At præsentere sig selv er guld værd

Her kan du lige fortælle om dig selv og din knallert.
Adgang kræver medlemskab!
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hej alle.

De sidste dage har jeg brugt en del tid på at tænke over vores forum. Jeg har haft mange gode samtaler i telefonen med flere af de mennesker jeg har lært at kende gennem dette forum, og det har medført flere tanker om hvad det egentlig er vi har gang i herinde.

En af de ting jeg fik at vide satte virkelig mine tanker igang... :oops:

Vores forum kan virke meget indespist og det kan virke som om det er en klike af relativt få mennesker som "kører" forum.

Hmmm.... Det kan jeg faktisk nemt få øje på hvis jeg "træder lidt tilbage og kigger på os selv"

Spørgsmålet er så bare hvad det betyder og hvad man skal gøre, hvis man da skal gøre noget ved det.

Jeg tænker tit over at jeg på ganske få år har fået utrolig mange nye kammerater og faktisk også venner gennem dette forum og vores fælles interesser. Det skyldes nok i høj grad den fælles interesse og at man har følt sig godt tilpas med de mennesker som man har skrevet med og dannet sig et indtryk af. Jeg har oplevet at når man så har sludret videre og måske kommet til at snakke om alt muligt andet end knallerter, så viser det sig at man måske har mange andre ting til fælles. Det har for moster & Jeg vist sig at kemien med flere har været så god at det har udviklet sig til deciderede venskaber, også for "fruerne" fordi de faktisk også har haft fælles interesser. Der er vel en grund til at man er sammen med de mennesker man nu er.

Det jeg tror er rigtig vigtigt for at være en del af vores gode fællesskab er at man vælger og vise flaget og går ind og præsenterer sig, meget gerne med billede og en lille historie om hvem man er, og hvorfor man er her. Har man den mindste mulighed for at deltage i stumpemarkeder, endags-ture og evt træf, så er det absolut noget af det som jeg vil anbefale for at få mest ud af sin interesse for gamle knallerter.

Kort sagt, præsentér dig selv, deltag gerne i aktiviteter og lad for guds skyld være med at tro at vi er en lukket kerne som kender hinanden så godt at der ikke er plads til nye ansigter, Det er absolut ikke tilfældet !!!

Jeg glæder mig til at høre mere om dig og dine knallerter...
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Henrik N
Moderator
Indlæg: 1354
Tilmeldt: ons 19. dec 2007 19:33
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Henrik N »

Det var rigtig godt skrevet morten, har haft nøjagtig den samme tanke, og jeg kan kun opfordre alle nye tag med ud på de træf der kommer
om det så er kort, det er fedt og møde nye forum brugere
Med Venlig Hilsen
Henrik (Sønderjyden)
Yamaha Fs1 K1 72 Drejeventil MC
roberthandvask
Fuldblods knallert
Indlæg: 448
Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af roberthandvask »

jeg har præsenteret mig selv her inde med billeder og lidt tekst :D

men med hensyn til det med stumpmarkeder og træf osv. kunne det være rart med en kalender her på forummet hvor der stod hvilken dato det var osv.

bare et forslag (:
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Dewil »

Rigtigt god udtrykt, gerne flere seriøse brugere, vigtigt er det dog at det er i den gode tone og med respekt for andre. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Morten - Webmaster »

roberthandvask skrev:jeg har præsenteret mig selv her inde med billeder og lidt tekst :D

men med hensyn til det med stumpmarkeder og træf osv. kunne det være rart med en kalender her på forummet hvor der stod hvilken dato det var osv.

bare et forslag (:
Det med kalenderen er bare ikke så nemt.... jeg tænker dog stadig over
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Dewil »

Er det ikke blot at have en tråd som kun du kan rette i?
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af strynboen »

hej ja..har også frygtet lidt at vi måske "skræmmer" de yngre nye..så de måske ikke tør tage med til træf...der er dog nye ansikter hvert år..så det går fint...filmene gør også dæres til at vise..hvor hyggeligt vi har det..u anset alder og hvor nørdet ..eller ikke nørdet man er..måske skal vi arbejde lidt med det...


en anden ting er....en" lukket lederkreds"..kan man måske komme til at tro...en slags tvind ledelse,,,uha...men sådan er det jo ikke....hvis folk vil have indflydelse,,,må man gøre noget aktivt...man kan ikke skrive sig til indflydelse,,,der skal aktiv udøvelse til...johnny og mig,,er ikke de store pc nørder..men vi har masser af plads...så vi skal jo ikke sidde og redigere og passe forum...men vi har arrengeret træf..til stor glæde for alle..og sådan er det her,,hvis du vil have indflydelse,,må man skabe noget aktivt..så er man automatisk med..da man bidrager...andre laver guider..lægger billeder ind af dit og dat..
også andgående en udvidelse af forum til flere underforummer med andre mærker..som jeg var stærk tilhænger af..men et stort flertal ikke var intereseret i..fandt vi da en god løsning på..med puch vennerne..som har samme moral som dette forum
der kommer nok et tættere sammen arbejde med dem..hvis tilslutningen ellers kommer..der er meget stille på deres side
så hvis du har en lille puch i maven..så tjek dem ud..de kan blive lige så gode som os..
men igen hvis du ved hvem du taler med..er det hele meget lettere..så tag med på køreture og træf..og arrenger gerne en en dags tur i dit område..det er snart forår....så skal vi ud i varmen og solen..på tørre fine veje...nå ja om nogle uger..måske
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af FS1originalen »

Rigtigt godt "indspark" Morten...

Jeg har på det seneste selv prøvet at holde en anelse igen med de "pjattede indlæg" som mange gange kan være lidt internt fordi man kender ham i den anden ende og måske sjovt for 4-5 "indspiste" men dødssyg læsning for alle andre :oops:
Ikke fordi jeg synes alt sjov og off topics skal afskaffes - tværtimod - det skal bare være "alment sjovt" :roll: , men der er måske nok ved at blive for meget der ikke er helt FS1 relateret :!:

Og når vi nu er igang, så har jeg med vilje (og med krumme tæer) undladt at kommentere en tråd som den der har kørt de sidste dage hvor en sælger i DBA nærmest ender som kriminel vaneforbryder bare fordi han ikke har sat gummipropperne i tanken, og iøvrigt er bedst til engelsk... Det er sg.. for langt ude gutter - den slags skal vi alle vide når nogen ER blevet snydt - ikke før :mrgreen:

Og så ned på jorden igen: Bare lige en lille forsigtig henstilling om at man ikke bruger "citer" hver gang man kommenterer et indlæg - trådene bliver så skrækkelig lange og svært læselige :roll:

Mht. kalenderen så er der jo altså en del datoer her allerede under "Fælles køreture og...." ( kunne ikke få link til at virke)
Der må være nogen der kan melde ind med markedsdatoer på Djævleøen???


Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Hej

Jeg er helt enig med Erik i ovenstående indlæg,,, og når det så er sagt,,, så ville jeg ønske at flere af medlemmerne ( ca 1207 stk ) herinde,,, ville deltage i debaten så det ville det ikke se ud til at det er de samme 8~10 stykker som styre forumet,,, så brug under forumet,, "præcenter dig selv" og fortæl os,,, hvad du laver og vis os din Yamaha eller hvad du har af veteran køretøj,,,


bare mine 2 møtikker,,, med spændeskive :(y)
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
fdc
Junior knallert
Indlæg: 87
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 19:49
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af fdc »

Fra min side skal der lyde en tak til alle der får dette forum til at køre,det være sig dem der er herinde jævnligt og sidder med ekspert viden og også alle de der lige kigger ind en gang i mellem.
Man får jo en herlig blanding af spørgsmål når det er knægten på 15 der skyder fra hoften eller ham på 51 der har gået og grublet i længere tid.
Jeg har selv fået mere tid til at følge med herinde og nyder når der dukker en løsning op på noget af det jeg går og sysler med.Mine Yamahaer er desværre pakket ned da jeg ikke har et ordentligt værksted endnu men man kan alligevel suge meget til sig herindefra til værktøjet bliver taget frem en dag.
Jeg kan da godt se at det er de samme der står for meget af det der foregår herinde men derfor føler jeg ikke at det er en lukket kreds.Jeg har købt dele fra nogen af jer og er hver gang blevet inviteret med til træf,så jeg føler man forsøger at inkludere alle,det bliver da slået op så alle kan se når der sker noget.
Den viden og de muligheder der findes for Yamaha nørder som os herinde får vi ikke andre steder herhjemme så bare fortsæt den gode stil,og de bump der er på vejen er der med alt hvad man foretager sig.
:(y)
Brugeravatar
Thomas P.
Gummi rocker
Indlæg: 565
Tilmeldt: man 2. jun 2008 23:08
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Thomas P. »

Jamen jeg vil da også bidrage med mine oplevelser ved at deltage på træf. Jeg syntes virkelig at det var nogen fede oplevelser. Det har kun været nogen super flinke gutter jeg har mødt indtil videre:-)
Og dertil vil jeg også pointere at jeg jo, desværre for mig, ikke har deltaget fuldt ud i nogen træf. Kun 1 dag i karrebæk, og 2 dage på strynø 09. Men jeg har ikke følt mig mindre velkommen af den grund.. Så man skal endelig heller ikke holde sig tilbage på det grundlag, hvis nogen skulle have det i tankerne. ;-)
lasse
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 13. mar 2011 19:36
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af lasse »

hej med jer
jeg er 35år hedder lasse og har fundet min dejlige yamaha 4gear /78 som jeg fik i 16års føsdag.
den gang helt sikkert byens flotteste knallert men nu lidt trist at se på efter 17år under et tæppe
i garagen øv. har liget lagt den på gulvet i atomer . kan se at et større projekt skal gøres . bla lånte jeg nogle kaburator dele ud til en ung knægt for mang år siden og så stod den der hvor jeg hev den ud i
lyset. blev henvist af en fin ung gut til denne side!! fantastisk med så meget viden om denne lækre knallert. jeg skal da prøve at følge lidt med her og når hun enggang er færdig skal hun helt sikkert med på fælles tur. bliver spændende om det lykkedes ( hæ har lige fået at vide at konens bil skal synes først)

mvh lasse
lasse
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 13. mar 2011 19:36
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af lasse »

hej

har et spørgsmål ??
har engang fået at vide at det har været en 5 trins gearkasse ???
efter stel nr er det en årgang 78 med tromle bremse foran..

mvh lasse
Dirtyold
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: man 1. mar 2010 15:57
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Dirtyold »

lasse skrev:hej

har et spørgsmål ??
har engang fået at vide at det har været en 5 trins gearkasse ???
efter stel nr er det en årgang 78 med tromle bremse foran..

mvh lasse
Hej Lasse og velkommen til..

Du skal lige huske, at skrive hvor du kommer fra geografisk i landet i din Profil..

Mvh. Per
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Tottenham »

lasse skrev:hej

har et spørgsmål ??
har engang fået at vide at det har været en 5 trins gearkasse ???
efter stel nr er det en årgang 78 med tromle bremse foran..

mvh lasse
Hej Lasse og velkommen til dette herlige forum. Der er mange ting mand skal lære, men med tiden så er du også inde idet: Jeps vi andre poster også sommetider forkert !!
Men vi hjælper gerne :(y) :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
lasse
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 13. mar 2011 19:36
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af lasse »

hej
poster forkert ??
er helt grøn hvad ang. det her
hvis ikke her man skal skrive hvor så???
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Kim B S »

lasse skrev:hej

har et spørgsmål ??
har engang fået at vide at det har været en 5 trins gearkasse ???
efter stel nr er det en årgang 78 med tromle bremse foran..

mvh lasse
Hej lasse.
Velkommen på forum. :D Hvis din Yamaha er solgt i DK som ny, havde den kun 4 gear fra starten. :wink: Men det er muligt, at der kan være monteret en 5 trins gearkasse senere. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af Tottenham »

lasse skrev:hej
poster forkert ??
er helt grøn hvad ang. det her
hvis ikke her man skal skrive hvor så???
Jøbs , man skal jo lige ind i det
Men hvis du kikker under alle indlæggende så er der en beskrivelse af Postkassen
Så laver man bare de indlæg man vil i NYT emne Smart Ikk.
Og i FRIT FORUM er næsten alt tilladt :hihi ligefra spørgsmål om aftensmad og uskiftning af udstødning på gammel corolla . Så skyd fra hoften :hihi
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
lasse
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 13. mar 2011 19:36
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af lasse »

Morten - Webmaster skrev:Hej alle.

De sidste dage har jeg brugt en del tid på at tænke over vores forum. Jeg har haft mange gode samtaler i telefonen med flere af de mennesker jeg har lært at kende gennem dette forum, og det har medført flere tanker om hvad det egentlig er vi har gang i herinde.

En af de ting jeg fik at vide satte virkelig mine tanker igang... :oops:

Vores forum kan virke meget indespist og det kan virke som om det er en klike af relativt få mennesker som "kører" forum.

Hmmm.... Det kan jeg faktisk nemt få øje på hvis jeg "træder lidt tilbage og kigger på os selv"

Spørgsmålet er så bare hvad det betyder og hvad man skal gøre, hvis man da skal gøre noget ved det.

Jeg tænker tit over at jeg på ganske få år har fået utrolig mange nye kammerater og faktisk også venner gennem dette forum og vores fælles interesser. Det skyldes nok i høj grad den fælles interesse og at man har følt sig godt tilpas med de mennesker som man har skrevet med og dannet sig et indtryk af. Jeg har oplevet at når man så har sludret videre og måske kommet til at snakke om alt muligt andet end knallerter, så viser det sig at man måske har mange andre ting til fælles. Det har for moster & Jeg vist sig at kemien med flere har været så god at det har udviklet sig til deciderede venskaber, også for "fruerne" fordi de faktisk også har haft fælles interesser. Der er vel en grund til at man er sammen med de mennesker man nu er.

Det jeg tror er rigtig vigtigt for at være en del af vores gode fællesskab er at man vælger og vise flaget og går ind og præsenterer sig, meget gerne med billede og en lille historie om hvem man er, og hvorfor man er her. Har man den mindste mulighed for at deltage i stumpemarkeder, endags-ture og evt træf, så er det absolut noget af det som jeg vil anbefale for at få mest ud af sin interesse for gamle knallerter.

Kort sagt, præsentér dig selv, deltag gerne i aktiviteter og lad for guds skyld være med at tro at vi er en lukket kerne som kender hinanden så godt at der ikke er plads til nye ansigter, Det er absolut ikke tilfældet !!!

Jeg glæder mig til at høre mere om dig og dine knallerter...
Brugeravatar
atj30
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: tirs 22. feb 2011 20:45
Kontakt:

Re: At præsentere sig selv er guld værd

Indlæg af atj30 »

Jeg giver Morten ret i det måske kan virke lidt klike agtig i starten indtil man kommer lidt igang med at bruge forummet,Men det finder man hurtig uda ikke er tilfældet man får hurtig svar på sine spørgsmål osv.Det med venskaber er jo altid godt, venner kan man da aldrig få nok af.Bare en lille indlæg fra en ny på siden som ikke er blevet skræmt væk tværtimod vil ha mere :dust Kanon forum keep up the good work :(y) Mvh Allan :flag
Yamaha fs1 4 gear årg 78 igangværende projekt
Besvar

Tilbage til "Præsenter dig selv"