Ensretteren

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Ensretteren

Indlæg af kalbaek »

Jep. Så er vi tilbage ved ensretteren.

Min ensretter begynder at smelte/blive meget varm når tændingslåsen går i pos 2. Det virker som om strømmen løber den "forkerte" vej. Når jeg sætter den i pos. 2 tænder for- og baglygten på meget svagt lys.

Ja, det er en Tosse Hansen ensretter og har bestilt en korrekt udgave nu.

Spørgsmålet:
Er det kun ensretteren der er problemet eller er der noget der lige falder jer ind som også kunne være forkert. Jeg har endnu ikke fået installeret blinklys, men alt andet er sat sammen og testet i gennem med multimeter.


Kenneth
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ensretteren

Indlæg af strynboen »

er det den ensretter som kun kan vendes rigtig...han/hun ben...eller den kopi som har 2 han ben..den er en start spære diode..som tanten fejlaktig sælger som ensretter
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
kalbaek
Junior knallert
Indlæg: 96
Tilmeldt: man 28. nov 2011 14:48
Kontakt:

Re: Ensretteren

Indlæg af kalbaek »

Ja det er den med to hanner i bunden. Så jeg vil umiddelbart mene det er det eneste der er galt. Men nu ville jeg lige være sikker så jeg ikke sveder den næste jeg har bestilt ved Benny.
Med venlig hilsen
Kenneth Kalbæk
_________________________
Yamaha FS-1 DX 1976 Solgt
Yamaha FS-1 K1 1968-1972. Løbende renovering...
_________________________
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: Ensretteren

Indlæg af strynboen »

ja så virker det nok med den rigtige..tror din lade spole måske kan blive varm..hvis dioden vendes forkert..batteri strømmen løber måske ned gennem spolen..men ved ikke rigtig om det kan ske med en enkelt diode..burde ikke løbe tilbage..men der er jo en grund til den blev varm...men hold øje med om der trækkes en stor strøm ..når du tilslutter...hvis der kommer en stor gnist..når du lige holder ledningen på ensretteren..er der noget galt...
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"