Svømmerhus løber over

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
BoJensen4000
Helt ny i flokken
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 24. feb 2015 21:24
Kontakt:

Svømmerhus løber over

Indlæg af BoJensen4000 »

I bunden af svømmerhuset sidder der en lille taphane.
Skruen på taphanen er skruet helt i bund.
Det vælter ud med benzin fra taphanen når motoren ikke er igang.
16 mm Portuna model.
Hvad er problemet ? På forhånd tak......
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Svømmerhus løber over

Indlæg af Jensmc »

Hvis du kigger ned i svømmerhuset, vil du sikkert se, hvad problemet er. Studsen, hvor slangen skal sidder er både til aftapning fra skruen og overløb.
Jeg er nu ret sikker på, at du skal fokusere på nåleventilen og svømmeren.
Yamaha karburatoren er en meget simpel og ustabil sag. Dette gælder sikkert også en Protuna karb.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Svømmerhus løber over

Indlæg af MNH3660 »

På knægtens karburator hjalp det at slibe lidt på selve svømmeren, der er af plastik. Der var lidt "finner", der kunne slibes ned. Husk at der både kan være finner i top og bund af svømmeren.
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Brugeravatar
MNH3660
Stor knallert
Indlæg: 100
Tilmeldt: ons 24. jun 2015 13:34
Kontakt:

Re: Svømmerhus løber over

Indlæg af MNH3660 »

Har også haft problem med svømmerhus, der løb over. Årsagen var banal: Svømmeren stødte på gummipakningen mellem karburator og svømmerhus. Skiftede til fiberpakning og nu løber den aldrig over.
Yamaha FS1 K, årgang 1977 m/nummermatch.
(Det er sønnens knallert, men jeg får lov at skrue og prøvekøre...)
Yamaha FS1 DX, 1978 (Købt som 4G DX 77/78 på et 2G-stel. Alle dele "transplanteret" til indkøbt 4G DX78-stel)
SCO 3 gear 1958 - original med noget patina. Starter nu HVER gang...
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"