motor renovering hjælp ønskes

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
linder
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 17. aug 2016 11:13
Kontakt:

motor renovering hjælp ønskes

Indlæg af linder »

Hej. Er i gang med renovering med min motor. Har stødt på to problemer:

1) Min krumtap er med stråler i den ende hvor primær tandhjul sidder. Er det så den gamle type krumtap? mit spørgsmål er. Afstands bøsningen som sidder mellem tandhjul og primærhjul på min motor er med forskelligt Ø (diameter) udvendigt i hver ende. Er det normalt ? Jeg syntes bare ikke den har samme funktion tilsvarende en med not hvor primær hjulet støder op til afstands bøsning.

Den afstandsbøsning som købes hos fs1 dele er til den nye type krumtap med not gang. så den er længere og har samme diameter udvendigt hele vejen.

Så er min afstandsbøsning korrekt i forhold til min type krumtap?? Og skal der sidde andet end afstand bøsning mellem leje og primær hjul?

2) jeg kan se at lejet bagved kobling er af typen Lukket leje. Er det normalt?? I min overbevisning bør alle lejer være af åben type?

Håber på lidt hjælp. Er det for øvrigt nogen som kan anvise en der kan tig svejse øret på blokken til motorbøjle. Bor i faxe område.

Mvh Michael
Brugeravatar
12V
Moderator
Indlæg: 3462
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 01:01
Kontakt:

Re: motor renovering hjælp ønskes

Indlæg af 12V »

Hej Michael

1.) Det er samme nummer hos CMSNL og i mine res. kataloger.
http://www.cmsnl.com/yamaha-fs1-1979-be ... ml#results
http://www.cmsnl.com/yamaha-fs1e-1974-e ... ml#results

Jeg kører også med den gamle membran motor med spline, jeg husker den som almindelig cylindrisk bøsning.
2014-07-27 14.23.24.jpg
2014-07-27 14.23.24.jpg (127.52 KiB) Vist 3823 gange
2.) Original sidder der et leje med en enkelt metal tætning ud mod koblingen, jeg tænker for at mindske mængden af koblingssmulder i at blive skyllet den vej igennem. Men hvor god effekt det har? :)
linder
Junior knallert
Indlæg: 15
Tilmeldt: ons 17. aug 2016 11:13
Kontakt:

Re: motor renovering hjælp ønskes

Indlæg af linder »

Hej Carsten

Tak for detaljeret svar. Så må lejet være originalt det som sidder bagved kobling. Måske på tide at skifte:-). Afstandsbøsningen har samme diameter indvendigt men udvendigt har den et ca 2 cm men en diameter og så er den nedfræst de sidste ca 2cm . Kan ikke lige huske længden på bøsningen.
Mvh Michael
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"