Mislyd på Puch Maxi K (E50)

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Besvar
k.roskvist
Junior knallert
Indlæg: 56
Tilmeldt: man 27. apr 2020 10:37
Kontakt:

Mislyd på Puch Maxi K (E50)

Indlæg af k.roskvist »

Hej allesammen!

Jeg har for nyligt kigget på en Puch Maxi K, og har haft skilt motoren ad. Personen der havde den før, havde været lidt for gavmild med den flydende pakning:
IMG_20200919_230348.jpg
IMG_20200919_230348.jpg (77.25 KiB) Vist 1593 gange
Som i kan se var en af kanalerne blokeret. Jeg fik renset det lidt op, og samlet den igen. Men før jeg gik i gang med at skille den ad, kunne jeg høre en metalisk file-lyd. Denne lyd var der også efterfølgende.



Jeg tænker ikke denne lyd er normal? Det virker som om det kommer fra cylinderen. Umiddelbart var der intet at se i cylinderen, da jeg havde skilt den ad. Dog lignede det der var lidt afskrabninger i krumtaphuset, men jeg kunne ikke se nogen spåner.

Det ligner man har taget noget af længden på stemplet, samt fræset noget af cylinderen ned mod motorblokken. Derudover er der en udstødning på med 28mm forrør. Dog er plumben ikke boret ud.

Jeg har kørt lidt i dag, så overvejer at skille den ad igen for at se om der er noget galt.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Mislyd på Puch Maxi K (E50)

Indlæg af Jensmc »

Det kunne lyde som en plejlstang med slør i. Så er der både støj fra plejlstangen og når stemplet støder på topstykket.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"