Mayco 1990.

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Mayco 1990.

Indlæg af Jensmc »

Har været i mc klubben på den i aften. Den kører fint, men trækkraften op ad bakker er ikke særlig god. Der sidder 3 pot metre, det ene er hastighed, 2 er bremse og det 3. er til bak gastighed. Så ingen af dem vil sandsynligvis ændre på momentet. Eneste nulighed er et større bagtandhjul og justering af pot meteret. Den skulle kunne rwnde ca 70 ved højeste justering.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Mayco 1990.

Indlæg af Jensmc »

Sidder i haven og får nogle ™god nat øl™. Her falder det mig ind, hvor mange græshopper jeg har hørt på vejen hjem.
Det er meget lydløst at køre wl knallert med 30kmh.
Der er dog stadig udfordringer med distancer på el køretøjer. Også her 30 år efter Ellert, Hope, Kewet, Mayco mv.
Tesla, mv i dag.
Gad vide, hvornår dette bliver løst.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
hrmansen
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 3. apr 2017 13:17
Kontakt:

Re: Mayco 1990.

Indlæg af hrmansen »

Er der kun et 12v batteri til at drive den? Eller er det flere små batterier, der sammen giver en højere spænding?
Bliver motoren varm når du kører på den, evt. op ad bakke?

Mange af de 80-90'er udgaver af de danske elbiler, kører nu med en ombygget lithium batteripakke og lader.

Har du noget tekst fra fabrikken, om hvad man kunne forvente af distance på en opladning?
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Mayco 1990.

Indlæg af Jensmc »

2 stk. 70AH gammeldags syrebatterier i serie. Altså 24VDC. Skulle være nok til minimum 30km.
Jeg havde 2 stk. 50AH AGM stående fra en brandpumpe. Så dem bruger jeg så.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
GaSelle
Junior knallert
Indlæg: 67
Tilmeldt: man 25. jun 2018 11:04
Kontakt:

Re: Mayco 1990.

Indlæg af GaSelle »

Den er godt nok sjov! Hvilket prisleje er den overskydende knallert i?
´83 Puch Maxi Plus "K" - blå
´83 Puch Maxi K - grøn
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Mayco 1990.

Indlæg af Jensmc »

Den er solgt.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
hrmansen
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 3. apr 2017 13:17
Kontakt:

Re: Mayco 1990.

Indlæg af hrmansen »

Hej Jens
Jeg har haft megen glæde af prototypen, og den kører nu fint, med ny kæde og nyt speedometer gear hjul. Jeg har haft lidt problemer med tændingslåsen, da den begyndte at dreje rundt og kortsluttede. Så sådan én har den også fået én ny af. :)
Kæden var lidt et mysterie, men jeg mener vi fandt frem til at det var denne type der blev brugt: simplex 06B-1

Nu fik jeg så lejligheden til at skaffe mig en original (faktisk 2), som begge trænger til en meget kærlig hånd. :)
Indtil videre kan jeg se jeg skal have kigget på blinklysene bag på (måske kan jeg 3d printe eller lime en reservedel), og et blinklys på fronten. Nye dæk og slanger har jeg også allerede bestilt hjem, og jeg har slet ikke fået kigge på elektronikken/motoren endnu.
Jeg kan dog se at den ene skal have en ny kæde. Ved du hvilken kæde det er? Det er noget andet end prototypen så vidt jeg kan se, og du skrev noget med 415kæde tidgliere i tråden, kan du huske om det er sådan en der sidder på originalen?

Håber ellers det går godt!
Hilsen Anders Hermansen
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Mayco 1990.

Indlæg af Jensmc »

Mener det er 415.
Har for nylig fået en rund forlygte, motor og lidt andre sager, hvis du mangler.
Mht. 24 VDC forpære kører jeg med en LED-pære fra et handicap køretøj. Den passer ikke i brændpunktet, men så er der da lys på.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
hrmansen
Helt ny i flokken
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 3. apr 2017 13:17
Kontakt:

Re: Mayco 1990.

Indlæg af hrmansen »

Cool sådan en kæde bestiller jeg hjem.
Mht. til forlygte til prototypen, har jeg vist allerede en ekstra liggende.
Men hvis dele eller historiske ting fra fabrikken, så er jeg altid interesseret :)

Ved nogen (Jens?) tilfældigvis hvor man kan få dette blinklys som reservedel? Har brug for både højre og venstre.
Bliklys (kan ikke lige finde ud af at uploade her til forum)

Det er påtrykt følgende:
Sort del med bolt:
CEV 3044039

Orange glas:
50r-0046534
50r-0046535
cev
r10w
11/12 e3

Med venlig hilsen
Anders
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Mayco 1990.

Indlæg af Jensmc »

Den model sidder også på min. Det er noget værre bras. Jeg ha tapet mine. Har prøvet med lim, men der er nok for meget olie i plasten, for det binder ikke.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"