Mærkelig start efter tun

Her spørger du hvis du har problemer eller spørgsmål til det mekaniske på knallerter
Besvar
o0nodland0o
Junior knallert
Indlæg: 73
Tilmeldt: ons 30. mar 2011 20:49
Kontakt:

Mærkelig start efter tun

Indlæg af o0nodland0o »

Hej alle!
jeg havde fået tage plomben, sat en 16mm karburator i og et 5,3 a-rør på og så gik jeg bare og ventede på mit 13-tands tandhjul.
det viste sig så at politiet havde tænkt sig at lave en lille knallertkontrol på min skole og det gjorde så at jeg blev enig med mig selv om
at lave den helt lovlig igen.
Men lige siden jeg har fået sat alle de originale dele på er den blevet lidt mærkelig at starte og faktisk nemmest når den er helt kold,
når den er kold er det bare at give chok og så lige træde 4-5 gange og så er der liv i den men får at den ikke skal gå ud skal jeg give fuld gas og så går den op til omkring 6000 rpm men så falder den ned til 2000 selvom jeg stadi giver fuldgas og mange af gangene går den helt ud og så starter jeg forfra og det kan jeg gøre 3-4 gange men hvis jeg slipper choken når der er liv i den går den bare ud uden overhoved at prøve på at blive holdt i live. Men når jeg så har fået den igang og har kørt en god lang tur og slukker den og så skal starte den er den bare ikke til at starte. hvis man er heldig kan man starte den efter 10-18 forsøg ellers må jeg løbe den igang men så starter den ikke før den rammer ca 3000 rpm og den røger noget, men det største problem er hvis den er blevet varm og jeg lader den stå i 10 minutter eller sådan noget, så kan jeg slet ikke starte den og hvis jeg løber den igang skal jeg have en stor bakke hvor den kan komme op omkring 5000 rpm ellers skal jeg bliver ved med at løbe og holde den omkring de 3000 rpm.
Hvad kan jeg gøre for at få den til at starte som før jeg sat tun på eller som da jeg havde det på?
Brugeravatar
Yamaha FS1 50SS
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2948
Tilmeldt: man 8. okt 2007 21:03
Kontakt:

Re: Mærkelig start efter tun

Indlæg af Yamaha FS1 50SS »

Det lyder som om den får forlidt benzin ,,, karburatoren er ren ???? du har ikke givet den formeget på luftskruen ???? dysenålen sidder i midten som grundindstilling ??? den er lovlig??? så en 110 dyse måske en 115~120 dyse hvis den er godt tilkørt,,,, din beskrivelse af problemet er nemlig det samme som med tun hvor dysen er forlille,,,
A bad day in the Yamaha garage are better than a good day at work,,,,

Mennesker er de eneste levende væsner som er dumme nok til at opfinde ting ,,, som kan udryde alle mennesker på jorden ,,,,

,,,Hav en forsat god dag,,,

,,, Mvh Johnny S. ,,,
Besvar

Tilbage til "Mekaniske problemer & spørgsmål"