Side 5 af 7

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: man 11. jul 2011 18:23
af strynboen
måske er det en fejl tænding..derfor skift til nyt tændrør..hvis den ligesom pipper når du træder på kick"eren..skal du se om der kommer "sovs" fra topstykket,,det vil tyde på utæt toppakning..men det vil som regel give ringe kompresion samtidig..

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: man 11. jul 2011 18:41
af Michael Andersen
Der kommer ikke sovs fra topstykket/pakning.Tændrør er fugtigt og som jeg ken se det er der fin gnist.
En lille detalje: Dagen før den, tankning som i siger ikke har betydning, havde jeg kaburatoren ude og efter bedste overbevisning (troede det kunne rense lidt) fik den en ordentlig gang trykluft. Men den startede dog som den plejer, og kørte ok de første 10 km.
Har jeg kvajet mig.

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: man 11. jul 2011 19:32
af strynboen
hvis man bare blæser på kaburatoren..trykkes skidt ind..den skal først adskildes helt..så vaskes med en pensel..og så blæses ren,,derefter renses dyser kanaler og de andre småting..et "hår" fra en stål børste stikkes forsiktigt gennem div småhuller,,uden at "bore" op med det..det er for at rense kalk aktige aflejringer som er gennemsiktige..så du ikke kan se dem ,,når du ser "lys"gennem dem....jeg syntes ikke du har "kvajet" dig..endnu..det går da ret godt..rigtig godt at du spørger..i stedet for bare at opgive

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: man 11. jul 2011 19:38
af Michael Andersen
TAK for det. Jeg kæmper videre imorgen. Er bare lidt nervøs for at skille kaburatoren ad. Men der er jo en rigtig god anvsning i forummet.

På forhånd MANGE TAK

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: man 11. jul 2011 19:54
af strynboen
der kan ikke ødelægges noget..så fold nogler gamle aviser ud på et rengjordt bord..og skild det hele af..det som kan drille er tomgangs pinden..men den sidder i låget..så den kommer du ikke i berøring med..men får du problemer..er vi her på spring.der er altid hjælp..der går højest et par timer,,så er der svar

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 12. jul 2011 14:03
af Michael Andersen
Mere HJÆLP. TAK.
Har renset kaburator. Nyt tændrør. Så kunne den køre 5 sec. Derefter død. Tog udstødning af da den måske var lukket. Så startede den første gang, og døde efter 20 sec. når den lige starter ryger den som bare f______ . kan jeg få nogle input, før jeg tager vinkelsliberen.

:( :( :(

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 12. jul 2011 15:15
af strynboen
tjek olien i gear kassen..hvis den lugter af bensin. eller er helt væk.er der hul mellem gearkasse og krumtap..så den suger gear olie ind i forbrændingen..og bensin ind i gearkassen..det sker tit på disse gamle motore..at pakfladen er ødelagt..eller simmeringen bag primær tandhjulet er utæt. det er det værste senarie..ellers kan det være gammel bensin og olie i udstødningen,,eller krumtaps huset,, som bare brænder af nu..det vil forsvinde når du får den i gang..og den køre lidt længre tid og bliver ordenligt varm

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 12. jul 2011 15:43
af Michael Andersen
jeg tappede olien, og den...............lugter af benzin. Har haft udstødningen silt ad, renset fløjten. men kunne se en smule olie i udstødningen. Hvad nu

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 12. jul 2011 16:07
af strynboen
vi skal lige have fundet ud af hvor du bor,,og hvem der er nærmest dig...så tager du motoren af knallerten..vasker den og gør den helt ren..så kommer en af os ud og hjælper dig med at skille den af...eller du kommet til en af os,,og vi finder fejlene..skriver en indkøbs liste...så køber du delene..og vi hjælper dig med at samle den..
så er du kørende igen...det er den korte historie..der kan også efterlyses dele herinde på forum...men først og fremmest kan du lige så godt få pillet motoren af knallerten

jeg er ikke yamaha specialist..er mere honda og puch mand..men meget er universalt på knallerter..vi må have de rigtige experter på banen..når vi ved hvilket område du bor i..

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 12. jul 2011 16:11
af Michael Andersen
Jeg bor på marielyst (falster) Kan vel nok selv afmontere og rengøre motoren.

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 12. jul 2011 16:17
af strynboen
hnmmmm hvem har vi ..det er næsten der de uddanner mc mekanikere i dag...vi har et par medlemmer dernede..men ellers skriv et spørgsmål på frit forum. om hjælp til adskidselse af motor.så ser alle det

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 12. jul 2011 16:42
af Michael Andersen
Det er så hermed gjordt.
Tak for hjælpen.

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 27. dec 2011 19:48
af Yamahafs1
16mm karburator, 16mm indsugning og evt 5,3 hk udstødning. Denne opsætning svarer nemlig nogenlunde til hvad yamaha'en blev født med i andre lande. Den opsætning har jeg, men jeg kan ikke få den til at køre ordentligt. har en dyse 150 og nålen sidder i første hak for neden, den er svær at starte og den gider ikke rigtig suge benzin? er der noget galt med studsen i karburatoren? hvis jeg piller slangen af og sætter den på igen så bliver slangen fyldt men så stopper den pludselig med at suge benzin når jeg er ude og kører og så dør den selvfølgelig da den ikke får benzin. (har renset benzinhanen). Jeg kan ikke finde rundt i det. Tændrøret var lidt vådt og surt ind i olie og benzin, kører med godt med olie, da cylinderen er forholdsvis ny. (pakningen "driller" lidt nede ved udstødningsporten kan det have meget at sige?

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 27. dec 2011 19:58
af FS1originalen
Prøv at tage dit svømmerhus af og luk op for benzinen - så kan du konstatere om benzinen kan løbe igennem nåleventilen. (inde i studsen til benzinslangen)...
Check så lige om svømmeren på nogen måde kan sætte sig fast eller bevæge sig trægt i svømmerhuset!!! Det er typisk et problem med uoriginale (Mokini) karburatorer. Det kan være støbegrater på svømmeren eller dårlig støbning af styreribberne indvendig i svømmerhuset.

Og prøv så bare at spænde udstødningen en halv eller hel omgang mere - en ny pakning kan spændes MEGET sammen...

Erik

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 27. dec 2011 20:05
af Yamahafs1
Jeg har en original Mukuni 16mm karburator på, men det med svømmerhuset prøver jeg da lige. for det ligesom der et et hvis "tryk inde i slangen" slangen bliver kun fyldt halt op med benzin.

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 27. dec 2011 20:16
af FS1originalen
Hvis der bare står lidt benzin i slangen lige over karburatoren så "har den det til rådighed" som den skal bruge. Det er helt normalt at der er luft i slangen også - men højere oppe!!!

Erik

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: tirs 27. mar 2012 20:25
af Frankzinnpedersen
Hej alle sammen

Jeg er i kæmpe nød... opsætning 5,3 udstødning 16 mm boreplade ,10 mm mikunikaburator lovlig cylinder 40mm og topstykke.jeg har nu gennemlæst alle de her meget fine indlæg og svar som er på sitet start/køre problemer og jeg har prøvet ALT hvad der er foreslået her motor skilt og samlet af op til flere gange,nye lejer godt nok svansen men ok,ny kobling,nye simmeringe,ny tænding fra nils fup med nye platiner og kondensator ny tænding i stellet ,ny ensretter,ny tændrørshætte nyt tændrør,ny membran(kigger efter en original hos brian i billund),ny kaburator nyt gearolie ,ny udstødning ,nye pakninger ,ny cylinder/stempel/topstykke, har også prøvet med forskellige dyser fra 100 og op til 160 og indstilling af benzinnålen men uden held, ja yamahaen står mere eller mindre som ny bortset fra det mest vigtige at den ikke kører...så nu er det lige før at den må en tur i havnen den dumme yamaha,den vil gerne starte men ikke tage gas og tro mig alt hvad der skiftes kan er blevet skiftet,så nu er jeg nået til den konklusion at jeg må have hjælp udefra af en proffesional yamaha mekaniker,jeg har brugt så mange penge på den nu så om jeg skal ofre for at få den lavet af en prof betyder nada,bare den kommer til at spinde,så hvis der er en lysten mekaniker helst på sjælland da jeg er fra korsør som kunne tænke sig at få min yamaha til at spinde så giv mig venligst et kald på 25710572 eller skriv til min mail som er fzprll@gmail.com.Jeg rejser på nordsøen på torsdag den 29 marts 2012 så i de næste 14 dage derfra den dato kan jeg kontaktes på mail og så ringe en evt mekaniker op....please hjælp mig en eller anden da jeg er desperat nu :(()).
Med venlige yamaha hilsner '

Frank.

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: ons 28. mar 2012 06:45
af FS1originalen
STOP!!!!

Den bliver ikke bedre af at du smider den i havnen :hihi

Jeg ville gerne hjælpe, men Aarhus er nok lige langt nok væk fra Korsør, så mon ikke en af forums sjællandske nørder kommer på banen???

Ved ikke om Benny tager reperationsopgaver ind, men prøv da at spørge!

Erik

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: ons 28. mar 2012 06:51
af Tottenham
FS1originalen skrev:STOP!!!!

Den bliver ikke bedre af at du smider den i havnen :hihi

Jeg ville gerne hjælpe, men Aarhus er nok lige langt nok væk fra Korsør, så mon ikke en af forums sjællandske nørder kommer på banen???

Ved ikke om Benny tager reperationsopgaver ind, men prøv da at spørge!

Erik
Hvilken havn påtænkes? Korsør ?? :thunge :thunge

Re: Start/køre problemer -> Læs før du poster

: ons 28. mar 2012 17:43
af Frankzinnpedersen
Hej Erik

Jeg har lavet en aftale med Benny om at tage knallerten med op til ham i kalundborg næste gang jeg er hjemme,og så håber jeg han kan fixe den,han havde nogle gode ideer til hvad der måske var galt ....hehe det er jo snart 23 år siden jeg selv var en "haj " :shutup :thunge ,men tak for dit indlæg :D

Mvh
Frank.