kunne uden varsel køre stærkere..

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

kunne uden varsel køre stærkere..

Indlæg af juhl-drengen »

Hej Forum
Idag da jeg var på vej i skole på min scooter og var nåret halv vejs op den 18 km lange tur, begyndte scooteren at larme meget mere end den plejer og speedometeret tvang sig selv op på lige over 50 km/t hvor den normalt kan lokkes op på 41 km/t da jeg så havde kørt i 5 minutter mere stoppede jeg den for at foretage et opkald og da jeg så startede den igen blev den skam ikke mindre hidsig men jeg kunne ikke måle farten da speedometret ved samme lejlighed slet ikke talte fart... tilgengæld kunne jeg ret nemt følge med bilerne i byen :shock:

ups inden jeg lige glemmer det så var den igår aftes begyndt at beklage sig over den manglede 2 takt olie..
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
mulenet
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 27. aug 2012 16:44
Kontakt:

Re: kunne uden varsel køre stærkere..

Indlæg af mulenet »

Hej juhl-drengen

Du skriver i overskriften ( kunne uden varsel køre stærkere) Men du havde jo fået en advarsel i aftes med at den mangleet 2 tagt Olie, men du har ikke fyldt efter med olie eller hvad :?: For hvis du ikke har fyldt olie på så er det fordi den får en mer mager blanding og til sidst vil motoren sætte sig, pga. Manglene olie :( Men hvis du har fyldt olie på så kan det være det forkerte olie eller den er stoppet i slangen :whew Ved ikke om der er andre der har en anden mening, men det er lige det jeg kan forstilde mig :)
Jan Christiansen
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kunne uden varsel køre stærkere..

Indlæg af juhl-drengen »

Nej den begyndte at beklage sig iaftes så jeg skal hjem til min mor her efter skole og hvis den lige klarer en 3 km lang tur så får den olie på der...

Men det undrer mig at det alligevel kan give hele 20km/t ekstra i topfart at den kører magert.
ligesom det også undrer mig speedometret bare pludselig stoppede med at virke :whew

Den scooter har bare en evne til at forbavse mig meget ligesom den også en anden aften kunne køre 70 km/t iføge speedometret(dog føltes det ikke en dyt hurtigere end 40)

Tror jeg køber en af mine kammeraters gamle knallerter og ombygger den til mere praktisk og hverdags brug...

Scooteren har jo meget plads men den kan ikke komme igennem ved f.eks nogle cyklist bomme, den kører kortere på literen, og den er livsfarlig i noget som helst usikkert føre...
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Brugeravatar
mulenet
Junior knallert
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 27. aug 2012 16:44
Kontakt:

Re: kunne uden varsel køre stærkere..

Indlæg af mulenet »

Personlig vil jeg ikke ture køre på den uden olie, men det er op til dig. Kender ikke så meget til speedometer på scooter, men lyder underlig :what2
Jan Christiansen
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: kunne uden varsel køre stærkere..

Indlæg af Kai »

juhl-drengen skrev: begyndte scooteren at larme meget mere end den plejer og speedometeret tvang sig selv op på lige over 50 km/t..
Udstødningen er sikkert revnet /tæret igennem ved det lille blindrør på udstødningen ( det sidder som en begrænser og forstyrrer returpulsen i udstødningen) ??
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kunne uden varsel køre stærkere..

Indlæg af juhl-drengen »

Umuligt en keeway har ikke blindrør :wink:
Den har tilgengæld jordens tyndeste forrør :)
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: kunne uden varsel køre stærkere..

Indlæg af kreidlerhansen »

juhl-drengen skrev:Umuligt en keeway har ikke blindrør :wink:
Den har tilgengæld jordens tyndeste forrør :)
Definér lige det øgede støjniveau.

Hvis det er en raslen, har begrænsersbøsningen i variatoren givet op.
Var lyden kun kortvarig, kan du roligt køre videre... mit bedste forslag er direkte i havnen, men kun fordi jeg ikke kan lide Keeway!
:thunge :shutup :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
Kim B S
Knallert Mester
Indlæg: 5756
Tilmeldt: fre 25. jan 2008 21:33
Kontakt:

Re: kunne uden varsel køre stærkere..

Indlæg af Kim B S »

Kai skrev:
juhl-drengen skrev: begyndte scooteren at larme meget mere end den plejer og speedometeret tvang sig selv op på lige over 50 km/t..
Udstødningen er sikkert revnet /tæret igennem ved det lille blindrør på udstødningen ( det sidder som en begrænser og forstyrrer returpulsen i udstødningen) ??
juhl-drengen skrev:Umuligt en keeway har ikke blindrør :wink:
Den har tilgengæld jordens tyndeste forrør :)
Hej juhl-drengen.
Selv om den ikke har blindrør som begrænsning, men i stedet et meget tyndt forrør, kan en utæthed i udstødningen godt give ekstra ydelse, især hvis utætheden er i forrøret eller der hvor det er skruet på cylinderen. :wink: Bortset fra den ekstra larm, vil det virke lige som hvis man montere et tun-udstødning, fordi der er fjernet noget modstand i udstødningen, når den er utæt. :wink:
Hilsen Kim.
Kim B S.

Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.

Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.

Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Brugeravatar
juhl-drengen
Knallert Mester
Indlæg: 3338
Tilmeldt: søn 11. mar 2012 00:13
Kontakt:

Re: kunne uden varsel køre stærkere..

Indlæg af juhl-drengen »

hansen: Den begyndte at lyde som en dirt bike for at skære det ud i pap og lyden blev ved..

hmm tror ikke på at det er selve forrøret der er rustet op da jeg havde udstødningen af for 2-3 uger siden var der ikke en rust plet på forrøret. så hvis det er udstødningen er det ved cylinderen den er gået løs så.

jeg tør på en måde heller ikke køre uden olie men har sgu ikke lige det store valg den SKAL klare de få km..

men de sidste par uger er den bare blevet mere og mere smadret så når jeg får købt en ekstra knallert splitter jeg kineser lortet ad og sælger det der kan bruges :hihi

Må lige kigge på om det er udstødningen eller skiven :roll:
You can't buy
HAPPINESS
But you can buy
HORSE
POWER

And that's kind off
THE SAME THING

KTM: KICK TILL MONDAY
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"