nye kreidler motorblokke

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
Besvar
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

nye kreidler motorblokke

Indlæg af woebbe »

Interesant at man nu kan købe forbedrede motorblokke til kreidler hos black mamba i holland samt at kiesler i juni kommer med ny produktion af KW cylinderen med muligheder op til vist nok 112 ccm. :teeth2
Følgende er fra black mambas webside: (oversæt det evt. selv via google translate)
r was al enige jaren sprake van maar nu zijn ze eindelijk in mijn shop verkrijgbaar: de nieuwe carters voor 4/5 versnellingen voor een prijs van 495 euro!

Wat direct opvalt aan deze carters is deze op cruciale punten versterkt is. Het materiaal wat bijvoorbeeld gebruikt is voor deze gietdelen is van een hardere kwaliteit dan het origineel. Dit resulteert in een stijvere constructie wat bijdraagt aan een langere levensduur en meer performance. Bovendien is ook de wanddikte toegenomen en op plaatsen waar de vaak 40 jaar oude carters inscheuren is een versteviging geplaatst. Verder zijn deze carters voorzien van meer materiaal bij de cilindervoet. Door deze aanpassing kunnen er dus cilinders op geplaatst worden met grotere spoelkanalen.

Passend voor 4 en 5 bak met brede tap.

Alleen in 3 delige set verkrijgbaar (linker- en rechter carterhelft EN koppelingsdeksel).

Zelf heb ook ik een setje aangeschaft vanwege de bredere cilindervoet dat mij meer mogelijkheden biedt voor het Highend tunewerk :)..

Levertijd 1 week..

Og lidt vedr kiesler:



Re: Neuer High-End Membranzylinder KW
Beitragvon schnellergehtimmer » 24. Dez 2018 15:58

Zu Weihnachten noch paar Infos zum neuen Zylinder:
Es ist ein gemeinsames Projekt von Jürgen und Bernd.
Er kommt in 98/112/125 ccm.
Das Teil ist Made in Germany und wird bei Mahle beschichtet.
Ende März geht er über die Ladentheke.
Natürlich müß man Spindeln und aufschweißen.
Alternativ gibt es im Juni noch einen ohne Schweißen. :(y)
DATEIANHÄNGE
IMG-20181224-WA0002.jpg
IMG-20181224-WA0003.jpg
IMG-20181224-WA0004.jpg
schnellergehtimmer


Ovenstående er fra kreidler-service.de forum / tuning og fra min egen korrespondance med jurgen fra Kiesler hvor han skrev at der kommer en forstærket udgave af deres KW cylinder med 47 mm boring som kan monteres på den originale kreidler blok uden opsvejsning og (måske)udenfræsning i blokken. Den jeg har nu med 47 mm boring kører bare super godt. (takket være kreidlerhansens eftertrim) :(y)
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: nye kreidler motorblokke

Indlæg af mriisj »

Ja det er også interesant at Black Mamba også kommer med en ny 6 gears gearbox til Kreidler
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: nye kreidler motorblokke

Indlæg af woebbe »

Ja, det er da spændende. Gad vide om den passer i 5 gears blokken eller om man skal have en 6 gears blok
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: nye kreidler motorblokke

Indlæg af kreidlerhansen »

Der skal stadig fræses ud, men jeg forventer, det er en 6-trins på rullelejer, magen til den som De Jager kom på banen med i 2015.
Nu har han trods alt kopieret både De Jagers cylinder og Arnolds krumtaphus. :hihi

125ccm er, for mig, fjollet. Kiesler/Waldi fandt frem til, der er gods nok i Parmakits cylindre til akkurat at bære 47mm boring. Det har i praksis være muligt med et Yamaha YZ80-stempel i 20 år.
48mm slaglængde og 54mm boring (110ccm) er ikke længere en Kreidler, for mig. Men man kan da hente nær 25HK, så koblingen skal lige opgraderes kraftigt, og dernæst bagsvingeren (de knækker nær akslen) ligesom bremserne er ret meget for små til 150km/t. :P

Interessant er det da. Det bliver en sæson præget af hastighedsrekorder. De rundede da 160km/t i 2012.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: nye kreidler motorblokke

Indlæg af woebbe »

Jeps og man kan blive ved og ved med at ændre på kreidleren så den til sidst er meget langt fra den lille herlige maskine som har super gode køreegenskaber og bremser og stel som fint matcher 110km/t og vel op til omkring 12hk. Man kan jo købe store skivebremser til baghjulet,ny forstærket bagsvinger osv osv og lige pludselig er det egentlig ikke en rigtig kreidler mere.

Jeg syntes personligt det er vildt fedt med den 47mm boring jeg køre med,fordi den nu kan trække sig selv op fra ca 40 km/t til ca 110 km/T i 5 gear og så kan den kan altid følge trafikken på landevejen så farlige situationer undgås. Men vigtigst af alt..... den ser ud som en kreidler skal se ud, ikke noget med feks. voldsomt luftfilter så sideskærmene ikke kan være der eller andet så den ikke mere ser original ud. Expantionspotte gør jo heller ikke kreidleren pænere og mere original, men her kunne jeg nok godt finde på en gøre en undtagelse da expantionspotterne jo kan ha en fantastisk effekt.

Jeg skrev til kiesler for at høre om de kom med en ny produktion af KW cylinderen med 47 mm boring ( den er oprindelige pt udsolgt), jurgen fra Kiesler svarede at de til juni kom med en stærkere version af Kw cylinderen.....det bliver lidt spændende at se hvad de har gjort stærkere...
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: nye kreidler motorblokke

Indlæg af kreidlerhansen »

Nu skal jeg jo selv passe på, for jeg kører selv med 44mm boring og ditto slaglængde (67ccm). Ift. at følge trafikken hjælper det gevaldigt. Det er en større fornøjelse at køre på landevejen, hvis man ikke 'holder i vejen' med 70km/t i en 80-zone.

Bare for at gøre mit eget udsagn endnu mere til skamme, så har jeg stumper liggende til adskillige projekter på 46mm eller større boring. Det er dog eksperimenter, mere end noget andet.

Jeg er dog imponerer over, der findes et marked for så dyre stumper. Jeg kan forstå, at ombygningen til 50mm slaglængde reelt har behov for en forstærket motorblok. Desuden ramler man ind i problemer, fordi krumtaphusets volumen er for klejn til mere end 110ccm.

Såh... Nyt replica krumtaphus, krumtap med +10mm slaglængde, nydesignet cylinder med 56mm boring, specialtopstykke, nyproduceret close ratio-gearkasse, 8-pladet tørkobling, 28mm karburator, membran, ekspansionspotte.
Det er en lang indkøbsliste. Men hurtige, det er de!
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
woebbe
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 27. okt 2014 08:06
Kontakt:

Re: nye kreidler motorblokke

Indlæg af woebbe »

Du har ret jesper...:-) Jeg havde sådan en lyst til at prøve at bygge en motor af alle de stumper du nævner..og den kunne helt sikkert " sparke røv " men ...den vil komme til at koste "kassen " inden man er færdig. Uden at kende priserne vil jeg tro at vi lander omkring de 20000kr mindst. og ja det er egentlig underligt at der findes et marked for så dyre stumper, for der skal jo da produceres et vist antal for at der er økonomi i det.

Et andet problem er nok også at en kreidler, med en feks 110 ccm motor slet ikke mere er inden for det lovlige til gadekørsel, heller ikke som MC da den jo er typegodkendt og indregistreret som 50 ccm MC og bremseevnen er nok heller ikke god nok.
Brugeravatar
mriisj
Gummi rocker
Indlæg: 625
Tilmeldt: søn 10. nov 2013 11:10
Kontakt:

Re: nye kreidler motorblokke

Indlæg af mriisj »

Gentlemens nu skal vi jo huske at der ikke er nogle lommer i den sidste skjorte og vi skal have det så sjovt som muligt mens vi endnu kan :), det er nok det der gør at der er et marked for disse specielle dele hvilket jeg er meget begejstret for da jeg elsker at lave noget ud over det sædvanlige.

Jeg har et lidt ambivalent forhold til det der med at alt skal være originalt....Hvis Kreidler eksisterede i dag hvilke af deres dele var så outsourcet som mange af deres dele var dengang...........

Jeg er af den holdning at Kreidler nok er det bedste grundbyggesæt på markedet hvis man ønsker mere fart, holdbarhed og stabilitet fra en 50cc maskine fra den gang vi var unge.
Michael Jensen

MC: Kreidler RS 1968 Vulkan Rød
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Dansk
MC: Kreidler RS Elektronik 1975 Neon Gul Tysk
MC: Kreidler RS Elektronik 1979 Neon Grøn
MC: Kreidler RMC-S Elektronik 1979 (nyt projekt)
Knallert: Puch VZ50 Flagskib Vårgrøn
Knallert: Puch MS 50 (nyt projekt)
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3925
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: nye kreidler motorblokke

Indlæg af kreidlerhansen »

Kreidler havde sikkert lavet maskiner med 125ccm 4T-motor, i dag.

Jeg har det fint med uoriginale stumper. Det autentiske siger mig mere, og "dengang" var det en reelt mulighed at øge boringen til 46mm på de store cylindre. En dygtig maskinarbejder kunne (kan!) vel nok flytte sølen i en krumtap.

Men ligefrem at kreere en motorblok for at tillade en boring på 56mm og en slaglængde på 50mm, så man kan opnå 25HK eller mere til et stel dimensioneret efter i alt 245kg og en tophastighed på 90km/t? Det giver ikke mening for mit.
Så er jeg mere fristet til at bygge om til en Minarelli AM6 og "nøjes" med 80ccm og 20HK med vandkøling; her er 30HK endda opnåeligt uden varmeproblemerne fra en tyndgodset , fartvindkølet cylinder.

Jeg har just investeret i en 750ccm Moto Guzzi med 48HK til samme pris som sådan en motorombygning. :hihi
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Tuning"