Skal eller skal ikke? Dax Erik må gerne kigge her ind!

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Skal eller skal ikke? Dax Erik må gerne kigge her ind!

Indlæg af Kris6861 »

Hej alle sammen. Står og overvejer om jeg skal købe denne her Honda Dax. Han skriver at motoren er hoved renoveret af Dax Erik og den kun er renoveret med originale Honda dele i motoren, så jeg vil gerne have at Dax Erik vil argumentere at han faktisk har gjort det på denne knallert (Så er jeg da på den sikker side). Men ellers, han forlanger 17000kr. for den. Hvad synes i jeg skulle give for sådan en knallert? Det eneste jeg lige kan se der er uoriginalt er udstødningen, er der mere?

God weekend der ude! :D
Billede

Billede

Billede

Billede
Toke
Gummi rocker
Indlæg: 773
Tilmeldt: man 3. sep 2007 22:53
Kontakt:

Re: Skal eller skal ikke? Dax Erik må gerne kigge her ind!

Indlæg af Toke »

Du kan da prøve at ringe til Dax Erik 40724486
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)

Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
lars69
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: tirs 12. apr 2011 17:02
Kontakt:

Re: Skal eller skal ikke? Dax Erik må gerne kigge her ind!

Indlæg af lars69 »

Han må vil have en kvit på at motoren er renoveret forgafflen ser ikke dansk ud den er tysk der ikke blinklys holder på den og detsvære er den ikke den rigtige farve
Yamaha Fs1 Dx 1977 Nr Match samler dele
Sky Team Dax 2008 Blå
Nikolaj Y
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2264
Tilmeldt: tors 22. okt 2009 16:32
Kontakt:

Re: Skal eller skal ikke? Dax Erik må gerne kigge her ind!

Indlæg af Nikolaj Y »

Hej, jeg ved med 100% at den har været forbi dax-erik - det er nemlig min bedste ven som ejer knallerten :wink: :(y)
If not smoken - it's broken!

Puch Maxi K E50 79'
Yamaha fs1 DX 78' MC
Yamaha fs1 DX 77' Crom Drejeventil
Yamaha RD350R - YPVS 94'
BMW K1200S - 07'

Renault Alpine A310 - 78'
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Skal eller skal ikke? Dax Erik må gerne kigge her ind!

Indlæg af strynboen »

thek stelnummeret..der skal stå "de" for derby import

tjek 4 stroke.dk...det er der erik skriver..ikke på knallert forum..så vidt jeg ved
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Skal eller skal ikke? Dax Erik må gerne kigge her ind!

Indlæg af Kris6861 »

Lars69: Der er da 2 huller i lygteholderen. Er det ikke til blinklysene?

Nikolaj Y: Ved du om han har en kvittering for reparation af motoren?

Strynboen: Tak for det :)
Anderz
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre 19. feb 2010 21:32
Kontakt:

Re: Skal eller skal ikke? Dax Erik må gerne kigge her ind!

Indlæg af Anderz »

Hvis det er en Dansk Dax så skal der være 1 hul højre og venstre på det øverste af forgaflen. Der er udtag til netop blinklys. På baglygte holderen er der også udtag til bliklys. Origniale blinklys sidder fast med 1 skrue/bolt.

På de tidlige '70r CT70 modellen (USA) er dette ikke lavet.
Spørgmålet må være om den Dax er som du vil havde den. De originale farver var rød og guld ifølge hvad Dax Erik fortalte mig engang og mangel på blinklys må lige kræve et syn på serienummer og motornummer for at afgøre hvilket land den kom fra bortset fra Japan. Hvis den er Tysk så skal der være nogen papirer som klein fahrrad lignende medfølgende.

Dax Erik er "guruen" indenfor Dax i DK genem længere tid og laver udemærket Honda'r. Jeg har selv benyttet hans expertise på min egen Dax og vil ikke skyde skylden på ham at den Dax ikke forblev min (for mange generale motor problemer). Dog vil jeg tilråde at lære basis 4 takt veligholdelse såsom olie tjeck og om at knastkæde er tilpas stram.

Om den er pengene værd er så spørgsmålet. Den største grund er at en Dax er forholdsvis stadig original i forhold til en FS1 næsten til enhver tid. Med en Dax kan du købe originale stumper da få er udgået men market er stort.

Men enhver ting der ikke er som det skal være trykker prisen ned. Så se den og noter hvad mangler der findes og handel derefter.
Kris6861
Fuldblods knallert
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 28. jan 2012 22:50
Kontakt:

Re: Skal eller skal ikke? Dax Erik må gerne kigge her ind!

Indlæg af Kris6861 »

Tak for de gode informationer Anderz :(y)

Vil lige tage en kigger på den med mine egne øjne også vurdere den der ud fra, ligesom du foreslår :D
Anderz
Junior knallert
Indlæg: 71
Tilmeldt: fre 19. feb 2010 21:32
Kontakt:

Re: Skal eller skal ikke? Dax Erik må gerne kigge her ind!

Indlæg af Anderz »

Jeg kommer i tanke om en dag i Lemvig for gud ved hvormange år siden.

Min mor's onkel Jørgen var stations forstander og vi som familie var der på besøg. Vi var rundt og se og der holdt faktisk en Honda Dax i samme flotte stand og farve som denne. Om det er den er så spørgsmålet. Den holdte indenfor i en eller anden hal for tog personale.

Den kan sagtens havde taget turen nordpå.

En anden Dax var en rødmetal version som stod ved Kok MC i Holstebro. Den havde kort styr og Erik havde nok hjulpet med den men hvor meget ved jeg ikke. Den skulle koste 10.000kr. på det tidspunkt i '90rne så det var ikke noget jeg gik efter at ville investere i.
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"