Koblings kabel.

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Koblings kabel.

Indlæg af Phycopat »

Hej..

Har et underligt "problem"

Købte et original styr sæt hos Yamaha brugtdele. Sættet ser fint ud osv :)
Skal nu have monteret koblingskablet som også kommer derfra, skulle være til en dx. Dog har kablet samme længde som mit kabel fra K1 ? Tænker ikke videre over dette før nu.
Kablerne er simpelthen for korte ?? Men stadig alt alt for lange kontra hvad jeg fandt af info i en pdf her på forrum.

Der står: "Koblingskablet har på en DX en længde fra spids til spids på 1068mm, isoleringen på kablet har en totallængde på 937mm."

De 2 jeg har er: fra spids til spids 1325mm og isolering er 1230mm

Så hvad sker der lige her ?!? Det er jo slet ikke i nærheden af de rigtige mål..
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: Koblings kabel.

Indlæg af Dewil »

Målene er på ORIGINALE kabler, er sikker på at Benny kabler også passer helt fint... 8)
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Koblings kabel.

Indlæg af Jensmc »

Det rigtige til DK styr hedder 596-26335-20 (940mm). Styret hedder "Previus semi up".
Faktisk målte jeg nogle originalkabler i aftes. Jeg kom frem til, at længden, der er angivet, er den sorte yderrør/kabel.
Derudover skal du lige huske på, at DX har en ekstra justerskrue på styret. Derfor skal wiren være lidt længere end på tromlemodellen.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Phycopat
Stor knallert
Indlæg: 104
Tilmeldt: man 6. maj 2013 10:56
Kontakt:

Re: Koblings kabel.

Indlæg af Phycopat »

Jensmc skrev:Det rigtige til DK styr hedder 596-26335-20 (940mm). Styret hedder "Previus semi up".
Faktisk målte jeg nogle originalkabler i aftes. Jeg kom frem til, at længden, der er angivet, er den sorte yderrør/kabel.
Derudover skal du lige huske på, at DX har en ekstra justerskrue på styret. Derfor skal wiren være lidt længere end på tromlemodellen.

Det er jeg helt med på, var netop pga denne justerings skrue at jeg ikke kunne få mine kabler til at passe.. De passer dog fint hvis jeg finder mit gamle greb fra en K1 frem..
Må prøve at bestille et kabel hos benny næste gang jeg skal have dele hjem..
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"