Lidt puch maxi spørgsmål

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
Kenneeed
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: man 29. jun 2020 19:50
Kontakt:

Lidt puch maxi spørgsmål

Indlæg af Kenneeed »

Hej knallert forum.

Jeg har for nyligt renoveret en puch maxi.

Jeg har problemer med, at ved igangsætning med fuld gas dør motoren, nærmest som at den får en for mager blanding. Det er kortvarigt i et splitsekund. Det gør igangsætningen virkelig sløv. Fra den er igang til topfart kører det perfekt.
Kører med standard cylinder med 8.4 mm plombe og 55 mm stempel, 12 mm original bing med dyse 58, skal dog ned i 56, cigar udstødning med 28 mm forrør, elektronisk tændspole og 13/45 gearing.

Ydermere har jeg læst mig frem til efterfølgende, at originalt var plomben 8,7 eller 9mm. Gør det en stor forskel, at mit nye cylinderkit er med 8,4 mm?
Kører motoren dårligere med 28 mm forør?

Nå jeg kører tur med en kammerat, som har en ny erhvervet puch maxi med (af hvad vi ved af) urørt motor, sætter han meget hurtigere igang og har mere trækkraft, selvom den er med 15/45 gearing. Det kan være der er pillet lidt ved den.... vi ved det ikke.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Lidt puch maxi spørgsmål

Indlæg af 12V »

28 mm forrør kan godt koste lidt optræk på en lovlig motor.

Uoriginale lovlige cylindre kan yde dårligt, der har været en del dårlige eksempler gennem årene, som skulle optimeres før de kørte godt.

Hvad luftfilter har du på, er propper og slangen monteret på bagsiden? Det er kun i 100% original luftfilter stand, at så lille en dyse passer. Ellers bare dys op.
Kenneeed
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: man 29. jun 2020 19:50
Kontakt:

Re: Lidt puch maxi spørgsmål

Indlæg af Kenneeed »

Så må jeg have fat i en original udstødning.
Det er denne cylinder der er på https://www.mopedspeed.dk/cylinder-38-1 ... -puch-maxi
Ja luftfilteret er originalt og den er dyset til, dog kunne den godt tåle at få en mindre dvs fra 58 til 56.

Men den kører ellers godt og rimelig ens med min kammerats hvis vi fx giver gas efter et sving. Det er igangsætningen der er noget skidt.
Kenneeed
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: man 29. jun 2020 19:50
Kontakt:

Re: Lidt puch maxi spørgsmål

Indlæg af Kenneeed »

Det kan også være jeg ikke skal sammenligne med min kammerats, hvis den er boret eller hakket jo.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Lidt puch maxi spørgsmål

Indlæg af 12V »

Propper og flexrør gør ikke forskellen, hvis bare den er korrekt dyset ind. Det kan nemt være at din makkers er lidt bedre på den ene eller anden stump. Nu har du jo kun en 8,4 mm plumbe uden affasning, det gør nok lidt. Evt. også et langt stempel. Som Mopedspeed selv skriver, kan stemplet hakkes lidt.
Kenneeed
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: man 29. jun 2020 19:50
Kontakt:

Re: Lidt puch maxi spørgsmål

Indlæg af Kenneeed »

Hej 12v

Nu har jeg kørt en længere tur. Jeg kan mærke forskel hvis jeg fx vrider håndtaget fra 3/4 gas til fuld gas under acceleration og som nævnt i mit opslag også igangsætningen. Den reagerer som at den får for tynd blanding.
Har set at mit filter ikke har flexslange på så det har jeg lige bestilt + en prop mere. Har allerede en prop i filteret nu.
Men er det ikke mærkeligt jeg har kunne dyse den til så?
Den 4 takter svagt ind imellem nu på toppen men alligevel er den sløv under igangsætning og acceleration med fuld gas? Gør det flexslange og ekstra prop virkelig så meget.
Kenneeed
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: man 29. jun 2020 19:50
Kontakt:

Re: Lidt puch maxi spørgsmål

Indlæg af Kenneeed »

Så får den måske lidt falsk luft et sted?
Kan prøve at sprøjte bremserens på hist og her.
Sidder der normalt pakning mellem studs og karburator?
Kenneeed
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: man 29. jun 2020 19:50
Kontakt:

Re: Lidt puch maxi spørgsmål

Indlæg af Kenneeed »

Jep den går ud nå jeg sprøjter bremserens lige hvor studs og karburator samles.
Må lige have fat i en o rings pakning fra arbejdet efter ferien.
Kenneeed
Junior knallert
Indlæg: 14
Tilmeldt: man 29. jun 2020 19:50
Kontakt:

Re: Lidt puch maxi spørgsmål

Indlæg af Kenneeed »

Har sat o rings pakning i nu. Jeg kan ikke udelukke at det hjalp lidt men ikke helt.
Prøvede at sætte tape for halvdelen af proppen i luftfilteret. Det gav en sindssyg god start men 4 takter selvfølgelig oppe i højere fart...

Hvad er der dog galt...... det er noget luft/benzin blanding og karburator problem tyder det på, men det er da mærkeligt at den åbenbart får for tynd blanding med fuld gas men jeg kan køre den helt ud så den firtakter en gang imellem?
Skal den mon dyses mere op? Men så firtakter den jo mere på toppen.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"