Oprette buler i tank

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Oprette buler i tank

Indlæg af Lars J »

Jeg har en forkromet Everton tank som har et par bløde buler. Er der nogen der har erfaring med at rette buler op - uden at lave flere buler :wink:
Jeg har hørt om tricket med at bore et hul i bulen og trække den ud og efterfølgende lukke hullet med en svejseklat. Man kan vist også gnubbe den ud med en afrundet træstok hvis ikke bulen er for skarpkantet og hvis man kan komme til egennem benz dæksel hullet. Men hvis der er en anden måde er Jeres indput velkommen.
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Oprette buler i tank

Indlæg af Tottenham »

Har hørt at flere autofirmaer gør meget i at trække buler ud, så måske en mulighed :(y)
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
12inch
Junior knallert
Indlæg: 58
Tilmeldt: søn 8. apr 2012 16:32
Kontakt:

Re: Oprette buler i tank

Indlæg af 12inch »

Hvis det er en blød bule kan man prøve med luft, lav en prop ved benzinhanen med hul til en luftpistol
sæt dæksel på og tryk

mvh.12inch
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Oprette buler i tank

Indlæg af strynboen »

ole bole kan trykke dem ud fra indersiden..han har et sjovt"dækjern"..som kan trykke ud inden fra...mon ikke det tilpasses de enmer der skal behandles..jeg ved ikke en klap om buler...kan kun fremstille dem..ikke fjerne dem :teeth2
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
mati0921
Junior knallert
Indlæg: 68
Tilmeldt: ons 6. feb 2013 20:40
Kontakt:

Re: Oprette buler i tank

Indlæg af mati0921 »

jeg købte en brugt tank til dm'eren og der var en ret stor bule (10 cm i diameter)
Der loddede vi tre møtrikker på, og trak den ud, og sleb loddetinnet af, og finspartel til de sidste ujævnheder. :)
Lars J
Fuldblods knallert
Indlæg: 480
Tilmeldt: fre 24. feb 2012 14:27
Kontakt:

Re: Oprette buler i tank

Indlæg af Lars J »

God ide med at bukke et jern til opgaven Lars. Det vil jeg prøve, da de er ret små, men vil også prøve med luft. Det med at lodde en møtrik på er ikke så godt da tanken er forkromet, men ellers god ide hvis den skulle males :(y)
serenade1
Stor knallert
Indlæg: 221
Tilmeldt: fre 23. mar 2012 20:45
Kontakt:

Re: Oprette buler i tank

Indlæg af serenade1 »

http://www.bulemand.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Oprette buler i tank

Indlæg af Kai »

Pas på med trykluft !
Der skal noget til inden den siger BUM, men til gengæld ikke ret meget til, inden tanken prøver at "rette sig ud". Jeg har haft en Yamaha tank der var forsøgt at blæse buler ud på, den passede meget "løst" ned over stellet bagefter.

Lidt pap/gummistrimler og et par af de små skraldestropper omkring den, så giver den sig ikke så let.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"