Diameter på nåleleje for krydspind

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Diameter på nåleleje for krydspind

Indlæg af hybber »

Hej folkens

Er der nogen der kan hjælpe mig her?

Jeg har en motor liggende, hvor diameteren på hullet i plejlstangens top er større end originalt.

Et standard nåleleje ligger meget løst i og det holder selvfølgelig ikke. Nu skrev jeg det ikke ned, men skal nok få målt efter igen. en Original krumtap målte 15 mm og denne målte så vidt jeg husker ca 16mm.

Nu er jeg ikke ørn til tolerancer osv, men findes der mon nålelejer der er 10 mm indvendig og 16 udvendig, eller skal jeg til at skifte krumtappen ud med en med originale dimensioner. Der var trykt 129 på plejlstangen og ikke noget med Yamaha.

Gode råd modtages
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
kreidlerhansen
Moderator
Indlæg: 3924
Tilmeldt: man 31. maj 2010 23:44
Kontakt:

Re: Diameter på nåleleje for krydspind

Indlæg af kreidlerhansen »

10x16x?? er jeg ikke stødt på...

Men 12x16x15.5 findes da:

http://www.kartdele.dk/product_info.php ... ts_id=2342" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg bruger helst gokart-nålelejer, da jeg har overbevist mig selv om, at den branche ikke er plaget af billigt skrammel i samme omfang som resten af knallertuniverset. De er dyrere, men man skal sjældent have mere end to for at have et i reserve, og gode lejer holder LÆNGE i en knallertmotor.
Jesper Hansen

MC/Knallert
Kreidler Florett RS Elektronik 1977 ~ 'Gelbe Sau' (MC)
Moto Guzzi Nevada 750 i.e. 2007 (MC)
Suzuki FZ50 1995 ~ 'Moffi': Arvet fra min bedstefar

Det er fan'me ikke lakken, vi kører på!
Christian M
Fuldblods knallert
Indlæg: 343
Tilmeldt: tors 21. jun 2012 21:08
Kontakt:

Re: Diameter på nåleleje for krydspind

Indlæg af Christian M »

Mener der står 129 på Thansens plejlstange
Brugeravatar
hybber
Fuldblods knallert
Indlæg: 396
Tilmeldt: søn 18. jan 2009 13:44
Kontakt:

Re: Diameter på nåleleje for krydspind

Indlæg af hybber »

Det lykkedes mig at opsnuse et 12*16*16 leje der passer, men tak for hjælpen alligevel

Og det er faktisk fra en Suzuki k50...
Rigtige mænd har gulvtæppe, radiator og fjernsyn i værkstedet......................
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"