Kreidler 4,8 Parma kit

Tuning og Racermaskiner - Alt som ikke vedrører lovlige knallerter.
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Nu har jeg målt min 44 mm cylinder og stemplerne, cyl. måler 43,985mm, meteor stemplet som fulgte med cylinderen måler, skørt 43,942, krone 43,89
Gol stemplet som støjer måler,skørt 43,922, krone 43,82
Gol stemplet er mindre og mere konisk, så nu skal jeg bare finde et andet stempel.
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af kreidlerhansen »

6/100mm er også til den grove side. Især når det er bestilt som værende et 43,95mm stempel.

Jeg skrotter GOL som leverandør, så nu er der udelukkende VHM at vælge mellem med korrekt kompressionshøjde - men ok, hellere 800kr+ for et stempel, som matcher tolerancen og rent faktisk holder 🤷🏻‍♂️ Det er første ballade med GOL for mit vedkommende. Ellers havde jeg ikke anbefalet dem.
Meteor er knap 1mm for lave og har for høj kuppel til 44mm boring ... og 40mm Meteor har for smalt skørt på indsugningssiden 👎🏻 40mm kan Vertex stadig fås, dog.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Pyt, det koster at have en hobby, det næste jeg smider ud bliver mine kopi PHBG til 300kr stk, kan du anbefale en god 21mm?
jeg leger videre med min 40mm cylinder indtil jeg finder et 44mm stempel.
forøvrigt var der godt med træk i min 44mm m Gol stempel, men hold da op hvor stemplet larmede.
Lige lidt billeder af ændringer på min 40mm cyl/top.
Vedhæftede filer
DSC00515.JPG
DSC00515.JPG (82.26 KiB) Vist 5749 gange
DSC00516.JPG
DSC00516.JPG (102.63 KiB) Vist 5749 gange
DSC00517.JPG
DSC00517.JPG (94.5 KiB) Vist 5749 gange
DSC00519.JPG
DSC00519.JPG (83.3 KiB) Vist 5749 gange
DSC00520.JPG
DSC00520.JPG (82.01 KiB) Vist 5749 gange
DSC00521.JPG
DSC00521.JPG (99.58 KiB) Vist 5749 gange
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Nu giver jeg snart op, jeg kører med cylinder/top som vist, PHBG 19mm, KTP 60 Touring, tænding 1mm før top, tomgangsdyse 42, hoved dyse 78-80-90
udst.port 23,2mm fra top 180gr.
skyl 31,4mm 122 gr. (tre porte)
ind. 154gr.
med 78-80 dyse trækker den dårligt, har et punkt den har svært ved at komme over, med 90 dyse trækker den bedre, men top/stempel soder fuldstændig til efter 5-10km, uanset dyse kan den ikke gå tomgang når den er varm, og er svær at starte, når jeg så får den igang står den og pludrer m fuld spjæld og få omdrejninger, karburatoren er en billig kopi PHBG, cylinderen er måske bearbejdet forkert? vil gerne høre hvad i mener
Steen
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Glemte at oplyse kompression som er 1:13 squisband 0.75mm
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Jeg tror min karburator er en 4 t. model, den har ikke en udskæring i strålerøret ind mod motoren, det betyder vel at nålen og spjældet skal skiftes ?
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Ud fra ovennævnte link, fremgår det tydeligt, at strålerør m huller er til 4 takts motorer, og de sidder i de billige kopi PHBG, det bliver man så ikke oplyst om.
Billedet viser strålerøret i min kopi 21mm (ses på billedet længere oppe)
Vedhæftede filer
DSC00525.JPG
DSC00525.JPG (64.48 KiB) Vist 5637 gange
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af 12V »

Jeg bruger ikke de uoriginale PHBG'er mere, jeg har aldrig kunne indstille dem til at gå 100% som jeg vil have dem, selv efter udskiftning af alt indmad til originale dellorto dele. Plus at den også bliver dyrere end en original når først de fleste dele er skiftet.

Hvis du køber original, skal du også skelne mellem 2T og 4T modellerne. Jeg har handlet en del ved Stein Dinse, de oplyser om det er 2T eller 4T:
https://www.stein-dinse.biz/index.php?c ... _2697_2698

Alternativ, de nye Polini CP karburatorer fungerer rigtig godt og er nemme at justere! https://www.jmpbdele.dk/21mm-carburateu ... choke.html

Du skriver dyse 78, 80 og 90 - dvs. du har ikke testet dyser mellem 80 og 90? Det er et stort spring.
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Tak for oplysningen, ja det er store spring, men har spildt min tid med en 4 T karburator (træls) uanset dysen, gik den alt for fed fra tomgang og et stykke op, jeg vil kikke på karburatorerne du anbefaler.
MVH Steen
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Polini ser spændende ud, men det ser ud til at tomg. og luftskrue sidder på den forkerte side, lidt bøvlet
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Polini dyserne starter ved str. 100 ? det kan måske ikke sammenlignes med PHBG, hvor 80 ofte er en middelstørrelse
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af 12V »

Ja det har jeg ikke lige været obs på, med justerings skruerne.

Dyse størrelserne er sammenlignelige med Dellorto, den kører med samme dyse som Keihin PWK. JMPB har fra 40 og op:
https://www.jmpbdele.dk/catalogsearch/r ... =polini+cp
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

tak, jeg havde tjekket dyser hos Speedline
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

de har jo også de små størrelser, fejl fra min side, inden jeg bestiller, har du prøvet den på Kreidler ? jeg tænker på om den går fri af motorblokken
har læst din tråd, hvor du den 12/5-2016 skriver "den går faktisk ikke ret godt" har du fået den til at køre?
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af 12V »

Nej ikke på kreidler, og ja det kan godt være at svømmerhuset stikker for dybt!

Ja nu kører den perfekt, jeg havde også fået fat i en 4T model, dog original. Har skiftet til 2T strålerør og forstøver. Og så skulle den lige have luftdyserne ud under sædet, der sad nogle snævre modeller, sandsynligvis fordi min oprindelig er en 3G? Det gav et pift over hele linjen og jeg kunne dyse lidt op. Med de små dyser føltes den lidt tøvende/tilsnøret.
Har kørt 600 km touring sidste år på en forlænget weekend, den spiller bare ved alle gasstillinger.
Det er i øvrigt en 19,5 mm jeg har monteret, der var ikke meget større hul i min studs, og det var endda efter timer med dremlen.
Steen T
Stor knallert
Indlæg: 164
Tilmeldt: tors 10. sep 2020 21:00
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af Steen T »

Godt at høre, at den går godt, tror jeg bestiller en polini imorgen, jeg kan altid lave en afstandsstykke til manifolden så den hæves hvis det bliver nødvendigt,
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Kreidler 4,8 Parma kit

Indlæg af kreidlerhansen »

Jeg har læst flere positive tilkendegivelser på de hollandske sider vedr. Polinis CP-serie, og den burde gå fri af blokken.

4T Dellorto leveres mig bekendt også med en tungere svømmer, hvilket forstærker effekten af de ekstra perforeringer i dyserøret. Derfor skal mam være opmærksom, når man køber enten kopier eller brugt, for man ved ikke, hvad man får hjem.
Jeg er glad for min Dellorto, men en del af mig ér fristet til at prøve en Polini.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Besvar

Tilbage til "Tuning"