Side 1 af 1

Tør lamelkobling

: tors 25. aug 2016 20:11
af kalbaek
Hej.

Jeg har erhvervet mig en Diesella Juno 70 edition. Den er med lamelkobling, men hvordan pokker virker det system.

Jeg ved godt hvor kraftoverførslen foregår, men hvordan kobler den ind/ud. Har været i gang med at rense det.

Mange tak :D

Re: Tør lamelkobling

: fre 26. aug 2016 13:42
af knallert
er det konus koblingen?...det er jo bare en kegle som går i et konisk hul...med kork som friktion materiale,hvis det er den jeg tænker på..det blev brugt i biler i 1920-30erne..men er for dyrt at fremstille..og kan ikke overføre effekt nok,i forhold til størelsen af koblingen..og er nok for svær at køle ned....men nu skriver du lamell...

Re: Tør lamelkobling

: tirs 13. sep 2016 08:08
af kalbaek
Hej igen.

Nej det er nemlig ikke konussen. Det troede jeg også det var, da jeg købte den. Det ligner en suzuki K50 kobling i lille udgave, bare uden udrykkerleje. Det er en 3-pladet kobling. Men jeg tror jeg har fundet systemet. Der sidder nogle fjederskiver inde bag ved som giver et bestemt tryk, hvilket bevirker at koblingen lige præcis kan glide, mens den også tager ved.

Sendt fra min HTC One M9 med Tapatalk