Anbefaling af anden cylinder til Vespa Ciao

Knallerter fra Italien, Frankrig, Spanien, Portugal etc. Mærker som Fantic, Gilera, Motobecane, Casal, Piaggio etc.
Besvar
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Anbefaling af anden cylinder til Vespa Ciao

Indlæg af Tusse »

Jeg sidder og surfer efter en anden cylinder til en ekstra motor jeg er ved at lave til en Vespa Ciao. Ideen er at der skal være lidt mere godaw i den motor.

Den cylinder jeg kikker efter må gerne give lidt bedre bundtræk og topfart uden at lydmuren skal brydes ;-)

Er det en 41 mm cylinder jeg skal gå med eller 43 mm ? Og hvad kan bruges med et std. Topstykke.

Motor en med 12/10 dellorto kaburator og fjernet plump. Er med std. Krumtapsaksel.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Anbefaling af anden cylinder til Vespa Ciao

Indlæg af 12V »

En af de billige 41-43 mm vil være fin. De har ret milde porttider, så du stadig kan beholde noget bundtræk.
Det vil næsten være synd at montere en af de bedre 43 mm kits på den, når den kun skal køre med 10 mm karburator og standard krumtap.
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Anbefaling af anden cylinder til Vespa Ciao

Indlæg af Tusse »

Hvis man bruger en 13/13 dellorto kaburator, med en Indsugning på motor på 10 mm, vil det gøre en foreskel ? Er det en hemsko da kaburator er større end de 10 mm der er i indsugningen på motor.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Anbefaling af anden cylinder til Vespa Ciao

Indlæg af 12V »

Ja det vil næsten være det samme, studsen er rimelig lang, så den vil begrænse en større karburator.

En standard cylinder trækker ellers rigtig godt, hvis man har krumtappen med "moped styretider" og så åbner indsugningen og karburator til 12-13 mm. Dertil en god udstødning som Giannelli Original Power eller Sito Plus.
Tusse
Stor knallert
Indlæg: 139
Tilmeldt: lør 3. aug 2019 16:43
Kontakt:

Re: Anbefaling af anden cylinder til Vespa Ciao

Indlæg af Tusse »

Hvor stor en cylinder kan standart topstykket enlig passe til 38.2 mm til ???
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Anbefaling af anden cylinder til Vespa Ciao

Indlæg af 12V »

På de fleste stopper stemplet 1 mm fra pakfladen, så man kan bruge standard topstykket på 43mm cylindre. Ydelsen kan forbedres med et topstykke der passer bedre dertil, men det fungerer også fint med det lille topstykke.
Besvar

Tilbage til "Sydeuropa"