Gamle reservedels tegninger på "dias".

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Gamle reservedels tegninger på "dias".

Indlæg af 12V »

Ved ikke hvad det rigtige begreb er, har bare kaldt det dias. Mere om det senere.

En god kammerat har været ude ved en gammel cykelforhandler og hente de sidste knallert ting han havde liggende. Der var store bunker af reservedels tegninger, instruktionsbøger, værkstedsmanualer, service meddelelser osv. i papirform. masser af Puch, Yamaha, Peugeot, Suzuki osv. Rigtig spændende :)

Der var også en 30-40 dias/lysbilleder - men i meget lille format. Jeg aner ikke om de kan bruges til noget, med øjet kan man lige ane overskrifter og et par tegninger. Jeg har prøvet at scanne i 1200 DPI - men det duer ikke, selvom størrelsen bliver ok er indholdet grumset. Hvordan blev disse brugt?

Her er et eksempel i lille størrelse, så i kan se hvad jeg taler om:

Billede
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Gamle reservedels tegninger på "dias".

Indlæg af strynboen »

micro film..der skal en skærm procjekter....(STAVES??) til de fandes på alle værksteder..et lysbillede app..men kun med en skærm som et fjernsyn...det er en del år siden jeg har set en...

det var skide smart FØR comp.....
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Gamle reservedels tegninger på "dias".

Indlæg af SigSauer »

/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Gamle reservedels tegninger på "dias".

Indlæg af 12V »

Tak for svarene. Man mærker tydeligt at jeg er af en yngre generation :) Men det må have været brugt rimelig langt frem, der var nogle microfiche helt frem til 1997.

Googlede lige omkring emnet, der findes firmaer der digitaliserer den slags. Men det er ret pebret. Kunne være sjovt at få fat i en fremviser maskine, for at se om der er noget som ikke findes i forvejen på nettet. Har set nogle på ebay til små penge, ved ikke hvor godt billedet er. Jeg tænker på at smække et godt kamera på et stativ og fotografere skærmen.

Et som dette: http://goo.gl/dWTNzL" onclick="window.open(this.href);return false; eller http://goo.gl/iuiNPz" onclick="window.open(this.href);return false;

Der var også en bunke interessante værkstedsmanualer/reservedelslister jeg ikke har set før på nettet, men de er så fine i stand at han bare vil sælge dem fra han ikke skal bruge. Jeg synes jo at de skal digitaliseres og deles med knallert entusiasterne :(
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Gamle reservedels tegninger på "dias".

Indlæg af kreidlerhansen »

Av, hvor fedt, ellers!

Definér 'pebret', så vi kan finde ud af, om en knallertforum-indsamling er helt i hegnet. :thunge
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Gamle reservedels tegninger på "dias".

Indlæg af 12V »

Ca. 135 kr pr. ark eks. fragt frem og tilbage.

Men det kunne være fint lige at kigge kortene igennem på en gammeldaws maskine, for at se hvilke der allerede findes på nettet, så man ikke spilder penge på dem.
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"