Spørgsmål om renovering af bremsekaliber

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
NielsT
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 5. aug 2020 13:33
Kontakt:

Spørgsmål om renovering af bremsekaliber

Indlæg af NielsT »

Hej alle

Håber der er nogle af jer kloge hoveder der kan hjælpe mig med nedenstående spørgsmål. Situationen er den at jeg er igang med at renoverer det originale skivebremse sæt til min DX'er fra 79. Spørgsmålene er som følger,

1- Da jeg ikke kunne skrue bremesrøret af kaliberen, er jeg blevet nød til at skære og bore ud, dog med en 7 mm. spørgsmålet er så. Hvis jeg skal skære det oprindelige gevind igen, hvilken snittap skal jeg så bruge?

2- I bunden af udboringen sidder der - hvad der ligner - en lille kobber spids/rør. Hvad gør man ved den? Skal den bores ud og erstattes?

3 - Stemplet er groet fast, så fast at jeg ikke kan bruge trykluft, selvom det har stået i blød i rustløsner. Hvad er den bedste metode til at få det fri

4 - Mit håndtag ved hovedcylinderen (mastercylinderen) kom med en stump knækket sidespejl i. Nogen af jer der ved hvilken snittap jeg skal bruge her?

Mvh Niels
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Spørgsmål om renovering af bremsekaliber

Indlæg af Jensmc »

1. Gevindet er M10 x 1.
2. Du skal IKKE bore videre. Det i bunden er en del at tætningen mellem bremserør og kaliber.
3. Hvis du havde spurgt inden udboringen af bremseniplen, kunne du måske have presset det ud med bremsecylinderen. Men det er jo for sent nu.
4. 10 x 1,25 links.

Hvis nogen er af anden mening mht. gevinder, så skriv endelig. F.eks kan det være svært at se forskel på 10 x 1 og 1/8" rørgevind.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
NielsT
Helt ny i flokken
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 5. aug 2020 13:33
Kontakt:

Re: Spørgsmål om renovering af bremsekaliber

Indlæg af NielsT »

Tak for svar Jens, det prøver jeg at arbejde videre med.
Brugeravatar
knallert
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1584
Tilmeldt: tors 5. dec 2013 20:48
Kontakt:

Re: Spørgsmål om renovering af bremsekaliber

Indlæg af knallert »

hvis du kan montere en smørenippel til fedtsprøjte i caliberen..er det ret let at presse stemplet ud...det er den sikreste metode
strynboen på test profil
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"