yamaha dt 50 ac årgang `91

Her kan du poste billeder af specielle FS1'ere,
Hvis du har fået billederne af en anden kendt ejer, så skriv lige en notits om hvem der evt. ejer billedet/maskinen.
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... jeg vil sælge eller bytte denne dejlige yamaha dt 50 ccm luftkølet model... der mangler sidedæksler, lyddæmper, batteri, vindfangsskjolde under tank, gaskabel, kæde og tandhjul ellers hel og sund... der medfølger en hel komplet motor til reserve... jeg tror den er ude at køre for under en tusse... jeg har ikke rodet med den, så man køber det man ser... hvis den ikke er solgt eller byttet væk iløbet af meget kort tid, laver jeg den selv...
jeg vil bytte med følgende stumper: ny eller brugt yamaha fs1 `76 dx forgaffel som er perfekt og fejlfri, `76 tank + sidedæksler, fejlfri `76 bagsvinger, original kædeskærm ( skal være god som ny ), `perfekt og iorden `76 bremsekaliber...
prisen for yamaha dt 50 eren er 2500 kr... kan ikke sendes så skal afhentes i køge... selv om prisen på `76 stumperne skulle være mere eller mindre, må vi bare blande nogle penge ind i det... ps. den løse komplette motor sælges ikke alene... husk som altid at skrive her i tråden - privat meddelelser er kun til adresser, kontonumre og telefonnumre... hilsen claus olieklud...
Vedhæftede filer
DSC00301.JPG
DSC00301.JPG (70.53 KiB) Vist 10624 gange
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af olebole »

Hej Claus ! Er den Dansk ? Er det en 45km ? Det er jo vigtigt at vide . Ville jeg mene :wink: Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej... den kan da umuligt være en 45 knallert - de var vel ikke opfundet i `91 ??? hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

er den en vej mc..eller en crosser til bane..???
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej... det er nogle gode spørgsmål i stiller... dette står på typepladen: MBK industies - saint quentin - france - 290 kg - type 3MN - stelnr z-1-nr-3mn-040322... jeg har ingen registreringsattest... jeg vil ikke mene det er en crosser da den har horn, speedometer, blinklys, batteri, stoplys, alm lys og tændingslås... måske den kan inregistreres - måske det bare er legetøj... kom gerne med et bud på hvad det er for en størrelse... den har skivebremse og forgaflen virker lidt kraftigere og længere end andre tilsvarende jeg har set... tanken er også dybere og af metal - læg også mærke til hvordan sædet går op af tanken... jeg har læst at de sene modeller af den luftkølede type kunne havde 6 gear, men extramotoren har ihvertfald kun 5 gear - jeg har ikke talt gearne på den motor der sidder i stellet, men forventer kun 5 gear... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Kai »

Den er vel hentet hertil fra Tyskland eller Sverige hvor den er godkendt som knallert.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej... hvis man kan tage en udenlandsk yamaha fs1 og lade registrere som motorcykel, så burde man vel også kunne med denne eller hvad ??? jeg er ikke helt med på hvorfor strynboen mener at hans dtèr ikke skulle kunne registreres, men det er vel samme situation som med denne her ??? hilsen olieklud...
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af olebole »

Hvis man skal bruge den til at indregistere (som mc ) skal man have papierne på den fra det pågællende land . Man skal kunne bevise at den ikke er stjålet med dem . Den kommer fra udlandet og er ikke godkendt til de danske veje !! Altså kun til mark ræs efter min mening. Det er ikke for at gøre dig ked af det :? Men jeg syntes det er vigtigt at man fortæller og undersøger tingene når man sætter en udenlansk knallert til salg . Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej olebole... jammen jeg fortæller såment også alt hvad jeg ved om den... nu har jeg skrevet alt det der står på typepladen incl. stelnummer - det ihuggede nummer i stellet er selvfølgelig identisk med nummeret på typepladen... det kunne da godt være at jeg skulle undersøge/spørge til hvad muligheden er for at få en registreringsattest på den, og selvfølgelig betale den afgift der evt. er forbundet med import af udenlandsk knallert/motorcykel... der er jo flere her på forum som har fået motorcykelnummerplade på deres knallert dansk som udenlandsk, så hvad skulle kunne hindre det i dette tilfælde ??? en yamaha dt 50 er jo anerkendt over hele verden som en der kan køre stærkt og er solid med kraftige bremser - den vejer vistnok 102 kg, og jeg tror den er identisk med en dt 125 ccm... ps skriv gerne hvad der skal til eller hvad der skulle forhindre overstående... skriv også gerne hvis i kender et exempel på en yamaha dt 50 som er blevet indregistreret som mc... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

hej claus du er ikke kendt for at skjule noget..og gør det heller ikke her..min dt"er..er en demo export model som bukkehave i svendborg havde stående som demo model..der var ikke skyggen af papire på den..bare at skaffe dokumeantation på årgang hk diverse lys og elsystem osv..gjorde at jeg købte en doner som jeg tog stellet fra...
hvis den er dansk er der en stor typeplade på kronrøret ..udover stel nummeret..med en hulens masse numre på..det var forskellen på mine stel
..men den kan da blive en fin yamaha crosser..til prisen..en fin størelse for begundere ..et stort stel med en lidt lille men holdbar motor..den holder længre end cross motore..da off road som regel yder det halve af cross motore..min er en 6 gear
men de gamle typer motore er 5 gear..spørg jan..næbo han er inde i de små mc motore...alså ikke fysisk... :shock:

det du mangler er papirene..og den reg att,,eller hvad det hedder...toldsynet vil have dokumeatision på at den har været synet og godkendt..det er altid et problem på de maskiner,,at de har været handlet og papirene er væk
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

tror at 125 er større i stel og forgaffel...men du har ret i at de er driftsikre og lette at få dele til
Vedhæftede filer
nye dt-250.jpg
nye dt-250.jpg (54.42 KiB) Vist 10428 gange
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Morten - Webmaster »

olebole skrev:Hvis man skal bruge den til at indregistere (som mc ) skal man have papierne på den fra det pågællende land . Man skal kunne bevise at den ikke er stjålet med dem . Den kommer fra udlandet og er ikke godkendt til de danske veje !! Altså kun til mark ræs efter min mening. Det er ikke for at gøre dig ked af det :? Men jeg syntes det er vigtigt at man fortæller og undersøger tingene når man sætter en udenlansk knallert til salg . Mvh. Ole
Jeg havde da ingen papirer på min fs1 mc, jo tekniske data på engelsk, en underskrift på en lap papir fra en som erklærede at jeg havde købt den af ham. og så lidt billeder og sådan.

Jeg forstår heller ikke hvorfor folk siger at en veteran hvor der ikke er papirer til fordi de er bortkommet ikke er noget værd andet end som donor, man kan da rekvirere en ny reg attest fordi den gamle er bortkommet.
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

ja men det kræver en underskrift af tidl ejer..som skriver under på at den er bortkommet...
det er en attest for bortkommet reg att..på tro og love..så du laver doku falsk hvis du selv skriver under...har tjekket det..
min søster er på motor kontoret..så jeg må ikke snyde med noget
jeg siger ikke at man ikke kan,,,men at man ikke må... :hihi...men der er da ingen reg att på en knallert..det er det vi taler om her...at du har en købe kontrakt er nok til en knallert
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Morten - Webmaster »

strynboen skrev:ja men det kræver en underskrift af tidl ejer..som skriver under på at den er bortkommet...
det er en attest for bortkommet reg att..på tro og love..så du laver doku falsk hvis du selv skriver under...har tjekket det..
min søster er på motor kontoret..så jeg må ikke snyde med noget
jeg siger ikke at man ikke kan,,,men at man ikke må... :hihi...men der er da ingen reg att på en knallert..det er det vi taler om her...at du har en købe kontrakt er nok til en knallert
Men hvis bilen / mc'en er solgt og købt flere gange, så er det jo ikke så nemt... HVIS den har har været registreret i DK efter 1958 så kan motorkontoret finde den på stelnummeret. hvis ikke den tidligere har været registreret skal man blot betale afgift ( ca 0 kroner for min Motobecane 125cc scooter fra 58)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
olebole
Gummi rocker
Indlæg: 913
Tilmeldt: tirs 2. sep 2008 13:02
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af olebole »

Hej Morten . Jeg købte en tysk fs1. af en her på forum . Jeg købte den fordi jeg ville have den som lille mc. Da vi undersøgte hvad vi skulle gøre , fik vi af vide at man skulle bruge de tyske papirer :? Det ville jo være et kæmpe arb. at fremskaffe dem og det skulle foregå på tysk :(
Men hvis du er sikker på at man kan nøjes med et stykke papir fra sælger på at han har solgt den vil jeg prøve det. :D Det er rigtigt hvad du siger Morten Ang. Hvis det er en " Dansk " mc. er det ikke noget problem at få en ny reg.atest . ( unskyld vi bruger din tråd Claus) Men så holder vi den varm :wink:
Mvh. Ole
Yamaha fs1. 2gear Årg. (Match)
Yamaha Fs1. 4Gear Årg.77 Dx.(Match)
Yamaha Fs1. 4gear Årg.76 Dx.(Renovere)
Yamaha fs1. 4gear Årg.75 K1.(Match)
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Morten - Webmaster »

olebole skrev:Hej Morten . Jeg købte en tysk fs1. af en her på forum . Jeg købte den fordi jeg ville have den som lille mc. Da vi undersøgte hvad vi skulle gøre , fik vi af vide at man skulle bruge de tyske papirer :? Det ville jo være et kæmpe arb. at fremskaffe dem og det skulle foregå på tysk :(
Men hvis du er sikker på at man kan nøjes med et stykke papir fra sælger på at han har solgt den vil jeg prøve det. :D Det er rigtigt hvad du siger Morten Ang. Hvis det er en " Dansk " mc. er det ikke noget problem at få en ny reg.atest . ( unskyld vi bruger din tråd Claus) Men så holder vi den varm :wink:
Mvh. Ole
Bare undlad at sige den er tysk !
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej... det glæder mig strynbo at du siger det med typepladen på kronrøret fordi det er netop der den sidder... jeg læste lidt imorges om at syne knallerter til mc, og der stod blot at man skulle havde en kvittering fra køber, og at knallerten skulle leve op til de kvaliteter som skal til for det kan blive en motorcykel... dvs at en puch maxi og en vespa ciao samt en velo jo af gode grunde ikke kan blive til en motorcykel... nu fik jeg ikke lige en købskontrakt med af ham jeg købte yamahaen af, men det er en lokal jeg kender godt, så det er vel bare at se at få lavet en købskvittering... jeg har idag skilt knallerten lidt ad fordi jeg har besluttet at beholde den selv... jeg har tænkt mig at prøve at få en tilladelse til at køre den til syn, mest fordi jeg finder det spændende at prøve grænser af, og også fordi den ikke er godkendt til offenlig vej uden motorcykel nummerplade... jeg kan forstå at det er lettest at henholde sig til at den er dansk ??? når der ikke ligefrem er et dk mærke i den er det måske et problem ??? jeg har selvfølgelig læst her i forum hvordan i andre har gjort i forbindelse med at syne knallerter til mc, men jeg modtager meget gerne råd om rækkefølgen - jeg kan forstå det er toldkontoret først ???
da knalleten ikke er til salg mere, og den faktisk allerede står lidt forkert placeret, idet den skulle stå under knallerter til salg, vil jeg høre om det er muligt at flytte tråden til renoveringer ??? det gør ikke noget for mig hvis det er hele tråden som den startede der bliver flyttet... overskriften (emnet) passer vel stadig meget godt... hilsen claus olieklud...
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af Morten - Webmaster »

flyttet ;o)
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af strynboen »

det lyder rigtig sjovt..ja man skal da prøve..den er da rigtig lækker..og der er nok meget potentiale til en god topfart i den motor..
er den forøvrigt 6 eller 12 volt batteri??..mine er forskelige 125 er 6 volt og 175 som doneren er er 12 volt..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: yamaha dt 50 ac årgang `91

Indlæg af claus olieklud »

hej strynbo... batteriet mangler, men ville gætte på 6 volt... det er vel bare at pille pæren ud af forlygten og se... svinghjulet ligner ligsom et fs1 svinghjul, men den er med cdi... jeg skal nok fortælle om den under vejs... jeg er inde på at det er samme stel som dine, men er selvføgelig ikke sikker... jeg har læst at den vejer 102 kg... jeg mangler sideskjolde og de skjolde der sidder under siden af tanken - det er nok dyrt at købe fra nyt, men der må da ligge masser af brugt rundt omkring... hilsen claus olieklud...
Besvar

Tilbage til "Billeder af Specials"