Tændingsjustering

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
ildves
Helt ny i flokken
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 22. aug 2012 07:13
Kontakt:

Tændingsjustering

Indlæg af ildves »

Hej gruppe

Er der nogen i Østjylland som kan hjælpe min søn og jeg. Vi har haft et renoveringsprojekt og den kører.... men den har lidt tændingsbanken. Er der nogen der kan hjælpe med at justere tændingen, vi kommer selvfølgelig med traileren :D

Vh
claus olieklud
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 2165
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 01:42
Kontakt:

Re: Tændingsjustering

Indlæg af claus olieklud »

hejsa... hvorfor mener du der er tale om tændingsbanken ? du kan næsten ikke stille tændingen så tidligt på en yamaha idet man kun har platinafstanden som justeringsmulighed... stor afstand = tidlig tænding - selv om du skulle havde 0,5 mm platin afstand vil tændingen kun være en anelse tidligere end hvis platinerne var korrekt justeret ca 0,35 mm +/- 0,05...
jeg tror det i hører er et slapt stempel i en slidt cylinder, eller endnu værre et slidt plejlstangsleje / hovedlejer !
i skriver godt nok noget med renoveret motor, men hvor meget er motoren renoveret ?

jeg skriver ikke sådan or at gøre jer ked a det eller nedgøre motoren, men jeg tvivler på tændingsbanken pga. lidt for tidlig tænding

du må fortælle mere om den, føler du god kompression når du trykker på kickstarteren med hånden ? ser stempel og cylinder pænt ud og kører stemplet uden slup i cylinderen ? har du mærket efter for slup i plejlstangsleje og hovedlejer ? hvornår er motoren renoveret og af hvem ? måske har du selv lige gjort det med ny krumtap, men det fremgår ikke ligefrem af dit indlæg - fortæl fortæl fortæl, så er der chance for hjælp

hilsen olieklud
Brugeravatar
F5B
Stor knallert
Indlæg: 175
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 15:06
Kontakt:

Re: Tændingsjustering

Indlæg af F5B »

Ring mig op så finder vi ud af noget

40751090
mvh
Henrik
Yamaha F5B 1967 F5B-029966 patina, nummermacth reg. som MC
Yamaha F5B 1969 F5B-057508 skal opbygges fra bunden, nummermacth
Yamaha MR 50 1972 , nummermacth reg. som mc
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"