Vurdering af Moto Guzzi Trotter

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Brugeravatar
Geospeeddk
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 3. apr 2014 21:48
Kontakt:

Vurdering af Moto Guzzi Trotter

Indlæg af Geospeeddk »

Håber jeg lægger det rigtigt.

Min stedfar har en Moto Guzzi Trotter Super, som han vil have vurderet, men vi ved ikke hvem der kan vurdere sådan en moped. Håber der er nogen herinde der kan vurdere den eller kan henvise til nogen der kan.

Den er fra omkring 1967/1968. Den står næsten originalt pånær baglygten som er fra en Maxi men standen kunne dog være bedre. Der er kommet lidt rust hist og pist men ikke mere end der kan ordnes. Det værste er dog fælgene som er meget medtaget af rust og det er svært, næsten umuligt at fremskaffe. Men vi kunne godt tænke os at renovere den.

BilledeBilledeBillede

Lidt data om mopeden/Trotter
*** TU-M 139 20.3. 1967
Importør: A/S Diesella
Fabrikat: Moto Guzzi Type: Trotter Boring: 37 mm Slaglængde: 38 mm Slagvolumen: 40,9 cm3 Godkendelsesnr: TU-M 139, der i indsugningsflangen på cylinderen er indpræget med særlige typer. Stålbøsning, der er fastholdt i cylinderens indsugnings- kanal med en skjult sprængring; diameter: 7 + 0,1 mm Stemplets underkant er uden indskæringer af nogen art. Stemplets sidelængde: 47,5 mm. Stemplets totallængde: 47,5 mm Afstand midte stempelpind til underkant stempel: 23 mm Karburator: Dell´orto. Karburators lysning: 14 mm Motoren må kun anvendes i originale stel af fabrikat MOTO GUZZI, type CE01IV og kun i forbindelse med den nedenfor beskrevne transmission:
Montering: Krankmotor med kædetræk til baghjulet, 2 gear,
Kædehjul på motor: Højst 10 tænder ) (Højst 11 tænder. Kædehjul på )eller(
baghjul: Mindst 21 tænder) (Mindst 23 tænder. Hjulstørrelse: Højst 2 x 16” Mindste tilladte totaludvekslingsforhold: 18.5 Radiostøjdæmpning: P & T, typegodkendelse nr. 202701
Brugeravatar
FS1originalen
Knallert Mester
Indlæg: 4250
Tilmeldt: tors 13. mar 2008 21:23
Kontakt:

Re: Vurdering af Moto Guzzi Trotter

Indlæg af FS1originalen »

RIGTIG sjov knallert du viser der!
Diesella opgav selv at producere midt i tresserne, og forsøgte sig med import i en kort periode. Det blev ingen succes, og det er faktisk første gang jeg ser en "dansk" Moto Guzzi...

Jeg kan slet ikke vurdere en værdi på knallerten, men blot nævne at den ER sjælden, at den temmelig sikkert ikke repræsenterer en værdi der nærmer sig det "hvalpene" vil give for et Puch Maxi vrag, og at den ER bevaringsværdig... Reservedele er nok kun tilgængelige på det italienske marked.
Og så er jeg forresten en smule misundelig :oops:

Erik
Hellere ha styr på lortet end lort på styret!!!

Yamaha FS1. Grøn, 1975, original stand, urestaureret. Solgt 2020.
Yamaha FS1 K1. Gul, 1976, genopbygget fra ingenting.
Yamaha FS1. Mandarin orange, 1972, som original, genopbygget.
Yamaha FS1. Popcicle purple 1973, genopbygget. Nu bor den i Den Gamle By Aarhus
Diesella 1954. Solgt 2022. Honda Amigo 1970. Solgt 2019. Puch Maxi 1970.
Brugeravatar
Geospeeddk
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 3. apr 2014 21:48
Kontakt:

Re: Sv: Vurdering af Moto Guzzi Trotter

Indlæg af Geospeeddk »

Den er meget sjov ja og kan se på stellet at det er typisk italienske, lidt hen ad ciao.

Det er en del reservedel på ebay bla baglygten som er original som vi skal have købt. Kobling og tænding (Bosch og hætten Beru eller Merit) har Guzzi taget fra Puch maxi modellen så det er plug and play.

I italien og nogle andre steder bliver de solgt mellem 400€ og 750€ men er ikke sikkert den kan sælges i danmark til de priser. Men tror det ender med at den gamle beholder den hvis jeg/vi sætter den i stand så den står 100% originalt.

Skal have renset karburatoren og tanken imorgen og skifte olie og tændrør, så må vi se om den springer i gang. Den har ikke været ude at køre i de sidste 15 år, mindst.

Skal have fundet farven, den grønne, har fundet en gut i UK som har istandsat en og der er farven LIME men ingen kode.

Lidt at gå i gang med men skal jo være lidt at lave til vinter :D
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"