Puch MS 50 3 gear

Knallerter fra Tyskland, Østrig, Holland, Belgien, England etc. Mærker som Puch, Kreidler, Hercules, Batavus, Berini, Flandria etc.
Brugeravatar
Henrik Fs1
Gummi rocker
Indlæg: 944
Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
Kontakt:

Re: Puch MS 50 3 gear

Indlæg af Henrik Fs1 »

12V skrev:Den kører med L17 lejer, og bagefter et 6202 på krumtappen inden koblingen. L17 er samme type "magnetkugleleje" som et BO17, så det kan adskilles.

Ingen problem for mig at skaffe lejer, arbejder med kuglelejer til dagligt. Vi har p.t. ca. 150 L17 lejer på lager og BO17 har vi også lidt af, men kan skaffe det hele, også i nyproduktion hvis i mangler hjælp :)

Simmeringe, o-ring og de andre lejer havde vi også - så det er ikke der jeg skal smide mange penge :D
Hvad skal du have for 2 stk. fra nsk? :D
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original

// Hilsen Henrik.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch MS 50 3 gear

Indlæg af 12V »

Har ingen fra NSK, men nogle rigtig fine fra egen produktion.

50 kr,- / stk.

Har dog ferie de næste to uger, så kan ikke hjælpe inden jeg er på arbejde igen.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Puch MS 50 3 gear

Indlæg af 12V »

Hmmm.. hjælp?

Så er den snart renoveret fra A-Z, 100% lovlig, alt er indstillet til fabriks specs. Tændrør, platiner, fortænding til ~2,2 mm før top osv.

Men den firetakter helt vild, så meget at den er svær at holde i gang. Den er 100% tæt over det hele, og jeg har prøvet med både fast og justerbar dyse. Med den justerbare kan jeg få den til at gå ren, men jeg kan mærke noget er galt. For den justerbare skal skrues HELT i bund og så kun ca. 1/6 ud og den er meget følsom, en lille vibration og den står forkert igen. Med 48'er fastdyse går den mere fed end en knallert på choker.
Den burde jo gå nær perfekt med den fastdyse, nu hvor alt er 100% std.

Har prøvet at hive udstødningen af, der ligger problemet ikke. Luftfilteret er også blevet adskildt og renset, så det skulle ikke give noget bøvl. Er det normalt med noget der ligner en vandslange indeni luftfilterkassen (rød/hvid)?

Jeg er ved at løbe tør for ideer :?

Tips og forslag modtages med kyshånd!
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Puch MS 50 3 gear

Indlæg af Toke »

Har du prøvet, at flytte nålen et hak eller to? (nedad)
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Puch MS 50 3 gear

Indlæg af strynboen »

den får for meget bensin....eller for lidt luft...start med at pille luftfilteret af...løsne lydpotten/forrøret..så kan de ting ikke indvirke på dine test..det har du gjordt!! ok
prøv at slukke for bensinen..når den er i gang..hvis den køre fint ..lige inden den løber tør...er det svømmeren som sidder lidt klemt..eller hvis det er en gammel messing flyder..måske er punkteret..har du planet studsen på kaburatoren..de plejer at være skæve..især hvis der har været de tykke bløde pakninger..så buer enderne ned,,hvor boltene spændes på....er du helt sikker på tændings tidspunktet
der er kun et tråd filter i luftfilter kassen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Vesteuropa"