lys

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
lars69
Junior knallert
Indlæg: 84
Tilmeldt: tirs 12. apr 2011 17:02
Kontakt:

lys

Indlæg af lars69 »

Hej er der nogen der kan hjælpe der ikke lys i min forlygte der istedet strøm i min lygtekrans hvordan det er havnet er mig en gåde
Yamaha Fs1 Dx 1977 Nr Match samler dele
Sky Team Dax 2008 Blå
Brugeravatar
Poul-Erik A.
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2144
Tilmeldt: søn 21. okt 2007 10:20
Kontakt:

Re: lys

Indlæg af Poul-Erik A. »

Hej Lars.

Måske ikke det rigtige sted til spørgsmålet, men et bud er at stelforbindelsen mangles og så vil der komme spænding på kransen, der er delvis isoleret fra stel via maling. Luk op indtil lygtehuset og følg pærens stelledning. :idea:
M.v.h. Poul Erik A. "Selv det ringeste værktøj & instrumenter er bedre end slet ingen..."

Yamaha FS1 K SS 1974
Yamaha FS1 K SS 1974 (een ejer)
Yamaha FS1 DX 1977 (JT1 drejeventil + autolube + forsøgstun)
Yamaha FS1 K 1978 (Solgt)

VW Polo 6N 1997 (der har været omkring en karosserifagmand)

Honda Civic 1,5 1991

Puch Maxi K 1976 (overtaget fra sønnike)

BFC Stafette 1954 (under restaurering)

BM Terrier 425 1956 (4 cyl. benzintraktor)
Deutz D30 1960 (2 cyl. dieseltraktor)
Brugeravatar
strynboen
Knallert Mester
Indlæg: 7466
Tilmeldt: tors 10. jan 2008 17:50
Kontakt:

Re: lys

Indlæg af strynboen »

det er nok i fatningen at en ledning er blottet..så inder.. kobberet røre stel..du kan klippe stikkene af og trække lidt flex uden på ledningerne..og så lodde stikkene på igen
rigtige mænd har mange knallerter,,og mc"er..og traktore....

sendt fra min dora senil telefon...nu fra langeland..men hedder stadig strynboen
Brugeravatar
Dewil
Knallert Mester
Indlæg: 3913
Tilmeldt: lør 29. maj 2010 20:42
Kontakt:

Re: lys

Indlæg af Dewil »

Hvis man nu kører med T-hansen lygtehus, hvor hullerne til ledningerne er skarpe som barberblade...... og der ikke er monteret de korrekte gummigennemføringer, SÅ har man balladen... kunne det være den mulige fejl?
Jeg ved godt at det lyder besværligt, men når man har el-problemer, så tager det faktisk ikke så lang tid at pille det hele fra hinanden og trække det hele ud af stellet.... så kan man nemligt se om der er fysiske fejl i første omgang.. :D
Johannes (detaljetosse) CPR & NEMID VALIDERET

FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 78 * nummermatch * nøglematch * fuld historie * FS1 DX 76 * nummermatch * nøglematch * Chienne * FS1 K1 72 * årgangsmatch * Under opbygning
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"