montering af udstødning, vespa SI

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Tuefind
Junior knallert
Indlæg: 45
Tilmeldt: lør 21. mar 2015 22:34
Kontakt:

montering af udstødning, vespa SI

Indlæg af Tuefind »

Hej Folks

Knallerten har stået stille i lang tid. Nu skal den ud og køre. Derfor har jeg købt en Proma udstødning MEN! jeg var ikke obs på den var 27mm. Hvad gør jeg? Den er jo en del større, men det må da kunne lade sig gære at manipulerer den en smule? Nogen gode ideer? Tages imod med kyshånd


Mvh Tue
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: montering af udstødning, vespa SI

Indlæg af claus olieklud »

hej du... går ud fra den skal monteres som normalt på en vespa, du ved med røret ud over cylinderens udstødningsstuds og spændebånd på.

hvis den nye udstødning virkelig er så stor som du siger, ja så må du med en pladesaks klippe nogle strimler af tynd jern eller endnu bedre alu plade - pladen bør højst være 1 mm da det så er let at forme... du skal lave flere ringe uden på hverandre, sørg for de enkelte ringe ikke er større end de klemmer - du skal ikke bare lave en lang " snegl " så det lige passer med spillerummet, den vil nemlig ikke kunne klemmes sammen så den spænder om studsen... brug lidt udstødningspasta imellem ringene, så bliver det helt tæt.

det er let, men det er jo en ulovlig udstødning du er ved at montere - hvorfor købte du ikke bare en original lovlig udstødning ?

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"