Mobylette, utæt tank.

Knallerter fra Danmark, Svergie, Norge og Finnland. Mærker som SCO, Diesella, Wooler, Husqvarna, Monark etc.
Besvar
Vespa Bravo 88
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 19. jun 2019 11:35
Kontakt:

Mobylette, utæt tank.

Indlæg af Vespa Bravo 88 »

Hej alle, ved godt det måske ikke er det mest oplagte sted at spørge, men prøver alligevel,
er der nogen der har erfaringer med at slaglodde tanken på en Mobylette?
Jeg har købt en anden Mobylette, men den er meget utæt, der hvor tanken møder stellet.
Jeg har renset alt maling af, og det er ret tydeligt at det er hele samlingen, der er utæt.

Hvis der er andre løsninger på dette problem, hører jeg selvfølgelig gerne fra jer :-)

Mvh. Steen
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Mobylette, utæt tank.

Indlæg af knallert »

er det en cady?

måske er det nemmere at tinlodde,,som rep..det kræver meget mindre varme..og vil nok arbejde fint sammen med sølv lådningen..du skal bare afsyre..og rense godt..og helst fylde tanken med vand...eller co2..ellers siger det bang
strynboen på test profil
Vespa Bravo 88
Helt ny i flokken
Indlæg: 9
Tilmeldt: ons 19. jun 2019 11:35
Kontakt:

Re: Mobylette, utæt tank.

Indlæg af Vespa Bravo 88 »

Det kunne måske godt være en løsning :-)
Andre der har erfaringer med dette?
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Mobylette, utæt tank.

Indlæg af Twinsport »

Tanken er en bærende del af stellet, ikke?

Hvis ja, så ville jeg aldrig overveje en tinlodning. Den har jo ingen styrke. Jeg er faktisk af den mening, at tinlodning på jern er uanvendeligt til de fleste formål, udover sardindåser selvfølgelig.

Det er oplagt at slaglodde eller svejse. Jeg har tig-svejst et hav af tanke og altid med godt resultat. Hvis tankene er revnet pga. vibrationer eller svagt design, giver jeg den lidt ekstra tråd, for at øge materialetykkelsen. Jeg fylder altid tankene med argon inden svejsning og lader det flyde nogle minutter inden jeg svejser. Til gengæld lader jeg som regel ikke tanken dampe af inden svejning. Jeg tømmer den bare for benzin, fylder med argon og svejser. Helt problemløst.

Nu kender jeg jo ikke konstruktionen der er revnet her. Måske er det helt umuligt at komme til osv., men hvis der er plads til at arbejde, ville jeg finde svejseværket frem :-).

/Steen
Besvar

Tilbage til "Skandinavien"