Ny 4takter købt

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
Besvar
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Ny 4takter købt

Indlæg af Jps2 »

Det er så desværre ikke en Honda CD 50, men en lidt mere moderne 4takter :) Meeen hvis der skulle findes en Honda derude, som ikke kræver renovering, så jeg da åben for et køb :). Helst i samme prisklasse (14.000 kr), som den 4takter jeg lige har købt.

Jeg havde indtil for en lille måneds tid siden, hele 3 Pgo Dr. Big. De 2 af dem blev solgt, men til en latterlig lav pris (7.000 kr ialt) Mit mål var at købe en 4takter istedet, men de moderne af slagsen, er fyldt med underlige begrænsninger, der ødelægger en del af oplevelsen, ved at køre på dem. Nogle hugger ved topfart og andre motorbremser, ved topfart. Den jeg så har købt, mærker man ikke begrænsningen så voldsomt.

Et billede af den nye 4takter:
kymco-super-8 2.jpeg
kymco-super-8 2.jpeg (163.62 KiB) Vist 8120 gange
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Ny 4takter købt

Indlæg af Kai »

Tillykke med den :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Ny 4takter købt

Indlæg af Jps2 »

Takker. :) Og jeg har så fået prøvet en Honda CD :) Og det er ikke helt samme følelse, som da jeg havde en i 80'erne, men da var jeg så også ca. 30 kg lettere :D
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Ny 4takter købt

Indlæg af Jps2 »

Så kom den hjem på adressen :).
Vedhæftede filer
Kymco (1).JPG
Kymco (1).JPG (310.52 KiB) Vist 8031 gange
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Ny 4takter købt

Indlæg af Jps2 »

Har fået kørt 900 km på 4takteren siden købet. En dejlig næsten lydløs knallert, set i forhold til min Dr. Big, som står og venter på det bliver vinter :). Kymco'en har desværre ikke dæk på, der kan klare en isbelagt vej. Det kan Big'en tilgengæld.
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Ny 4takter købt

Indlæg af Jensmc »

Det er en fin mskine, du har købt.
Jeg er sikker på, at den vil tjene dig godt i mange år.
En fire takts motor i en scooter er, for mig, svær at vænne sig til, men den er, som du selv skriver, meget lydsvag, og det er jo en god ting.
Så må vi håbe, at du kan have den i fred.
God tur.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Jps2
Junior knallert
Indlæg: 65
Tilmeldt: søn 15. mar 2015 09:26
Kontakt:

Re: Ny 4takter købt

Indlæg af Jps2 »

Jensmc skrev:Det er en fin mskine, du har købt.
Jeg er sikker på, at den vil tjene dig godt i mange år.
En fire takts motor i en scooter er, for mig, svær at vænne sig til, men den er, som du selv skriver, meget lydsvag, og det er jo en god ting.
Så må vi håbe, at du kan have den i fred.
God tur.
Ja det er en ganske udmærket knallert, trods den produceres i Asien :). Nærmere bestemt i 3 lande. Nemlig Taiwan, Kina og Vietnam. Nogle "kloge" hoveder, har fortalt at det er en licensbygget Honda motor, men synes nu ikke det ligner en fra Honda. Motorbetegnelsen er GY6, dvs samme motor som på Thansens modeller.

Og med 4 låse til den, burde jeg kunne ha' den i fred.
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"