Min FS1 giver mig grå hår.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Min FS1 giver mig grå hår.

Indlæg af 12V »

Hvor meget tryk skal en sund FS1 motor kunne producere? Jeg tænker på et std. cylinderkit uden noget højkomprimeret topstykke eller lign.

Jeg kører med et originalt 2RU kit, også stemplet er original. Sættet skulle kun have kørt 6.000 km hvis jeg husker ret. Den måler kun 6 Bar på driftsvarm motor. Synes det lyder af meget lidt. Det er også ret nemt at træde kickstarteren. Min Ciao f.eks. laver over 9 Bar, men den har svjh. også en højere kompressionsforhold.

Den er helt tæt omkring pakningerne osv.

Nogen der har data på deres motorer?
Senest rettet af 12V tirs 30. jul 2013 01:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af Dewil »

Ved ikke hvad tryk den skal kunne lave, men kickstarteren skal bære ret hård at betjene med hånden. Og har du forrøret afmonteret skal man kunne høre tydelige "pop.. pop.. pop" fra udstødningsporten.
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af 12V »

Grunden til jeg spørger er fordi jeg har problemer med at få den til at gå ordentlig, jeg har fejlsøgt og justeret i tre dage nu.

Opsætningen er:

Original komplet 2RU cylinder, stempel og topstykke.
Motor renoveret med nye lejer, pakninger og gode simmeringe.
Lige p.t. Luhac 5,3 HK udstødning (std. 28 mm kommer næste uge).
6,5 mm indsugningsplade med original membran der virker perfekt.
3E9 luftfilter, det lille plastik filter.
10 mm original mikuni karburator med alt indmad som en std. dansk model skal have.

Har haft olie skjoldet af igen, tjekket simmeringe, pakning omkring membran tilslutningen, samlet det hele igen og brugt flydende pakning sammen med den almindelige for at være 100% sikker på tæthed. Har også slebet alt plan, især omkring indsugningspladen, så den ligger helt flad mod blokken. Også der har jeg brugt lidt flydende pakning for at være helt sikkert. Har også tjekket simmeringen i tændingssiden, alt er i bedste orden.

Tændningen er stilt til 0,35 mm, gnister og starter fint.

Problemet er så, at den opfører sig somom den går for magert. Jeg er oppe på en 125 dyse for at den kører rent ved bundgas uden firetaktning. Den vil ikke holde en lav stabil tomgang, falder langsomt ned i omdrejninger efter kørsel. Har justeret nål og luftskrue i alle tænkelige positioner. Jeg kunne sikkert bore tomgangsdysen langsomt op indtil tomgangen er fikset, men noget siger mig at der er noget helt galt siden de skal være så meget større.
Når jeg har kørt et stykke tid med bundgas, bremser ned til stilstand og så vil køre afsted igen firetakter den lige 1-2 sekunder inden den trækker rent afsted igen. En mindre hoveddyse hjælper lidt på dette, men så går den til gengæld for mager på toppen. Nål og luftskrue ændrer heller ikke noget på det.

Er godtnok tømt for ideer lige nu.. Det var så her jeg testede kompressionen, kunne være rart at vide hvad andre måler. Tror lige jeg smutter ud til min makker der har en velkørende lovlig FS1.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af 12V »

Fik målt min makkers kompression, han kører med et helt std. cylinderkit fra T-Hansen. Maskinen kører godt og laver 7 Bar tryk på varm motor.

Fik tjekket mit 2RU kit, cylinder og stempel ser fine ud, jeg måler dem lige for en sikkerheds skyld i morgen på arbejdet. Stempelringene var dog klar til at blive skiftet, den ene har et gab på 1 mm, den anden 0,6 mm. Jeg havde monteret den med mindst i toppen.

Om dette er mit problem, jeg aner det ikke. Prøvede i en hurtig test at smide et nyt 43 mm kit på som jeg havde liggende. Der stod den fint i tomgang også efter en kort køretur.

Men føler stadig at den kræver en for stor dyse :evil:

Har prøvet at sætte lidt tryk på gearkassen gennem overløbet mens jeg havde øret i krumtapshuset, ingen lyd overhovedet og når jeg slap trykket pustede overtrykket ud af overløbsslangen igen. Tændingssiden har jeg jo tjekket og den ser fin ud, ingen lækage fra simmeringen.

Ser lige hvad der sker når jeg har fikset cylinder kittet, ellers er jeg godtnok blank for ideér. Har endda renset karburatoren en ekstra gang i ultralydsrenseren, pustet alt igennem og checket alt indmad op imod Niels Fups fine guide. Alt er i bedste orden!

Nogen der ved 3E9 luftfilteret som jeg har lukker mere luft igennem i forhold til det lille runde i metal? Denne type: http://i1.ytimg.com/vi/AjGJ1dh5gRY/hqdefault.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ville jo forklare noget af det.
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af 12V »

Udnyttede lige et edb problem på arbejdet til at tage cylinder og stempel med på arbejde i de sene nattetimer. Har ca. 0,06 mm slør mellem stempel og cylinder, tror jeg prøvet et sæt nye stempelringe i første omgang. Det er jo kun 1 HK motoren har, og en kopicylinder har sikkert værre tolerancer.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af Knud »

12V skrev:Udnyttede lige et edb problem på arbejdet til at tage cylinder og stempel med på arbejde i de sene nattetimer. Har ca. 0,06 mm slør mellem stempel og cylinder, tror jeg prøvet et sæt nye stempelringe i første omgang. Det er jo kun 1 HK motoren har, og en kopicylinder har sikkert værre tolerancer.
En ny cylinder+ stempel bør have 3.5/100 - 4/100 mm, som jeg er blevet fortalt. Ved 7/100 skal den have næste størrelse stempel.
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af 12V »

Ja, den er nok ved at være tæt på. Kunne ikke selv finde grænseværdien, kun de anbefalede 0,35-0,40 slør i mine Yamaha dokumenter. Og så en tilladt ovalitet på 0,05 mm inden overstørrelse stempel.

Men nu ved jeg heller ikke hvor god min måling er, tog og testede målegrejet op mod sådan nogle test emner der ligger i kassen for værktøjet og de passede meget godt. Så jeg tror jeg har målt rimelig præcis. Det var faktisk stemplet der var slidt mest i forhold til org. målet. Har målt med to punkts indvendig måler forskellige steder, og stemplet med micrometerskrue 10 mm fra bunden i samme retning som udstødningsporten.

En let honing og så et 39,97 mm stempel ville sikkert også være god. Har set TH har sådan et, men om deres mål så holder - det gør de i hvert fald ikke til Maxi. Og så raller de bare for meget deres stempler/stempelringe.

Yamaha anbefaler i øvrigt 0,15-0,35 mm stempelrings gab - så der er jeg også noget over med 0,6 - 1,0 :wink:
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af Knud »

12V skrev:Ja, den er nok ved at være tæt på. Kunne ikke selv finde grænseværdien, kun de anbefalede 0,35-0,40 slør i mine Yamaha dokumenter. Og så en tilladt ovalitet på 0,05 mm inden overstørrelse stempel.

Men nu ved jeg heller ikke hvor god min måling er, tog og testede målegrejet op mod sådan nogle test emner der ligger i kassen for værktøjet og de passede meget godt. Så jeg tror jeg har målt rimelig præcis. Det var faktisk stemplet der var slidt mest i forhold til org. målet. Har målt med to punkts indvendig måler forskellige steder, og stemplet med micrometerskrue 10 mm fra bunden i samme retning som udstødningsporten.

En let honing og så et 39,97 mm stempel ville sikkert også være god. Har set TH har sådan et, men om deres mål så holder - det gør de i hvert fald ikke til Maxi. Og så raller de bare for meget deres stempler/stempelringe.

Yamaha anbefaler i øvrigt 0,15-0,35 mm stempelrings gab - så der er jeg også noget over med 0,6 - 1,0 :wink:
Thansens stempler er generelt til den tynde side aka for små, jeg lavede det samme stunt med den uoriginale til min chrom FS1 (se evt tråden) og fandt at Thansens 40.000 mm stempel passede fint efter en let honing, jeg målte med spærre mål og en kalibreret micrometer skrue og landede på 0.36- 0.37 mm, så lidt rask/rå tilkørsel skal jeg nok regne med (uden at voldtage den) og så bliver jeg jo hele tiden klogere... :P og senest med valget af olie type/mængde
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af 12V »

Deprimerende!

Jeg kan bare ikke finde fejlen.

Ting jeg har prøvet gennem den sidste tid.

Nye stempelringe så ring gabet er super nu, kompressionen er på knap 7 bar.
Prøvet mere med et andet cylinderkit, når først den er kørt varm gør den det samme.
Checket simmering i tændingsside igen.
Renset karburator i ultralydsrenser igen og blæst igennem, checket alle stumper for nummer og den er helt som den skal være på en dansk FS1.
Monteret 110'er dyse igen (original).
Brugt en vandforstøver i alle samlinger for at finde utætheder, ingen ændringer på tomgangen.
Skiftet til en anden org. tændspole, ingen forskel.
Ingen gnist mellem platinerne mere efter jeg for lang tid siden skiftede kondensator.
Checket platinafstand.
Checket billeder for at se hvor meget flydende pakning jeg har påført mellem blokdelene. Synes selv det er en fornuftig mængde, der var også en fin pølse at se hele vejen rundt i samlingen inde i krumtapshuset.
Testet forskellige tændrør, ingen forskel - jeg fortsætter med det champion jeg altid har haft i L86C.
Skiftet Luhac 5,3 udstødning til en std. udstødning fra Benny.

Den kører bare ikke med en 110'er dyse, når først den er varm går den meget mager så jeg skal trække chokeren. Tomgangen falder langsomt ned i omdrejninger og kan ikke holde sig i gang ved lave omdrejninger.

Med en ca. 125'er dyse kører den fint ved bundgas også over lange stræk, men det kniber stadig med tomgang og gas givning efter nogle sekunders tomgang. Ikke slemt, men ikke så fint som min makkers som jeg har været med til at renovere.

Jeg er den opfattelse at den bare SKAL køre rimelig fint med 110'er dyse. Det er derfor jeg ikke bare kører med større hoveddyse, og borer tomgangsdysen op - der er en fejl et sted. Jeg har i øvrigt fundet karburator data for en 3E9, og de kører også med 25'er dyse med dette filter.

Jeg er meget taknemmelig for et hvert forslag på hvad det kan være, bare kom med det selvom i måske er langt ude :)

Er der ingen der har oplevet noget lign?
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Carsten og forståelig med fustrationen.

Min første tanke er: Kan karburatoren være defekt ? Jeg har netop brugt mange timer på en 16 mm Mukuni, som jeg havde fundet gemmerne i løsdele og fået suppleret til komplet tilstand. Men den voldte problemer og lang om længe fandt jeg en næsten usynlig revne i huset, som sikkert forårsagede falsk luft inden i. Men den opførte sig IKKE som du beskriver, men alligevel....
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af Dewil »

Jeg tror ikke at du skal stirre dig blind på den 110 dyse. Brændstofbehovet kan ændres blot ved at gå fra gammel til ny type krumtap, eller selvfølgelig når man går og i stempelstørrelse efter boring/honing..
En fejl jeg har haft (og andre også har haft) er indsugningsplader der må være blevet slidt med tiden, resultatet er i al fald at selvom karburatoren er spændt helt fast, så kan man forsigtigt vippe den fra side til side. Ved den fejl vil motoren få en anelse falsk luft hvilket bl.a kan gøre at den som du beskriver daler langsomt ned i omdrejninger... har oplevet en "vipper" på en studs der målte 19,84 mm, men som sad fint stramt på en 19,94 mm... :?
Det eneste der får motoren til at ændre omdrejninger er mængden af luft der ryger ind hvilket kun bør reguleret på gasspjældet. Alle oplevelser hvor omdrejningerne ikke styres forholdsvis kontant via gasspjældet vil højst sandsynligt relatere til falsk luft.
Så opsumering; giv den den dyse hvor den arbejder bedst, kontroller at karburatoren ikke vipper eller har en revne hvor den spændes fast (er set før)..... giv ikke op.. :(y)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af 12V »

Tak for svarene!

Jeg har lige undersøgt karburatoren med en kraftig lommelygte, kan ikke finde nogen revner. Men jeg vil lige låne min makkers karburator for at se om der er en forskel. Kan jo være et eller andet indvendig som skjuler sig.
Plastik bøsningen måler 19,85 uden at være spændt og studsen på indsugningspladen er 19,90. Hvis den spændes kan den ikke dreje eller rokkes i nogen retning.

Sjovt du nævner krumtappen, jeg har en 2-gears monteret.

Håber snart min makker kommer hjem fra ferie så jeg kan bytte dele frem og tilbage. Vi kører på knallertferie d. 8.8, har godtnok et par andre knallerter klar, men det ville da være et stort nederlag for mig :wink:
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af SigSauer »

12V skrev:Jeg har lige undersøgt karburatoren med en kraftig lommelygte, kan ikke finde nogen revner.
Jeg kan anbefale Rocols Revnefinder http://www.rocol.dk/flawfinder.asp. Det virker helt fortrinligt. Vi bruger det på arbejde til bl.a. at søge efter revner i bundstykker til USP pistol, og piber til tungt maskingevær. Det duer...
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af 12V »

Det ser ret avanceret ud det revnefinder! Går ud fra man skal have alle fire, mon ikke det er dyrt?

---

Noget andet, hvor tæt skal den være omkring slanger og kabler i de gummi afdækninger. Især omkring benzinslangen er den lant fra tæt. Synes dog ikke at det ændrer noget at klemme omkring det med en finger. Er den helt stram omkring slanger etc. fra fabrikken?
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af Dewil »

Der er ingen af slangerne som ved at være utætte vil kunne påvirke motorgangen..... medmindre at benzinen pisser ud naturligvis..
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: FS1 kompression?

Indlæg af SigSauer »

12V skrev:Det ser ret avanceret ud det revnefinder! Går ud fra man skal have alle fire, mon ikke det er dyrt?
Nej, kun nr. 1 - 3. Nr. 4 er lækagesøger
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Min FS1 giver mig grå hår.

Indlæg af 12V »

Fik prøvet min makkers 10 mm Mikuni i dag, som også er helt sat op efter fabriksspecifikationer hele vejen igennem. Det hjalp meget til min store forundring. Den stod ret godt i tomgang, kunne sagtens stå flere minutter i tomgang med samme lave omdrejninger. Med min gik den lige så stille ud.
Bundgas kørsel gik også ret godt, med en 110'er dyse kørte den en lille smule mager, men kørbar.

I min har jeg p.t. en 115 dyse, og tomgangsdysen er godt boret op. Og med den på skal jeg trække chokeren for overhovedet at kunne køre bundgas!

Jeg tror fejlen ligger enten gemt et sted i karburatoren i form af en flænge eller lign som jeg ikke kan se, eller i nylonbøsningen. Min makkers går stramt på min indsugningsplade selvom den ikke er spændt. Den skal drejes frem og tilbage for at komme i bund, min ryger lige på. Min er godtnok helt fast når den spændes, men jeg fornemmer at den må være en bette smule utæt.

Jeg har en 13'er Mikuni liggende hvor bøsningen går stram, findes der nogen måde at hive den ud uden at skade den? Jeg har prøvet at varme karburatoren op, men den sidder meget fast, og jeg kan ikke få fat nogle steder. Har i et super tip?

Den laver dog samme mærkelige nummer med min makkers karburator, står jeg nogle sekunder i tomgang, f.eks. 10 sekunder. Og så vil køre afsted, firetakter den en hel del inden den så kører rent op til max. omdrejninger. Og det kan jeg ikke begribe, nu hvor den ellers virker til at gå for mager alle andre steder.

Har også monteret en tykkere benzinslange, så den sidder stramt i luftfilter gummiet - men ikke testet med min makkers karburator endnu.

Så lidt optimistisk er jeg da blevet igen.

Hvis nu alt går galt (den skal snart på 600 km tur), virker T-Hansens 10 mm karburator? De har nemlig en på lager 14 km herfra og så havde jeg god tid til de sidste finjusteringer.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 giver mig grå hår.

Indlæg af Knud »

Jeg er meget lidt optimistisk mht. TH-s karburatorer - jeg kunne måske fristes til at tro at der er utæthed mellem blokdelene, nu du har været alle andre steder med flydende pakning og tætning generelt - hvis du kunne sætte lufttryk på gearkassen ville dette kunne afsløre en mulig utæthed mellem gearkasse og krumtaphus - min chrom FS1er blev helt "olietørstig" efter den fik tun på (og det deraf følgende kraftigere sug) og dette skyldtes defekte pakdåser og manglende tætning mellem gearkasse og krumtaphus, der var ingen flydende pakning mellem blokdelene og man bør altså bruge benzinfast flydende pakning under samlingen af motoren også ved membranhusets omgivelser - min FS1er kunne dog mærkeligt godt køre (endda ret så godt, trods løse lejer o.a. skrammel der var stoppet i motoren) og havde fin gas respons, men gearkasse olien løb ud af udstødningen og det svinede bare så meget at jeg var nød til at hovedrenovere motoren.
:mrgreen:
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: Min FS1 giver mig grå hår.

Indlæg af 12V »

Det er også samlingen mellem blokdelene jeg hele tiden har været nervøs for. Fordi jeg lavede motoren for ret lang tid siden inden jeg lavede resten af knallerten, og der var det ikke gået op for mig at jeg har brugt en ikke benzinfast flydende pakning. Jeg har dog talt med speedline der sælger denne pakning (Permatex blå et eller andet), og de har brugt den til mange scootere gennem årene, ingen problemer med at anvende den til krumtapshuse.

Blokkene husker jeg som ret pæne i samlingen, og mit foto arkiv afslører at jeg har brugt rigeligt med flydende pakning:
http://12v.dk/wp-content/gallery/yamaha ... -19-36.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har flere gange prøvet at sætte tryk på gearkassen gennem udluftningsslangen, ca. 1 bar tryk og så haft øret helt inde i krumtapshuset - jeg kan intet høre der. Og slipper jeg trykket fra slangen puster det hårdt ud igen somom man slipper luften ud af en ballon.
Har også prøvet at sprøjte startspray ind ad slangen mens den stod i tomgang, der skete ikke noget - men den del der ligger i olie ville nok holde startsprayen væk, så hvor god en test det var tør jeg ikke sige.

Så har jeg haft olieskjoldet af, renset det hele, nye simmeringe i trekant huset igen selvom den anden så fin ud. Denne gang med simmeringe fra egen produktion som jeg stoler meget på. Ny pakning der passer fint, og så et tyndt lag flydende pakning på begge sider, også ved trekant huset. Bøsningen ved simmeringen har også fået et tyndt lag ind mod lejet for at være endnu mere sikker.

Trods alt dette synes jeg den havde lidt olie i krumtapshuset efter 40 km's kørsel, men om det bare er den fyldsyntetiske der ligger efter benzinen er fordampet efter utallige start og justerings forsøg er jeg i tvivl om. Synes ikke det var rødligt som min olie er :roll:
Men den ryger ikke, og der kommer ingen olie ud af udstødningen, begge udstødninger jeg har kørt med er nye og stadig helt tørre.

Den var dog tæt på at være i mål med min makkers karburator, det kunne måske bare være den lidt utætte gummimuffe ved slangen, andet luftfilter, 2RU cylinder og 2G krumtap der gør at jeg skal dyse lidt højere. Den var som sagt meget tæt på hvor den skal være, og der er definitivt noget galt med min karburator!

Hvordan får man den fandens bøsning ud af karburatoren? Kan se T-Hansen har en ny bøsning til 30 kr,-

Hvis ikke det, eller en ny karburator hjælper - hiver jeg motoren af og pakker den om igen. Denne gang med Hylomar Blå M, som jeg er blevet ret glad for. Den virker som 3M Post It notes, kan genbruges, tørrer ikke ind, tåler benzin og -50 til +250 grader C. Så kan jeg da udelukke dette, selvom jeg tvivler på at det er det.
Knud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1702
Tilmeldt: man 20. apr 2009 10:49
Kontakt:

Re: Min FS1 giver mig grå hår.

Indlæg af Knud »

12V skrev:..
Hvordan får man den fandens bøsning ud af karburatoren? Kan se T-Hansen har en ny bøsning til 30 kr,-
Jeg kan heller ikke få bøsningen ud - i eet stykke - der bliver derfor altid købt en ny hos....Th :teeth2

Hvis ikke det, eller en ny karburator hjælper - hiver jeg motoren af og pakker den om igen. Denne gang med Hylomar Blå M, som jeg er blevet ret glad for. Den virker som 3M Post It notes, kan genbruges, tørrer ikke ind, tåler benzin og -50 til +250 grader C. Så kan jeg da udelukke dette, selvom jeg tvivler på at det er det.
jeg bruger også denne til (et forsøg) at ekstra tætne O-rings topstykket på min Candy Orange Street - det er der andre der også har brugt samme sted
:mrgreen:
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"