Startproblemer med min yamaha fs1 håber nogen kan hjælpe

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
mauern1110
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 25. jul 2013 13:26
Kontakt:

Startproblemer med min yamaha fs1 håber nogen kan hjælpe

Indlæg af mauern1110 »

Er ny på siden og håber lidt nogen vil hjælpe med mit problem

Jeg købte for 6 år siden en yamaha fs1 fra 78 som skulle have en kærlig hånd, motoren gik faktisk rigtig godt efter lidt indstillig så den blev jeg enig med mig selv om at jeg ikke ville pille ved, andet en maling udvendigt og en ny simmering ved gearpedalen. derefter startede jeg med at skille den ad, også da det var gjort blev den lagt til side, indtil for 1 år siden hvor jeg gik igang med den igen, nu er jeg stortset færdig med den og jeg har idag prøvet at starte den op uden held overhovedet. jeg har gjort/skiftet følgende ting idag for at finde problemet.

Motor gnisten fint (efter min mening) men vil slet ikke springe igang, den kommer ikke engang med en lille prut overhovedet, har os prøvet med benzin og diesel start hvilket normalt kan få alt til at starte bare ikke min knallert

jeg har monteret tændspolen i stellet og har forbundet den til den sorte ledning fra tændingen, resten af ledningerne har jeg intet gjort ved det ligger bare løst

karburatoren har jeg siddet og renset igår efter din fine guide herinde på siden, og det er en org mikuni 16mm

tændrør har jeg os skiftet, fra min anden yamaha som jeg ved virker

karburator har jeg os prøvet at skifte med en fra min anden fs1er som kører perfekt og det samme har jeg prøvet med membranen

Det skal siges at jeg ingen udstødning har på da jeg venter på den kommer med posten, men dette burde da ikke have betydning?


Har i nogen ide til hvad der kan være galt er ved at være pænt træt af at den ikke gider starte, håber meget i gider hjælpe eller måske i kender en i nærheden af sønderborg som kan hjælpe mod betaling

Mvh Kristian Hansen
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"