Bremse lys kontakt ved styr

Her spørger du hvis du har elektriske problemer eller spørgsmål til det oprindelige & originale elektriske system på din Yamaha
Besvar
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Bremse lys kontakt ved styr

Indlæg af jesper »

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken ledninger, i lygte huset, bremslys kontakten ved styret skal samles med ??


Jesper Høyer
Jensmc
Knallert Mester
Indlæg: 3213
Tilmeldt: tors 21. feb 2008 21:59
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt ved styr

Indlæg af Jensmc »

De ledninger du efterspørger, findes kun i ledningsnet for 1974-1976. Og så nogle nyere FS1, der ikke er solgt i DK.
///
jensmc

Livet er andet end knallerter, men ikke meget.
Brugeravatar
Allan M
Gummi rocker
Indlæg: 837
Tilmeldt: søn 12. aug 2007 00:06
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt ved styr

Indlæg af Allan M »

Her er en vejledning, jeg har liggende. Jeg mener, den stammer fra Niels Fup. Jeg er et stykke fra den vinteropstaldede FS1, så jeg kan desværre ikke lige kigge, hvordan det var i praksis. Jeg mener, jeg gjorde det anderledes, ved at forbinde til 3 ledninger i lygten.
FS1_el_mod%20copy%20%28Large%29.jpg
FS1_el_mod%20copy%20%28Large%29.jpg (69.12 KiB) Vist 6379 gange
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt ved styr

Indlæg af Kai »

Hvis ikke ledningsnettet allerede er forberedt til bremselyskontakt på forbremsen, så skal du have trukket en ny ledning gennem ledningsnettet.

Du skal have loddet en ledning på den gule ledning der kommer nede fra bremselyskontakten / fodbremsen og som går ud til baglygten,og have den med op i forlygtehuset.
Den er oftest let at komme til der hvor ledningsnettet flettes ud i flere grene,nede ved batteriet. På min er den ekstra ledning gul/grøn, og kontakten ved forbremsen er tilsluttet denne gul/grøn og det brune udtag (med plads til flere) der kommer fra tændingslåsen (denne er der 6V i når kontakten er til ON)
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
jesper
Stor knallert
Indlæg: 141
Tilmeldt: man 11. aug 2008 23:53
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt ved styr

Indlæg af jesper »

Takker det er til at forstå :-)

Det gi vel nogen lunde det samme hvis jeg bare (luse) den foreste bremselys kontakt`s, 2 ledninger på de to ledninger fra fodbremse-kontakten..De to kontakter gør jo det samme!? der er gennemgang ved begge når de er aktiveret..

Jesper Høyer
Brugeravatar
Kai
Super Knallert-Rocker
Indlæg: 1967
Tilmeldt: fre 1. feb 2008 11:10
Kontakt:

Re: Bremse lys kontakt ved styr

Indlæg af Kai »

Det giver præcis samme resultat, den brune ledning ned til fodbremsekontakten kommer også fra tændingslåsen.
Hvis ikke du har tid til at lave det rigtigt, hvornår har du så tid til at lave det om ?
Besvar

Tilbage til "Elektriske problemer & spørgsmål"