kørsels og tomgangs problemer

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

kørsels og tomgangs problemer

Indlæg af juhl-drengen »

hey jeg har en suzuki samurai som :
1.
ikke kan stå i tomgang hvis man slipper gassen så dør den efter et par enkelte sekunder

2.
og den trækker faktisk rigtigt godt af en samurai at være MEN ved mere end 90% gas så tar den ikke ligeså meget ved som den gør under 90%

efter at have skildt karburatoren helt ad og renset den samt set størrelsen på dysen:
der sidder en 60'er dyse i std. dysen er en 62,5 og så sidder der en midlertidig pakning i studsen

min teori :
dysen der sidder i er for lille og den kan derfor ikke trække nok benzin ved fuld gas kontra hvor meget luft den trækker så det kvæler den lidt og grunden til den dør i tomgang kan muligvis være at den får lidt falsk luft pga. den midlertidige pakning og muligvis også pga dysen


min mulige løsning:
skifte dysen ud til en std. dyse eller muligvis en smule større og få sat pakningen på og derefter indstillet den

knallerten er ikke desideret tunet men fløjten i udstødningen er fjernet og det samme med luftfilter begrænsningen
topfarten ligenu er 37 på lige vej og 44 ned af bakke (målt med gps)

sys i jeg har ret og hvilken dyse sys i jeg burde bruge :|
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kørsels og tomgangs problemer

Indlæg af kreidlerhansen »

Ok, lad mig lige se, om jeg har forstået dig ret:

Du VED at dysen er UNDER standardstørrelsen, og der er foretaget ændringer, som normalvis medfører, at den kører lidt stærkere? Ydermere er du usikker på, og indsugnigspakningen er i orden, samt fuld gas ikke rigtig duer?

Jeg lyder sikkert sur lige nu, men jeg begriber IKKE, at du ikke som det første har taget dig af den potentielt dårlige pakning og monteret den originale dyse, inden du stiller spørgsmålet.

Faktum er, at hvad vi 'tror' er hamrende ubrugeligt, hvis ikke motoren umiddelbart er i orden. ;) Hav nu lidt selvtillid og gå til makronerne!!! :D

Ment i al venlighed, naturligvis.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kørsels og tomgangs problemer

Indlæg af juhl-drengen »

jeg ved indsugnings pakningen ikke er 100% god det er en midlertidig pap pakning lavet af en kasse fra mopedspeed og der er en revne i pakningen og den er ved at være mørnet så er ikke usikker jeg VED :teeth2

og ja det er vel dumt af mig af spørge herinde men min rumbo har sagt at han rent faktisk tror det er en for stor dyse der sidder i men når std. er 62,5 og der sidder en 60 i lyder en mindre bare alt for lille i mit hoved

men ja burde jeg vel egentlig men hvis man kunne få meningen fra nogen der havde noget erfaring med de ældre knallerter... for sjovt nok hver gang nogen af dem med scootere har prøvet at indstille karburatoren er den gået dårligere end hvis jeg selv har indstillet den :roll:

det er ikke fordi jeg vil ta hvad jeg får at vide herinde som lov og ord men hvis man kunne få jeres mening kunne man jo slippe for meget besvær ved at man også kunne tage det i overvejelse :wink:

og ved godt det er ment venligt tar det bare som konstruktiv kritik :mrgreen:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kørsels og tomgangs problemer

Indlæg af kreidlerhansen »

Få nu bare styr på den pakning som det første. Ellers kan du ikke regne med noget som helst alligevel.

Problemer findes kun, når man har bragt alt i orden og den STADIG ikke vil køre ordentligt.

Mht. valg af dyse, så kan man aldrig gøre andet end at gætte, og når det drejer sig om et enkelt spring, er det decideret fjollet, du ikke har prøvet at skifte. Det handler ikke om meningsudvekslinger, men om at få motoren til at køre godt.

Den tid, du har brugt på at oprette emnet, læse og derpå skrive svar, er faktisk den samme, som det tager at skifte pakning og dyse. Du ender derfor med at have udført dobbelt så meget arbejde, og resultatet bliver det samme. ;)

Stik nu ud og få det gjort - hvis det ikke gør nogen forskel, så er vi klar til at hjælpe! Lige nu har du ikke brug for hjælp ud over et venligt los i r*ven!
:hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kørsels og tomgangs problemer

Indlæg af juhl-drengen »

hehe vil få kigget på det i weekenden da pakningen ligger derhjemme :oops:

men tror jeg vil ud og trille lidt med kammeraterne idag og så får jeg den låst af indtil lørdag morgen kl 04 :thunge
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"