kreidler 5 gear renovering

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af kreidlerhansen »

kreidlerhansen skrev: ons 28. okt 2020 23:09
Steen T skrev: ons 28. okt 2020 19:34 Det er pæn af dig Jesper, vil du bestille på ebay, eller er det WHM du tænker på ? jeg kommer ikke til at fræse, da jeg lige har samlet motoren, havde mit Meteor ikke haft 6mm udskæring, havde jeg haft en inds.varighed på 150 gr. som jeg mener er ok, jeg har skrevet til Goetz vil vide om stemplet er m udskæring.
Jeg tænker på GOL, da jeg nok skal have nogle stykker hjem, alligevel.

51mm er ikke et mål jeg kan genkende. Der måles fra stempelkronen til skørtet og ikke fra toppen af kuplen.
Dette mål skal stå i relation til afstanden mellem krydspind og stempelkronen (kaldet "kompressionshøjden")

Her måler Meteor 23,8mm, GOL 24,5mm og VHM 23,05mm
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af Steen T »

Cylinderen jeg har er m Meteor 44mm A stempel, er Gol stemplet med en ring, så der er plads til booster huller ? hvis bare skørtet er så langt, at jeg kan komme ned på ca 150 gr. indsug.
Jeg vil gerne købe to stk. hvordan m betaling?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af kreidlerhansen »

GOL har én alm. 1mm tyk ring, mem den sider lidt lavere end underkanten på Meteors L-ring.
Hvis overkanten af indsugningskanalen er mere end 50mm fra øverste pakflade, er der plads til boosterhuller. I værste faæd skal du have en rolig hånd, da der skal være tæt på 1mm gods mellem boosterhul i stemplet og indsugningskanalen for at den slutter helt tæt.

GOL måler som sagt 48mm fra stempelkrone til skørt. Der er ingen udskæring heri, og du skal derfor selv fjerne så meget af skørtet, som er nødvendigt for at stemplet går fri af krumtaphuset (eller fræse ud deri).
150° er til den aggressive side, men alt under 155° er generelt tåleligt til gadebrug. Standard 6,25HK Kreidler kører med mellem 144-148°

Jeg bestiller og lægger ud. Når jeg modtager stemplerne, sender jeg dig fotos af dem og så finder vi ud af, hvad det hele løber op i. Det må være muligt med lidt rabat på forsendelsen. Hvis du kommer i nærheden af Odense på et tidspunkt, kan vi nok planlægge os ud af at mødes.

Meteor A = 43,95mm

Jeg bestiller to af dem til dig 👍🏻
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af Steen T »

Det lyder godt Jesper, 48mm lyder fint, jeg ved 47mm kan være der, så jeg drejer af så det går an med så lang skørt som muligt,
utroligt, at der bliver solgt kit med kort skørt (180gr.) når det som jeg selv har oplevet det, er ubrugeligt til gadebrug.
Jeg kommer nok ikke til Odense lige nu, men har venner tæt på Svendborg, så vi må mødes en dag.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af kreidlerhansen »

Steen T skrev: tors 29. okt 2020 15:20 Det lyder godt Jesper, 48mm lyder fint, jeg ved 47mm kan være der, så jeg drejer af så det går an med så lang skørt som muligt,
utroligt, at der bliver solgt kit med kort skørt (180gr.) når det som jeg selv har oplevet det, er ubrugeligt til gadebrug.
Jeg kommer nok ikke til Odense lige nu, men har venner tæt på Svendborg, så vi må mødes en dag.
Det er konsekvensen af kopivarer uden interesse i andet end salg. Trods flere tilfælde med direkte, umiskendelig rådgivning omkring portdesign og prototype-tests med perfekte resultater, besluttede Mopedspeed at ændre i deres seneste cylinder, inden produktionen gik i gang.
Det er den idiotiske ulempe ved forstokkede forhandlere og producenter, som på forhånd har besluttet hvad de vil have, og de er totalt ligeglade med, om kunden får et godt produkt.
Af samme årsag går jeg rigtig meget op i behovsafdækning ift. folks tuningsprojekter, for man ender nemt med at skyde over 10.000kr af på at runde 11HK ved 12.000rpm ... og så er det altså træls, hvis ens ønske reelt var 8HK ved 8.000rpm og kunne have stoppet ved 3.000kr.

47mm kan kun være der ved en given kuppelradius kontra kompressionshøjde. 47mm skørtlængde på VHM er ikke det samme som 47mm skørtlængde på GOL. Og rammer man 0,1mm skævt, så rammer skørtet blokken, når motoren er kørt varm ... har jeg hørt 😏
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af Steen T »

jeg går ud fra, at låsepinden til ringen sidder midt for indsugningen på de stempler du bestiller? en kammerat har købt 44mm KT stempel til 149 kr. men mener at have læst
den er af tvivlsom kvalitet (den har den rigtige længde)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af kreidlerhansen »

Steen T skrev: fre 30. okt 2020 11:49 jeg går ud fra, at låsepinden til ringen sidder midt for indsugningen på de stempler du bestiller? en kammerat har købt 44mm KT stempel til 149 kr. men mener at have læst
den er af tvivlsom kvalitet (den har den rigtige længde)
KT-stempel fås så billigt som 90kr. De er ikke tolerancefaste og deres konusitet varierer, så nogle fungerer udmærket og andre klemmer ud af det blå.
Hvis de duede, anbefalede jeg ikke andre. Hvis problemet kun.var slidstyrken, skiftede jeg dem gerne hver 2.000km til den pris.

Stiften sidder lige i midten på GOL. På KT sidder den en smule forskudt.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg køber GOL hjem for netop at erstatte de 44mm KT-stempler. Jeg har fem eller seks af de stempler på lager; dem kan du da købe, hvis udgifterne skal holdes lidt nede? 75kr/stk?
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af Steen T »

nej tak, det tør jeg ikke at satse på, hvornår får du stempler hjem ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af kreidlerhansen »

Steen T skrev: lør 31. okt 2020 16:54 nej tak, det tør jeg ikke at satse på, hvornår får du stempler hjem ?
Jeg bestiller i morgen; ville afklare med dig, først. Afhængigt af Covid-19-forsinkelser kan der gå alt fra 3-14 dage fra Italien, men typisk i løbet af en uges tid.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af Steen T »

det lyder godt
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af Steen T »

Så er min Kreidler synet, så hvis der er nogle i Thy området der skal have synet deres knallert, kan jeg anbefale Dekra bilsyn Poppelvej 6 7760 Hurup Thy tlf: 87500508.
Vedhæftede filer
DSC00439.JPG
DSC00439.JPG (80.41 KiB) Vist 5313 gange
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af Steen T »

Jesper, Jeg vil lige høre om der er stempler på vej ?
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af kreidlerhansen »

Tillykke med synet!

Vedr. stempler, så har jeg fået en besked om, de er på lager og pengene er trukket men mere ved jeg ikke. Jeg gruer for at få bekræftet min fordomme om italienere 😂
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af mriisj »

Tillykke med synet :)
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
Brugeravatar
Nabo Jan
Gummi rocker
Indlæg: 881
Tilmeldt: ons 6. feb 2008 18:03
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af Nabo Jan »

Steen T skrev: tors 12. nov 2020 13:58 Så er min Kreidler synet, så hvis der er nogle i Thy området der skal have synet deres knallert, kan jeg anbefale Dekra bilsyn Poppelvej 6 7760 Hurup Thy tlf: 87500508.
Tillykke med synet.
Forløb det problemfrit, måske kan du give en lille briefing om forløbet?
//Nabo Jan

Yamaha FS1 K1 75cc 1978 (Mc)
Kreidler GT 1967 50cc ombygget til 77-78 model (Mc)
Kreidler RS årg 1978 projekt, nu som Mc
Harley Davidson sportster årg 2002 (Mc)
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af Steen T »

tak, Jeg kørte til Dekra synshallen mandag, og forelagde mit ærinde, synsmanden var ærlig og sagde, at det havde han ingen erfaring med, men han kunne ringe til deres teknikker hos Dekra, han fik oplyst alle relevante detaljer, bla. at der ikke skal være parkeringslys, jeg havde medbragt tilladelse til syn/reg fra motorstyrelsen, vi aftalte at jeg skulle komme til syn i dag torsdag, da jeg så mødte op var førnævnte synsmand syg, og en anden tog over, det første han sagde, der skal være parkeringslys på knallerten, jeg sagde at det skulle der ikke, så var han fornærmet, jeg bad ham ringe og kontrollere, så blev det til "parkeringslys det glemmer vi" efter dette var han meget meget flink, det tog ikke 20 min. i alt,
Min kammerat fik i dag synet sin Kreidler hos Aplus i Thisted, det tog 3,5 timer, han kunne ikke få den godkendt uden parkeringslys, og måtte lave en simpel nødløsning med en lille lampe, ja der er godt nok forskel, og det går slet ikke at man selv kommer med oplysninger om fakta.
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af Steen T »

jeg kører med platin tænding (bosh forstærkede) har i erfaring med max omdrejninger ?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af 12V »

Jeg har samme platin i min Puch Maxi, som er samme grundkonstruktion. Den spinder fint til 10.000.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kreidler 5 gear renovering

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har haft både Bosch og Beru over 12.000rpm. Så længe fjederen kan følge med, og knasten er smurt, så går det.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"