kan stadigvæk huske stel nr på den,,, måske er man heldig den kommer frem i lyset en dag ,,, håbet er lysegrøn men troen på det svinder lidt ind efterhånden ,,,, :whew
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af jbn »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej Jan

Velkommen her på forum :(y) ,,,, og ja mange har fortrudt at de solgte deres første knallert / Yamaha ,,, min den blev ikke solgt,,, men efter 9 års ejerskab af den trofaste og stadigvæk helt originale Yamaha,,, var der dsv nogen langfingerede som syntes at de havde mere brug for den,,,jeg havde helt sikkert haft den endnu hvis de ikke havde taget,,, dengang :crying ,,,, da jeg aldrig har været god til at skulle af med nogen af mine kørtøjer,,, den stod tørt og godt og kørte lidt om sommeren de sidste 6 år jeg havde den,,, men holdkæf... hvor jeg savner den stadigvæk :crying ,,, efter alle de år og jeg kan stadigvæk huske stel nr på den,,, måske er man heldig den kommer frem i lyset en dag ,,, håbet er lysegrøn men troen på det svinder lidt ind efterhånden ,,,, :whew
ja der er desværre alt for mange som ikke respekterer andres ejendom, har selv fået taget et par stykker i tidens løb bla. min nr 2 yamaha men den fandt vi dog igen desværre uden forgaffel og motor og senere fik jeg stjålet en fin tomos cross original 5 gearet som jeg havde sat istand og brugt et par måneder :evil:
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af olebole »

Hej Jan :wink: Velkommen !!!! Ja der kan fortælles mange sørgelige historier om de knallerter vi har mistet :evil:
:D Dejligt at hører din historie om din første yamaha. Vi er efterhånden ved at være nogle stykker her på Fyn !
og nu en mere :(y) Jeg håber vi mødes en dag på vores yamahaèr. Når din er klar .
Mvh. Ole (Årslev-Fyn)
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
jesmo71
Junior knallert
Indlæg: 86
Tilmeldt: ons 22. sep 2010 09:39
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af jesmo71 »

Hej JBN

Også et velkommen fra mig. Jeg er selv rielig ny her og også medlem af klubben der har fortrudt hvad jeg har gjort mod ine yamahaer som yngre, fortrudt hvad jeg har solgt og også fået stjålet en engeng. :crying

Jeg håber du får stor glæde af forummet som jeg også har allerede.
Mvh
Jesmo71

Yamaha YB100 deluxe (Adskilt m. match)
yamaha DX 78 (Sønnens der er renoveret)[/i]
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af Kim B S »

Hej Jan.
Velkommen på forum. :(y) Jeg vil glæde mig til at følge dit projekt. :BALLOONS
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af Tottenham »

Yamaha FS1 50SS skrev:Hej Jan

Velkommen her på forum :(y) ,,,, og ja mange har fortrudt at de solgte deres første knallert / Yamaha ,,, min den blev ikke solgt,,, men efter 9 års ejerskab af den trofaste og stadigvæk helt originale Yamaha,,, var der dsv nogen langfingerede som syntes at de havde mere brug for den,,,jeg havde helt sikkert haft den endnu hvis de ikke havde taget,,, dengang :crying ,,,, da jeg aldrig har været god til at skulle af med nogen af mine kørtøjer,,, den stod tørt og godt og kørte lidt om sommeren de sidste 6 år jeg havde den,,, men holdkæf... hvor jeg savner den stadigvæk :crying ,,, efter alle de år og jeg kan stadigvæk huske stel nr på den,,, måske er man heldig den kommer frem i lyset en dag ,,, håbet er lysegrøn men troen på det svinder lidt ind efterhånden ,,,, :whew
Hejsa den du fik stjålet , hvad er stelnr ?? Det ku være slægt hvis vi kunne finde den
Mv laursem :inbottle
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
FOLVA
Fuldblods knallert
Indlæg: 444
Tilmeldt: søn 19. okt 2008 14:49
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af FOLVA »

Velkommen kær fynbo på dette suveræne gode forum , jeg vil glæde mig til at følge dit projekt. :(y)
Min kærlighed til en Honda CD 50 knallert, ruster aldrig.

Min samling af veteraner består af :

1 stk. Honda Cd 50 årg. org. rød årg 1975, patina model.
1 stk. Honda Cd 50 årg, org. blå årg 1973, færdigrestaureret i 2010.
1 stk. Honda DAX årg 1973, Kommende Restaurerings projekt.
1 stk. Honda Cd 50 K1 årg 1976, færdig restaureret i 2013.
1 stk. Honda Cd 50 årg 1975, evt sælges videre projekt.
1 stk. Honda Cd 50 årg, årg 1978. evt sælges videre projekt.
1 stk. Yamaha FS1 K årg. 1978, med matching numbers. Patina model, som jeg har købt af Dexta, og er under restaurering.

1 stk. Ford Popular årg. 1954, kører bl.a. veteranløb i den. Færdigrestaureret i 2008.
1 stk. NSU sport prinz årg. 1960, færdigrestaureret. Den er synet og kommet på plader den 23.04.2010
1 stk. VW bobbel skrabe model årg. 1973, far og søn projekt, færdigrestaureret i 2014.
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af strynboen »

hej ja så skal du da til majtræs fest/træf på strynø,,i "gamle dage" kom gubsakkerne fra nyborg til strynø..hvert år..der var dog ikke de store problemer med dem..de drak jo bare bajer til de væltede..og så festede vi vidre uden dem..men til yamaha træf drikker vi kun saftevand...og synger salmer..så der sker ikke så meget farligt...men velkommen til broderskabet
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af jbn »

hej alle sammen og tak for den gode velkomst og klart skal vi da ses til et træf ell lign. når tiden er til det. Strynø kunne godt blive aktuelt jeg var der førhen til majstangs festen da jeg havde båd og var med i Nyborg motorbåds klub så kender godt lidt til øen, vi så jo en del når vi havde drukket vores kaffe og sunget salmer :shutup :hihi
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
nielsfup
Moderator
Indlæg: 4278
Tilmeldt: søn 7. okt 2007 22:11
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af nielsfup »

Og fra en anden fynbo:
Velkommen i klubben
Håber du får den Blå ud at køre
// Niels
FS1-DX-78 5Gear MC
FS1-SS -75 under opbygning
Honda Melody Mini ( stjålet )
Suzuki FZ-50

If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bull (W.C. Fields)

Kvalitets reservedele fås på http://shop.yamahafs1.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tændings indstillings boks kan ses her viewtopic.php?f=68&t=5580" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af strynboen »

motorbåds klubben,,ja de kom tit..der er stadig nogle enkelte som stadig er der hvert år...kommet til at tænke på dengang knytnæven sank på vej hjem fra strynø..men han er jo død..af akut blyforgiftning...han skød sig selv..med hagl gevær...på knudshoved vej...jeg har forøvrigt boet et halvt års tid i nyborg...ude hos keld derudefra..da der var isvinter,,han er også i klubben..min lillebror tom har også været med der,,men er gået på land..nå det er din velkomst tråd ,,,så må hellere slutte historien
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af jbn »

strynboen skrev:motorbåds klubben,,ja de kom tit..der er stadig nogle enkelte som stadig er der hvert år...kommet til at tænke på dengang knytnæven sank på vej hjem fra strynø..men han er jo død..af akut blyforgiftning...han skød sig selv..med hagl gevær...på knudshoved vej...jeg har forøvrigt boet et halvt års tid i nyborg...ude hos keld derudefra..da der var isvinter,,han er også i klubben..min lillebror tom har også været med der,,men er gået på land..nå det er din velkomst tråd ,,,så må hellere slutte historien
bare iorden vi må tage den op når vi engang kan mødes hvad enten det blivder på øen eller andet sted
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af jbn »

nielsfup skrev:Og fra en anden fynbo:
Velkommen i klubben
Håber du får den Blå ud at køre
det har jeg faktisk allerede, jeg kalder den" mit kørende projekt " eller "klonen" da den består af godt og blandet af div yamaha dele men dog fortrinsvis originale dele fra div. årgange. Jeg er i voksen lære som kleinsmed så pengene er ikke sådan rigtig store for tiden så fruen har lagt låg over "knallert budgettet" :crying

jeg ville egentlig have lavet en serie under renoverings projekter men min yngste(3år) har leget med min pc og slettet hele serien med billeder frem til nu så der bliver kun lige et par stykker af hvordan den ser ud nu :twisted:
IMG_0154 [640x480].JPG
IMG_0154 [640x480].JPG (91.04 KiB) Vist 10301 gange
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af jbn »

jbn skrev:
nielsfup skrev:Og fra en anden fynbo:
Velkommen i klubben
Håber du får den Blå ud at køre
det har jeg faktisk allerede, jeg kalder den" mit kørende projekt " eller "klonen" da den består af godt og blandet af div yamaha dele men dog fortrinsvis originale dele fra div. årgange. Jeg er i voksen lære som kleinsmed så pengene er ikke sådan rigtig store for tiden så fruen har lagt låg over "knallert budgettet" :crying

jeg ville egentlig have lavet en serie under renoverings projekter men min yngste(3år) har leget med min pc og slettet hele serien med billeder frem til nu så der bliver kun lige et par stykker af hvordan den ser ud nu :twisted:
IMG_0154 [640x480].JPG
den består af 75,er stel,komplet orig.forgaffel incl araya fælg, baggaffel fra 2 gear(hellere orig.2 gear end thansen), motor fra 2gear ombygget til 4 gear(bør ikke læses af ordensmagten :oops: ), desværre var det meget svært at skaffe en orig. bagage bærer så jeg måtte gøre det :crying købe en fra det firma jeg helst ikke nævner på et seriøst forum(begynder med th.... ) :shutup og ellers ja så prøver jeg hen af vejen at skaffe lidt gode dele og få den lidt mere orig. hen af vejen men som sagt så er det jo en jeg bruger så den skal helst ikke skilles helt ad lige nu, iøvrigt hv is der er nogen som er skrappe til at bygge hjul så har jeg et orig.bagfælg som jeg mangler lidt hjælp til at få på såe hvis i kender nogen på fyn(helst) så vil jeg blive meget glad
79,er k1 match
75,er dx spec.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af Dewil »

De mistede billeder kan jeg hjælpe dig med hvis det var vigtigt, ellers et spændende projekt du har på tegnebordet. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Frandsen
Gummi rocker
Indlæg: 848
Tilmeldt: fre 1. aug 2008 19:59
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af Frandsen »

jbn skrev:
jbn skrev:
nielsfup skrev:Og fra en anden fynbo:
Velkommen i klubben
Håber du får den Blå ud at køre
det har jeg faktisk allerede, jeg kalder den" mit kørende projekt " eller "klonen" da den består af godt og blandet af div yamaha dele men dog fortrinsvis originale dele fra div. årgange. Jeg er i voksen lære som kleinsmed så pengene er ikke sådan rigtig store for tiden så fruen har lagt låg over "knallert budgettet" :crying

jeg ville egentlig have lavet en serie under renoverings projekter men min yngste(3år) har leget med min pc og slettet hele serien med billeder frem til nu så der bliver kun lige et par stykker af hvordan den ser ud nu :twisted:
IMG_0154 [640x480].JPG
den består af 75,er stel,komplet orig.forgaffel incl araya fælg, baggaffel fra 2 gear(hellere orig.2 gear end thansen), motor fra 2gear ombygget til 4 gear(bør ikke læses af ordensmagten :oops: ), desværre var det meget svært at skaffe en orig. bagage bærer så jeg måtte gøre det :crying købe en fra det firma jeg helst ikke nævner på et seriøst forum(begynder med th.... ) :shutup og ellers ja så prøver jeg hen af vejen at skaffe lidt gode dele og få den lidt mere orig. hen af vejen men som sagt så er det jo en jeg bruger så den skal helst ikke skilles helt ad lige nu, iøvrigt hv is der er nogen som er skrappe til at bygge hjul så har jeg et orig.bagfælg som jeg mangler lidt hjælp til at få på såe hvis i kender nogen på fyn(helst) så vil jeg blive meget glad
Hej jan
Velkommen her til forum til endnu en fynbo
prøv den lille cykelsmed i Årslev han er ik så dyr jeg satte selv eger i mine fælge og lod så ham om at stramme og rette mener jeg gav 90 kr for 2 stk
Mvh
Frandsen
Brugeravatar
jbn
Stor knallert
Indlæg: 202
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 13:12
Kontakt:

Re: hejsa fra fyns land

Indlæg af jbn »

Frandsen skrev:
jbn skrev:
jbn skrev:
nielsfup skrev:Og fra en anden fynbo:
Velkommen i klubben
Håber du får den Blå ud at køre
det har jeg faktisk allerede, jeg kalder den" mit kørende projekt " eller "klonen" da den består af godt og blandet af div yamaha dele men dog fortrinsvis originale dele fra div. årgange. Jeg er i voksen lære som kleinsmed så pengene er ikke sådan rigtig store for tiden så fruen har lagt låg over "knallert budgettet" :crying

jeg ville egentlig have lavet en serie under renoverings projekter men min yngste(3år) har leget med min pc og slettet hele serien med billeder frem til nu så der bliver kun lige et par stykker af hvordan den ser ud nu :twisted:
IMG_0154 [640x480].JPG
den består af 75,er stel,komplet orig.forgaffel incl araya fælg, baggaffel fra 2 gear(hellere orig.2 gear end thansen), motor fra 2gear ombygget til 4 gear(bør ikke læses af ordensmagten :oops: ), desværre var det meget svært at skaffe en orig. bagage bærer så jeg måtte gøre det :crying købe en fra det firma jeg helst ikke nævner på et seriøst forum(begynder med th.... ) :shutup og ellers ja så prøver jeg hen af vejen at skaffe lidt gode dele og få den lidt mere orig. hen af vejen men som sagt så er det jo en jeg bruger så den skal helst ikke skilles helt ad lige nu, iøvrigt hv is der er nogen som er skrappe til at bygge hjul så har jeg et orig.bagfælg som jeg mangler lidt hjælp til at få på såe hvis i kender nogen på fyn(helst) så vil jeg blive meget glad
Hej jan
Velkommen her til forum til endnu en fynbo
prøv den lille cykelsmed i Årslev han er ik så dyr jeg satte selv eger i mine fælge og lod så ham om at stramme og rette mener jeg gav 90 kr for 2 stk
ok tak for tippet det lyder da ganske fornuftigt
79,er k1 match
75,er dx spec.
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"