Hjælp til Peugeot Speedfight 2!

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
ChelleEM
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 5. mar 2016 15:21
Kontakt:

Hjælp til Peugeot Speedfight 2!

Indlæg af ChelleEM »

Hej
Ved ikke om der er så meget "gang" i denne side, men prøver..
Har en Peugeot Speedfight 2 (ikke vandkølet) som jeg har haft problemer med siden rundt den første frost.
Det hele startede efter gaskablet en morgen var frosset fast. Af uvidenhed fik jeg makket for meget med håndtaget og beskadiget gaskablet.
Min "mekaniker" fik dette fixet, men derefter begyndte den at være træls.
Den begyndte at dø mens jeg kørte og hakke helt vildt i det. Dette skete mest i regn vejr.
Stod en dag på mit udd sted og kunne ikke starte den, så fik nogle kneiter med scooter kendskab til at hjælpe mig, de havde så tændrøret ude og slibe lidt på den og derefter startede den.
Men det var en kortvarig glæde, den fortsatte med at være ustabil og gå ud i tide og utide når jeg kørte.
Min mekaniker mente der kom vand til tændrøret, da der ingen gummimancet var ved tændrøret (havde der ikke været siden jeg købte den og havde aldrig haft problemer med den i regnvejr før).
Vi bestilte et nyt gaskabel og en gummimancet og fik det monteret.
Den kørte fint i en uge, i alt vejr, men så begyndte den igen.

Blæser skjoldet kan ikke sidde lige ifht hullet og tændrøret, men det var det samme med et nyt sæt skjolde, men i den forbindelse fandt vi ud af at gevindet i topstykket var overskruet og tændrøret kunne ikke skrues lige i osv. Den skiftede vi så samt nyt tændrør.
Igen en kortvarig glæde, og den blev sværere og sværere at starte, det afhjalp karburator sprit dog på, den kører dog lidt mere "stabilt" men virker stadig til at blive påvirket af vand/fugt ved tændrøret nogle dage, jeg kan dog undgå den dør ved at holde gassen lav, men kan ikke give fuld gas, så hakker den.

Nogle input?
Kan det virkeligt passe man ikke kan få en skærm der dækker mellem dækket og tændrøret for vand osv?
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: Hjælp til Peugeot Speedfight 2!

Indlæg af Kim B S »

Hej ChelleEM.
Du kan da bare montere en stænkklab på forskærmen (Jo større jo bedre), så burde den kunne dække så der ikke spøjter vand op til tændrørret. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
Lehmann
Fuldblods knallert
Indlæg: 381
Tilmeldt: søn 3. jan 2010 00:48
Kontakt:

Re: Hjælp til Peugeot Speedfight 2!

Indlæg af Lehmann »

De er skam født med en plastikskærm. Sidder ned i toppen af blæse kåben over cylinderen, og peger op af så der er lukket af for sprøjt fra baghjulet.

Typisk fjernes denne skærm når man skal til tændrør et. Så bliver den ikke sat på igen, og problemet opstår. Eller de kan finde på selv at falde af.

Har du den på?

http://speedline.dk/da/scooter/afdaekni ... md-734256/
Bidt af en gal Passola!
Har I vrøvl med sådan en, så hiv fat i mig. Jeg hjælper hellere end gerne.

Yamaha Passola. Ægte ingeniørhåndværk fra firserne.
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"