Knallert start problem af og til tilfældig

Generel knallert diskussion på tværs af mærker, tips og tricks, spørgsmål, lakering, polering, forsikring og meget mere.
dos
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs 24. jan 2017 21:56
Kontakt:

Re: Knallert start problem af og til tilfældig

Indlæg af dos »

Hej har fået en ven til at kigge på benzin hanen, og lige den dag staretde den så og et par gange mere. Og ja du har ret der skal ske noget før jeg skriver igen og det gør der. Havde du et link til en popcorn cpi knallert 30 til eks kgi.dk / thansen eller er denne den rigtige til 99 kr tror du her https://www.kgi.dk/catalog-8826.php !! Men tak for alle svar jeg venter til min mekaniker har tid (arbejder udland) eller bliver det forsigtig besøg hos værksted !

MEN kan jeg risikere at den ikke kan starte nu hvis batteri er flad - jeg mener kan man ikke få den startet med kickstarter og lade batteri op igen (hvor langt skal man ca kører for det hvis man kan få den startet) ELLER hvis batteri er død kan man ikke starte en knallert og skal købe ny ?

MEN TAK

Vil bare lige sikker vide om man kan starte den en god dag selvom batteri lyder død med el starter + om hvis det er benzin pumpen kan man så slet ikke starte den eller er der et trick altså bare til at kører til rep.
:flag :flag :flag
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Knallert start problem af og til tilfældig

Indlæg af knallert »

skub den til et værksted...så lader de batteriet op..og skifter den vaccum hane..og så køre du igen...det er den eneste mulighed for dig..drop din venne mekanikker..få nu bare skiftet de ting det koster vel ca 3-400 kr hos mekanikkeren/cykkelsmeden..og så er alle problemer løst
normalt kan den lade batteriet op med ca 50 km køretur=1 lille times kørsel( uden lys tændt)..men det er bedre at få batteriet ladt op externt..og thekket for tæring på polskoene...
strynboen på test profil
dos
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs 24. jan 2017 21:56
Kontakt:

Re: Knallert start problem af og til tilfældig

Indlæg af dos »

oki tak jeg tager alle råd med mig
:flag :flag :flag
dos
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs 24. jan 2017 21:56
Kontakt:

Re: Knallert start problem af og til tilfældig

Indlæg af dos »

Hej prøvede det med benzin hanen, men som sagt ikke meget forstand, så virkede ikek rigtig - men har et spørgsmål, nu er el starter helt død når man trykker, det vil vel sige at batteriet er dødt efter jeg har prøvet starte så mange gange jævnlig MEN punkt 1 selvom batteri er død burde man vel kunne starte med kickstarter, for hvis man trykker på den kommer der jo forlys lige kort men den går ikek i gang, mener bare kan man ikke bruge sin knallert hvis benzin er ok igen men batteri død, kan man så ikek bruge kickstarter og så så køre lang tur og lade batteri op ??? vil ikek til at købe nyt batteri hvis det stadig bare er det benzinhane der skal laves af en bedre mekaniker end mig eller hvis batteri er døæd skal man købe ny før knallert kan køre??? håber i forstår er en batteri nødvendig for en knallert hvis man bare brugte kickstarter ?
:flag :flag :flag
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Knallert start problem af og til tilfældig

Indlæg af Twinsport »

Hej

Knallerten kan starte og køre uden batteri, så det skal du ikke være bekymret for. Den skal nok lade batteriet op mens du kører, men en fuld opladning tager 6-8 timer, så kan du selv regne ud hvor langt du skal køre ;-)

Den kan være at det kan betale sig at købe en oplader: http://www.thansen.dk/scooter-knallert- ... 245836167/

Skiftede du benzinhanen til en ny?

/Steen
dos
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs 24. jan 2017 21:56
Kontakt:

Re: Knallert start problem af og til tilfældig

Indlæg af dos »

En ven prøvede rense den, startede, men det kunne den også før af og til, nu når han har tid prøver vi det der autrochoker vi er i tvivl om den ikek får benzin eller får for meget med konstant choker ??
:flag :flag :flag
dos
Junior knallert
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs 24. jan 2017 21:56
Kontakt:

Re: Knallert start problem af og til tilfældig

Indlæg af dos »

Ja du mener den kun kan starte med kickstarter uden batteri ?
:flag :flag :flag
Brugeravatar
Twinsport
Gummi rocker
Indlæg: 827
Tilmeldt: man 21. jan 2013 20:20
Kontakt:

Re: Knallert start problem af og til tilfældig

Indlæg af Twinsport »

Hej igen

Dette er indlæg 27 i denne tråd. I indlæg nummer 2 (altså første svar!) blev det foreslået at skifte benzinhanen ud til en ny. Er det korrekt forstået at du stadig ikke har skiftet den?

Du spilder tiden her, hvis du ikke tager svarene med dig og forsøger at lære lidt. De fleste her er gamle rotter med masser af erfaring, så læs nu for hulen hvad der bliver skrevet og prøv det af!

Gør os alle den tjeneste at skift hanen, lad batteriet op og vent med at skrive til du har gjort det.

/Steen
Besvar

Tilbage til "Knallertsnak"