Mærkelig kørsel vespa bravo

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
lassehindhede
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 14. okt 2013 17:42
Kontakt:

Mærkelig kørsel vespa bravo

Indlæg af lassehindhede »

Min vespa bravo kører rigtig godt til tider. Men efter nogle kilometer (5-10) kører den lige pludselig meget dårligt og langsom. Hvis man stopper den og starter den igen, kører den nogle gange helt normalt igen, mens den også kan finde på stadig at køre langsom. Efter lidt tid hvor den har kørt rigtig dårligt begynder den pludselig at køre godt igen, og sådan bliver det ved.

Har renset benzinfilter og karburator to gange. Der er kommet nyt luftfilter på, men den kørte også sådan inden det nye luftfilter. Har ikke tjekket platinafstanden, men burde den ikke køre dårligt hele tiden, hvis den var gal med platinerne?
Kan det være noget med udstødningen eller andre gode bud?

På forhånd tak, og spørg endelig hvis i har brug for anden viden. Synes selv det virker meget mærkeligt.
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Mærkelig kørsel vespa bravo

Indlæg af FS1originalen »

Det kan være mange ting, men før du skiller hele motoren ad så prøv at køre med lidt karburatorsprit i benzinen. Det kunne lyde som om du døjer med is i karburatoren.

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Mærkelig kørsel vespa bravo

Indlæg af malte39 »

det gør min vespa grillo også ( de køre med samme motor ) på min er det snøfte ventilen i topstykket der er utæt nogle gange, når min begynder at køre dårligt holder jeg bare ventilen inde når den er godt varm, det plejer at resultere i et knald fra motoren.. hvor den efterfølgende plejer at køre godt igen :D ventilen bliver lige blæst ren ;)
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
lassehindhede
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 14. okt 2013 17:42
Kontakt:

Re: Mærkelig kørsel vespa bravo

Indlæg af lassehindhede »

Tak.
Malte39: Jeg har fundet noget her, som du måske også kunne have nytte af så, hvis det da er det du mener? Det er taget fra vespaonline.dk

"Det kan også være dekompressionsventilen i topstykket som ikke lukker tæt. For at kontrollere det afmonteres topstykke, skru tændrør i og læg det med tændrøret nedad – fyld sprit eller benzin i hullet/fordybningen ved ventilen og se om det løber ud ved ventilen.
Er ventilen utæt afmonteres låsesplit, fjedre, ventil og de to skiver og det hele rengøres i benzin eller rensevæske.
Start med at slibe sædet i dekompressionsventilen med karborundum (slibepasta) rengør ventilen og sædet i benzin og påfør et tyndt lag slibepasta på ventilen hvor den ligger an mod sædet. Roter derefter ventilen frem og tilbage og løft indimellem ventilen op og fordel nyt slibepasta på sædet indtil du kan se den har lavet et spor hele vejen rundt så er ventilen tæt. Kontroller efter med sprit eller benzin igen."
malte39
Stor knallert
Indlæg: 285
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 20:58
Kontakt:

Re: Mærkelig kørsel vespa bravo

Indlæg af malte39 »

præcis :D
Har:
Honda CBR 250 RA - Combined ABS - hverdags ged.
Honda CBR 125R - Tilsalg.
2 x Yamaha RD 125 twin årgang ca. 1978 ( ca. 50 % af bestanden i danmark ) ;) - projekter
Yamaha FS1 4 gears K1 ` 79 -evigheds projekt




haft:
Suzuki RMX - 6 gears. 75cc -legetøj
Vespa paggio grillo - stjålet
honda Dax- kina
Yamaha sting,
2x ciao.
4 hjulet hjemme bygget ATV med puch maxi motor med 70 cc kit osv.
2x Maxi puch
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"