Syngende motor på FS1

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Andreas401
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 10. jul 2013 13:18
Kontakt:

Re: Syngende motor på FS1

Indlæg af Andreas401 »

Så skal jeg lige høre med koblingen om i mener der er for meget slør i den?
" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Tottenham
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1908
Tilmeldt: lør 4. jul 2009 12:06
Kontakt:

Re: Syngende motor på FS1

Indlæg af Tottenham »

Prøv også at skrive : kobling i SØG feltet øverst på siden
Der er tonsvis af info :what2
Mvh. totte/
YamahaNordjylland

Supporter of Tottenham hotspurs
Kørende :
78 K1 match patina
77 K1 Rød match
77 K1 Blå match
77 k1 Gul 77 - 76 tema Ral farve 1021
2010 Yamasaki YB 50
Brugeravatar
SigSauer
Gummi rocker
Indlæg: 672
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 02:03
Kontakt:

Re: Syngende motor på FS1

Indlæg af SigSauer »

Andreas401 skrev:Så skal jeg lige høre med koblingen om i mener der er for meget slør i den
Den er færdig den der...der skal være modstand lige fra starten af
/Claus

FS1 72, nummermatch, MC
FS1-DX 76, årgangsmatch
FS1-DX 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS1-K1 78, nummermatch, fremtidig projekt
FS80SE 81, nummermatch, MC
Yamaha XVS 650 DragStar, 01
Yamaha XVS 650 DragStar, 04
-----------------------------------------------------------------------
Ting til salg:
http://www.guloggratis.dk/search?q=claus794
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-4142342/
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Syngende motor på FS1

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

det med koblingsskålen kan give sig den vej er ikke unormalt ,,, det er gummi dæmperne som er ved at være slidte og bløde ,,, det er kan den godt køre med men selvfølgeligt er det optimalt at skifte dem,,, Benny har rep. sæt,,, den pive lyd på den anden video kan jeg ikke lide,,,, enten sidder der noget i klemme imellem krumtappen og huset,,, der er ikke meget plads selv en låsering fra krydspinden kan sidde i klemme der hvis den ligger uheldigt,,, prøv om du kan høre om lyden kommer fra krumtaphuset ved at dreje på svinghjulet,,, du kan måske med et stykke tyndt metal bånd eller tråd ( svejsetråd ) måske en sytråd som du kan få rundt om krumtappen og prøve at trække fra side til side,,, eller lignende mærke om der er frit rundt om krumtappen,,, evt. rest af stempel ring eller låsering kan også sidde ind i klemme på siden af krumtappen undersøg nu den mulighed nærmere inden du skiller motoren helt ad,,, du kan evt. udelukke krumtappen ved at tage det lille primærhjul af så den ikke trækker resten af motoren med,,, så kan du dreje krumtappen med svinghjulet og se om det kommer fra den,,, piver det når du gør det så har du enten noget i klemme eller et defekt leje i krumtap huset,,, forsvinder det når kun krumtappen drejes rundt så skal du over og søge i koblingen,,, skil det ad enkelt vis og prøv et dreje resten hvis koblingen er helt taget af og den stadigvæk gør det så er det lejerne eller noget inde i gearkassen,,, prøv dig frem med at skille lidt ad afgangen,,, håber du finder fejlen uden at du skal pille hele motoren fra hinanden held og lykke med det så brug udelukkelses metoden,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Andreas401
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 10. jul 2013 13:18
Kontakt:

Re: Syngende motor på FS1

Indlæg af Andreas401 »

Tusind tak for alt det gode feedback jeg har fået :bravo

Vil pille det lille primærhjul af og se om den stadig kan pive :?
Andreas401
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 10. jul 2013 13:18
Kontakt:

Re: Syngende motor på FS1

Indlæg af Andreas401 »

Krumtappen piver stadig men det er kun i omløbs retningen med pilen på svinghjulet.

Tror også jeg har fundet den anden fejl. Akselen som koblingen sider på er muligvis skæv :( (kan ses ved at koblingen slår sig når jeg drejer den) udover den er og mellemhjulet til kickstarteren også skævt og det knurer når men rotere hele koblingen :whew

ved ikke om man kan hører det. svingningerne på video kommer af at knallerten vipper på støttefoden når jeg jeg drejer kickstarteren men jeg kan selv se at koblingen slår sig
" onclick="window.open(this.href);return false;
Andreas401
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 10. jul 2013 13:18
Kontakt:

Re: Syngende motor på FS1

Indlæg af Andreas401 »

Har skilt koblingen ad og kan se at det kobingsknasten som er skæv :? ?

der udover lader det til at det er kickstarter hjullet på tranmissionsakselen (mellem kickstarter og kobling) er skyld i den knurrende lyd :( er det noget som er set før ?
Andreas401
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 10. jul 2013 13:18
Kontakt:

Re: Syngende motor på FS1

Indlæg af Andreas401 »

pive lyden er fundet :D det var svinghjulet som der nok har været noget metal støv eller rust :)
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Syngende motor på FS1

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Andreas401 skrev:pive lyden er fundet :D det var svinghjulet som der nok har været noget metal støv eller rust :)
super,,, men det er før set at spolerne kan have flyttet sig eller at ankerpladen måske kan flytte sig ( gået løs ) en smule så de kan gå på svinghjulet,,, de kan justeres lidt ved at løsne dem,,, kobling jo den ser godt skæv ud tag den af og tjek den ,,, er den skæv så skift den ud,,, tjek om akslen er skæv også,,, og om den er simset rigtigt op på akslen hvad angår slør ud og ind på akslen,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"