juster tænding, 12V

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

juster tænding, 12V

Indlæg af wolfe »

har fået monteret jog tænding med cdi og det hele, og motoren køre også fint, har sat den til og tænde 1.6 mm før top. men vil gerne kunne juster det bedre ind. og har tændingspistol.

men den måler det i grader? hvor mange grader tænder en fs1 før top?

og nogle ideer til en god måde og juster det på? tænkte selv på og lave aflange huller i svinghjulet, det bare svært kun med en søjleboremaskine :D

kom med nogle bud :(y)

tim C
Tim C
Brugeravatar
Thorsen
Gummi rocker
Indlæg: 683
Tilmeldt: lør 11. sep 2010 11:57
Kontakt:

Re: juster tænding, 12V

Indlæg af Thorsen »

Er der faste huller, eller aflange huller i bagpladen? For så er det vel bare dreje bagpladen fremfor at skulle til at bore i svinghjulet :)
Mvh Peter.

Yamaha FS1 DX 77 nummermatch, under ombygning.
Yamaha FS1 K1 76 årgangsmatch, færdigt gennemrenoveret projekt.
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: juster tænding, 12V

Indlæg af wolfe »

der er faste huller, der er ikke plads til andet i ankerpladen :(n)

tim C
Tim C
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: juster tænding, 12V

Indlæg af Morten - Webmaster »

Hvorfor ikke bare dreje svinghjulet på krumtappen ? Det gjorde jeg før jeg fik programmérbar CDI til min jog tænding.


Morten - Webmaster
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
wolfe
Fuldblods knallert
Indlæg: 474
Tilmeldt: tors 14. jun 2012 17:43
Kontakt:

Re: juster tænding, 12V

Indlæg af wolfe »

kunne jeg selvf. også morten. men vil gerne have not i også, synes det meget nemmere, hvis det skal skilles ad igen osv.

tror også der gik et lys op for mig nu, er det ikke bare og pille tændrøret ud, måle 1.8mm før top med skydelære fx og sætte svinghjul så det metal striben slutter ved "hovedet" på pickuppen? sætte en streg på svinghjul og blok, og så måle det med tændingpistol om det passer?

Tim C
Tim C
Brugeravatar
Morten - Webmaster
Site Admin
Indlæg: 6634
Tilmeldt: tors 9. aug 2007 20:29
Kontakt:

Re: juster tænding, 12V

Indlæg af Morten - Webmaster »

Jo
Morten - Webmaster.

Køreklare maskiner:
Yamaha FS1 SS K1 '72 5 gears MC. , Yamaha FS1 DX '76 - som original, Vespa gran luxe 177ccm '59- Urestaureret,
Projekter på lager:
Yamaha FS1 SS K1 '72 med drejeventil, Yamaha FS1 SS K1 '74, Yamaha FS1 SS K1 '75
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"