Hurdi Solex

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Hurdi Solex

Indlæg af Lars J »

Faldt over denne gut i forbindelse med Kreidler 50 cc cylinder snak. Han har monteret et Van Veen modificeret kit på sin Solex, en resonans udstødning og 28mm karburator. Den kører 105 km/t. Han bruger den udelukkende til ræs i Frankrig.
105 km på en Velo Solex er da helt fint :D
Vedhæftede filer
Solesgump.jpg
Solesgump.jpg (81.94 KiB) Vist 10754 gange
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hurdi Solex

Indlæg af Knud »

Det må vist være en kraftig tilsnigelse at døbe den "Velo Solex" (den ser da motor-teknisk imponerende ud... men jeg synes faktisk også at det samlede køretøj er en komplet hjerne-død konstruktion på linie med det FS1 stel med en RD350LC motor der har været vist)
:whew
:mrgreen:
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hurdi Solex

Indlæg af Lars J »

Knud skrev:men jeg synes faktisk også at det samlede køretøj er en komplet hjerne-død konstruktion på linie med det FS1 stel med en RD350LC motor der har været vist)
:whew

Ja, den indgangs vinkel kan man jo have. Tror det kommer an på hvordan man ser på tingene. Stiller man spørgsmål om hvorfor nogen kan finde på at lave sådan en racer, er svaret måske "fordi jeg kan". Jeg syntes det er flot at det kan lade sig gøre og har set gutten køre ræs på den, som den jo er bygget til :mrgreen:

Da jeg var i Tyskland i weekenden og hente en Kreidler, kiggede konen også nærmest vantro på mig :D og spurgte hvad jeg dog ville med sådan en. Hun kunne slet ikke sætte sig ind i at det kunne være fedt at skrue og arbejde med sådan en gammel svend. Jeg endte med i mit stille sind at konstatere at det drejer sig om at have forståelse for andres hobby og interesse - lige meget hvor tåbeligt det er. Hun endte dog med at give både brød, hjemmebagt kage og kaffe. Det var en super god kage som jeg roste og spurgte om det var "hendes" interesse og hobby at bage. Det var det :(y)
Senest rettet af Lars J tirs 21. okt 2014 19:55, rettet i alt 1 gang.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Hurdi Solex

Indlæg af Knud »

Ja alt er muligt bare man har pengene og den tekniske indsigt
:mrgreen:
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Hurdi Solex

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... det er godt nok sejt fundet på - han har helt sikkert haft sin kamp med at mokke den cylinder på, der er jo intet der passer så han har helt sikkert startet med at svejse en ny pakflade på motoren... den er vel også med inderrotor - fedt han har beholdt den oprindelige tank, det kan jo også sagtens lade sig gøre for der er jo benzinpumpe på sådan en solex...

udstødningen kan han sikkert ikke få ordenlig tæt ved cylinderafgangen, det må være noget med et lille rør i et større ( næsten som originalt ) således at det kan arbejde når han drejer styret, måske han har lavet en overgang af noget yderst varmebestandig gummi eller måske noget flexstålslange

jeg syntes ihvertfald den er sjov og skide godt lavet - håber ikke stemplet sætter sig med 105 kmt.

hilsen olieklud
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Hurdi Solex

Indlæg af Kai »

Syns faktisk den er ret sej :(y) ikke fordi en tunet dæk af-rasper siger mig noget, men fordi den udstråler "fordi man kan !"... andet end bare rive stumper ned af hylderne og tune sin knallert som alle andre.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hurdi Solex

Indlæg af Lars J »

Franskmændene har en Solex racing klasse, hvor der udelukkende køres på tunede Velo Solex.
Der er alt fra vandkølede toptunede ombygninger til diverse luftkølede af slagsen :D

" onclick="window.open(this.href);return false;
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Hurdi Solex

Indlæg af kreidlerhansen »

Pludselig får betegnelsen "ristede løg" en helt anden betydning! Og nu skal man jo være åben og ikke kønsdiskriminerende, så "stegt sild" kan vi da også lige få med...

:shutup

Hvor er det dog dejligt kompromisløst; Jeg turde sikkert ikke, men jeg vil gerne! :D


Lars >> Uuuuuh! Hvor bliver dit fremvisningstopic dog af!!! :teeth2
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hurdi Solex

Indlæg af Lars J »

Ja der skulle være mulighed for at få varmet dadlerne :mrgreen: Gad godt at køre 50cc ræs, men jeg får mig nok aldrig taget sammen til at bygge en racer. Jeg tør godt ræse, hvis jeg har læder på. Så sker der knap så meget - alt efter omstændighederne.

....fremvisningstopic - nåe Kreidleren, jamen den ligner alle de andre - næsten :P
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Hurdi Solex

Indlæg af Lars J »

En helt anden grund til at køre Velo, kunne være denne.
Selv svage maskiner tiltrækker opmærksomhed :P
Velo cool chick.jpg
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"