Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hej alle.
Jeg har i den senere tid døjet med, at min FS1-motor bliver rigelig varm, og vil derfor lave varmesætninger.
Opsætning er.
40 mm. F5B cylinder
40 mm. topstykke
16 mm. Mikuni kaburator
16 mm. indsugning
5,3 Udstødning
15/43 gearing
Jeg har prøvet med større dyser og er nu helt oppe på en 180er dyse, og nålen i gasspjældet anden øverst. Selv om det lyder af meget, virker det som om den får den mængde benzin den skal have, da den køre jævnt og trækker fint, og kan også fint tage omdrejninger.
Alligevel bliver den så varm, at der igen er fare for varmesætning. Jeg har også sat et tændrør i med højere glødetal. NGK B9HS da jeg ikke kunne få fat i bedre i dag. Jeg har fået anbefalet at montere en ny original kondensator, da det nu er en komplet uoriginal tænding jeg har på, som ellers virker fint, da min FS1 er nem at starte.
Er der nogen som har gode ideer? Så er de meget velkomne. Jeg er nemlig meget i tvivl.
Hilsen Kim.
Jeg har i den senere tid døjet med, at min FS1-motor bliver rigelig varm, og vil derfor lave varmesætninger.
Opsætning er.
40 mm. F5B cylinder
40 mm. topstykke
16 mm. Mikuni kaburator
16 mm. indsugning
5,3 Udstødning
15/43 gearing
Jeg har prøvet med større dyser og er nu helt oppe på en 180er dyse, og nålen i gasspjældet anden øverst. Selv om det lyder af meget, virker det som om den får den mængde benzin den skal have, da den køre jævnt og trækker fint, og kan også fint tage omdrejninger.
Alligevel bliver den så varm, at der igen er fare for varmesætning. Jeg har også sat et tændrør i med højere glødetal. NGK B9HS da jeg ikke kunne få fat i bedre i dag. Jeg har fået anbefalet at montere en ny original kondensator, da det nu er en komplet uoriginal tænding jeg har på, som ellers virker fint, da min FS1 er nem at starte.
Er der nogen som har gode ideer? Så er de meget velkomne. Jeg er nemlig meget i tvivl.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
- Henrik Fs1
- Gummi rocker
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
- Kontakt:
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hvilken olie kører du med?
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
hvis den står dårlig i tændingen kan det også godt betyde at den bliver for varm.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hej Henrik Fs1.Henrik Fs1 skrev:Hvilken olie kører du med?
Det er Sea 30 Plæneklipper-olie.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Jep. Et meget godt bud. På min tidligere sco ændrede jeg også tændingstidspunket, fordi motoren blev meget varm, der hjalp det meget. Men på en Yamaha kan man jo ikke dreje pladen. Så prøv evt. at justere tændingen til mindst mulige platinafstand.roberthandvask skrev:hvis den står dårlig i tændingen kan det også godt betyde at den bliver for varm.
Http://www.123hjemmeside.dk/veteran" onclick="window.open(this.href);return false; knallert (ingen mellemrum mellem veteran og knallert)
Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Honda Dax ST50 1973
Vespa GL 150 1961
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hej roberthandvask.roberthandvask skrev:hvis den står dårlig i tændingen kan det også godt betyde at den bliver for varm.
Det virker som om tændingen står meget fint. Den er i hvert fald meget nem at starte.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
- Henrik Fs1
- Gummi rocker
- Indlæg: 944
- Tilmeldt: lør 16. aug 2008 13:38
- Kontakt:
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Den kan godt tænde for sent eller tidligt, selvom den starter nemt!
Som olie i benzinen? Håber du kun bruger sae 30 i gearkassen
Som olie i benzinen? Håber du kun bruger sae 30 i gearkassen
Yamaha Fs1 DX 1978 - Rimelig orginal, Ready to go!
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
Yamaha Fs1 K 1978 - Original, Snart klar!
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Yamaha Fs1 SS 1973 - Projekt original
Puch grandprix Flagskib 1978 - Projekt original
// Hilsen Henrik.
-
- Fuldblods knallert
- Indlæg: 448
- Tilmeldt: lør 1. maj 2010 14:24
- Kontakt:
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
hey kim det er din 2 takt's olie den er gal med, eller din tænding. bare fordi den er nem og starte betyder ikke den står rigtig. men er en lille smule svær og starte. men går Tilgængelig rigtig godt når den er i gang.
prøv og justere tændingen og prøv med noget andet olie.
prøv og justere tændingen og prøv med noget andet olie.
kør ud med yam's, kom hjem med fjams
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hej Toke.Toke skrev:Jep. Et meget godt bud. På min tidligere sco ændrede jeg også tændingstidspunket, fordi motoren blev meget varm, der hjalp det meget. Men på en Yamaha kan man jo ikke dreje pladen. Så prøv evt. at justere tændingen til mindst mulige platinafstand.roberthandvask skrev:hvis den står dårlig i tændingen kan det også godt betyde at den bliver for varm.
Det skal da prøves.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hej Henrik Fs1.Henrik Fs1 skrev:Den kan godt tænde for sent eller tidligt, selvom den starter nemt!
Som olie i benzinen? Håber du kun bruger sae 30 i gearkassen
Sea 30 er i motoren og i benzinen bruger jeg halv-syntetisk fra Brugsen.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Jeg ville gå tilbage til et varmere tændrør, men den opsætning skal den kunne nøjes med mindre.
Hvad mærke dyser bruger du?
Hvad farve havde tændrøret da den sidst satte sig?
Hvad mærke dyser bruger du?
Hvad farve havde tændrøret da den sidst satte sig?
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hej Carsten.12V skrev:Jeg ville gå tilbage til et varmere tændrør, men den opsætning skal den kunne nøjes med mindre.
Hvad mærke dyser bruger du?
Hvad farve havde tændrøret da den sidst satte sig?
Dyserne er originale. Tændrøret var koksgrå.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Elf olie KIM ---- så undgår du det igen. Hvis du vil prøve og køre med samme opsætning og en 160 eller 170 dyse - ja og et nyt stempel naturligvis - hvis cylinderen vel og mærke IKKE har taget skade.
Så vil jeg sponsorere 1liter ELF olie til dig som forsøg - her er et eksempel på hvad den rigtige totaktsolie kan gøre til forskel. Bland 125ml Elf totaktsolie i 5Liter benzin eller en halv liter Elf totaktsolie til 20liter benzin så kører du 3% og forbrænder hver en dråbe.Så skal du bare køre derudad og se hvordan det går.
Dette er ment som en hjælp og så kan du jo få et gratis stempel og en dunk olie af Yamahafs1.dk
Stempel og olie kan afsendes imorgen, hvis det har nogen interesse??
Mvh
Benny
Så vil jeg sponsorere 1liter ELF olie til dig som forsøg - her er et eksempel på hvad den rigtige totaktsolie kan gøre til forskel. Bland 125ml Elf totaktsolie i 5Liter benzin eller en halv liter Elf totaktsolie til 20liter benzin så kører du 3% og forbrænder hver en dråbe.Så skal du bare køre derudad og se hvordan det går.
Dette er ment som en hjælp og så kan du jo få et gratis stempel og en dunk olie af Yamahafs1.dk
Stempel og olie kan afsendes imorgen, hvis det har nogen interesse??
Mvh
Benny
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Der er noget galt, udover olie vil jeg mene.
Grå er et værre stadie af hvid, alt for mager. Den må få falsk luft et sted!?
Grå er et værre stadie af hvid, alt for mager. Den må få falsk luft et sted!?
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
nu er det vel ikke tank hanen som er beskidt..i filteret inde i tanken,,så du får mager blanding..
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hej Benny.Guess who skrev:Elf olie KIM ---- så undgår du det igen. Hvis du vil prøve og køre med samme opsætning og en 160 eller 170 dyse - ja og et nyt stempel naturligvis - hvis cylinderen vel og mærke IKKE har taget skade.
Så vil jeg sponsorere 1liter ELF olie til dig som forsøg - her er et eksempel på hvad den rigtige totaktsolie kan gøre til forskel. Bland 125ml Elf totaktsolie i 5Liter benzin eller en halv liter Elf totaktsolie til 20liter benzin så kører du 3% og forbrænder hver en dråbe.Så skal du bare køre derudad og se hvordan det går.
Dette er ment som en hjælp og så kan du jo få et gratis stempel og en dunk olie af Yamahafs1.dk
Stempel og olie kan afsendes imorgen, hvis det har nogen interesse??
Mvh
Benny
Jeg vil starte med at sige mange tak for hjælpen.
Det er jeg da helt sikkert meget interseret i. Det ser ud til at mine stempler er blevet ødelagt, ved at et stykke af øverste stempelring, er blevet rykket i stykker ved udstødningsporten, og stumperne er smuttet ud der i gennem. Begge de to F5B cylindere det er sket i, har ikke taget skade. Jeg vil da også godt selv købe nye stempler til de 2 cylindere. Størrelserne på de 2 cylindere er 40,75 og 40,00. Jeg vil også gerne købe 2 styrlåse til 80 kr stk, et benzinfilter, og 2 af den lille runde pakning øverst i benzinhanen, og 3 dyser i størrelserne 120, 160 og 170. Jeg tror også lige at jeg vil rengøre tank og benzinhane.
Hilsen Kim.
Senest rettet af Kim B S man 1. aug 2011 14:59, rettet i alt 1 gang.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hej Carsten.12V skrev:Der er noget galt, udover olie vil jeg mene.
Grå er et værre stadie af hvid, alt for mager. Den må få falsk luft et sted!?
Jeg synes ikke at jeg kan konstatere falsk luft nogen steder. Men jeg vil have renset min tank, hvis nu der ikke kommer nok benzin ud af den, på grund af skidt, som går ned og sætter sig i benzinhanen.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hej Lars.strynboen skrev:nu er det vel ikke tank hanen som er beskidt..i filteret inde i tanken,,så du får mager blanding..
Det er måske en mulighed. Det skal i hvert fald undersøges, og tanken skal renses. Og så må vi se hvad der sker når det er gjort.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
PS: Husk at afgrate alle port sider der står modsat stemplens køreretning, især efter opboring etc.
Se evt. her:
Se evt. her:
Re: Motor bliver for varm. 2 stempler ødelagt.
Hej Carsten.12V skrev:PS: Husk at afgrate alle port sider der står modsat stemplens køreretning, især efter opboring etc.
Se evt. her:
Ja, det er helt sikkert en god ide.
Hilsen Kim.
Kim B S.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.
Mine Knallerter
Yamaha FS1 DX gul årg. 1976, med lidt ekstraudstyr og en del krom.
Yamaha FS1 K1 Special. 2 farvet årg. 1978. nummermatch. Projekt.
Yamaha FS1 SS. Grøn årg. 1973. Projekt som er under opbygning.
Yamaha SA Passola. Gul Årg. 1980.
Min El-Kabinescooter.
Lindebjerg Urban Luksus. Rødmetal og hvid. Årg. 2021.
Min bil.
Volvo 240 GL 2,3 sedan. Mørkeblåmetal. Årg. 1990.