Kobling igen.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Dewil »

Passer tolerance-mærkerne burde det jo køre lydløst........ det gør det dog sjældent. Dele som intet har sagt i en blok kan komme til at sige lidt så snart det flyttes rundt på selvom det er samme stumper. Har hos Johnny været med til at skifte et præmærhjul da det hylede bare i tomgang. Tog et tilfældigt brugt fra kassen som jeg synes så hæderligt ud og hvor spillerummet virkede rimeligt (rent gætværk naturligvis) men den holdt helt op med at hyle bagefter.... (blind høne finder også korn).. :hihi Vi havde blot håbet at lyden blev reduceret. Om lyden bliver mindre med tiden er vel realistisk at tro på, men det kræver nok endda nogen kilometer, jeg aner det ikke desværre. Men med de kilometer vi kører, vil jeg bare prøve at reducere lyden hvis det er muligt.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Genoptager lige denne igen..

Har nu fået motor på igen, ny kæde og nyt koblingsskjold med RD50 snegl, tak til Claus for det..

Baghjul kører selvfølgelig rundt uden problemer i frigear, drejer motor med rundt når den er i gear..
Så kobling tager fint fat.. Men når jeg så kobler ud, så syntes jeg der er meget modstand på baghjul? Den drejer dog ikke motor med rundt..

Hvor meget modstand skal der være og ikke være?
Kobling er ny, skal den evt køres til?

Kan ikke huske dette fra da jeg var dreng..

Edit: den laver samme nummer med et gammel skjold med fs1 snegl jeg har liggende, så "problemet" er ikke RD50 sneglen..
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af 12V »

Den kan sagtens bide en del efter en nysamling. Pladerne klistrer ret godt sammen når det hele er koldt, især ved nye plader.

Prøv og vent med at gøre andet indtil du har haft den ude at køre og finjusteret håndtaget/kablet.
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Okay, tak :-)
Var lige ved at blive bange for at det hed forfra igen :-\
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Kai »

Hvis du med startet motor, kan koble ud og sætte den i 1'ste gear uden det siger KLONK! og tilbage til frigear igen, så er der nok ingen problemer :)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

En hurtig og kort opdatering: Det virker!! :(y)

Ingen "klonk" lyde, blot en tilkobling og det virker perfekt..
Tak for alle råd og et super forum!! :D :bravo
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Dewil »

Godt at høre.. :P
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af SigSauer »

Giv lige lyd fra dig, når du har kørt et stykke tid med RD50 sneglen, og giv en status.
Jeg har et fuldstændig udslidt originalt koblingsskjold, så det kunne jo være jeg skulle lave en til mig selv også.
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Dewil »

Henriks F5B kører med et konverteret skjold og det kører perfekt, så det er forbudt at smide at originalt skjold ud... :(y)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:28, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

SigSauer skrev:Giv lige lyd fra dig, når du har kørt et stykke tid med RD50 sneglen, og giv en status.
Jeg har et fuldstændig udslidt originalt koblingsskjold, så det kunne jo være jeg skulle lave en til mig selv også.
Giver gerne lyd fra mig, men rent kvalitets mæssigt, så tror jeg på at det er bedre end måden fs1 sneglen er lavet.. Det vildeste jeg skal skifte nogen sinde er jo den RD50 snegl, aldrig nyt skjold..

Tror måske jeg har fået en mere fast kobling, og tror der er mere kraft i RD'en den trykker også koblings pinden 1mm længere ind, ved dog ikke hvad det sidste har at sige i længden..
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Knud »

.
Senest rettet af Knud fre 13. feb 2015 14:28, rettet i alt 1 gang.
:mrgreen:
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Kobling igen.

Indlæg af Phycopat »

Var også bange for pladsen da jeg opdagede at den blev trykket den smule længere ind, dog har jeg været i gang med at måle på pladsen, og der er "nok" at tage af :-) og hellere ingen grimme lyde når koblingen bruges med tændt motor, var det første der blev testet og gennem gået :-)

Nu ved jeg af gode grunde ikke hvordan en ny snegl og skjold føles med fs1 snegl, men den gamle jeg har liggende føles meget "let og slatten" i forhold til hvad jeg har nu..
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"