honda dax kopi

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Micki
Junior knallert
Indlæg: 18
Tilmeldt: lør 27. sep 2014 08:35
Kontakt:

honda dax kopi

Indlæg af Micki »

hey har købt sådan en dax kopi og vil gerne ha den til at køre hurtigere,har fjernet den plade ved indsugningen og det ga en del men der må sidde en begrænsning et stod for den holder igen.
nogen der ved hvor og evt hva man skal gøre ved det :what2
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: honda dax kopi

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... nu ved jeg ikke hvordan sådan en kopi er lavet, men i gamle dage havde honda cd & dax et svinghjul med begrænsning - det virker ved 2 centrifugalklodser som forskyder tændingstidspunktet således at den tænder enormt sent når motoromdrejningerne rammer et vis niveau... dengang kunne 2 punktsvejsninger stoppe denne uheldige tændingsforskydning, således at tændingstidspunktet blev fast ( statisk )

endnu bedre ville det være hvis man dengang kunne " spejlvende " funktionen, alså således at den kunne forskyde til et tideligere tændingstidspunkt... man kan sige at en gammel cd / dax faktisk havde en mekanisk omdrejningsbegænsning, som kan sammenlignes lidt med den elektroniske tændingsbegrænsning som vi kender fra visse moderne scootere i vore dage

nu kunne jeg godt forestille mig at sådan en kopi dax som du har, sikkert har elektronisk tænding med cdi - det er muligt at omdrejningsbegrænsningen ligger i cdi enheden ?

hilsen olieklud
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"